הרמטכ"ל כוכבי: "לא צריך שום חוק כדי לדעת שלא משאירים בן 80 בקור".
המפכ"ל לשעבר אלשיך אמר היום: "אין פגסוס למשטרה - ואין בלגן. הפיקוח מטורף, ובצדק"
האווירה בשייח ג'ראח מתחממת. בחמאס מאיימים: "בן גביר משחק באש".
בכיר במערכת אכיפת החוק יוצא נגד באב"ד וטרנר: "עשו סיבוב על המשטרה".
הפרקליטות לשופטי נתניהו: לא נמצאו האזנות ללא צו - אך מבקשים עוד זמן להשלמת הבדיקה.

פלישת רוסיה לאוקראינה הולכת וקרבה

במערב חוששים שפלישה רוסית לאוקראינה עלולה להתרחש בכל רגע בימים הקרובים ונכון לעכשיו נעשה כל מאמץ, ללא הצלחה, למנוע זאת. כזכור, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע למנהיגי נאט"ו ומנהיגי אירופה כי וושינגטון מעריכה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט כבר לעשות כך.
איך זה ייראה? אליסף קויסמן עשה סדר ופירט כיצד הפלישה צפויה להתחיל. האם במכה מאסיבית שתכלול הפצצות אוויריות ומתקפות טילים, או דווקא מבלארוס - כשייתכן שהמטרה היא כפיית שינוי משטר. ויש עוד אופציות, ובהן "פינלנדיזציה של אוקראינה".
שליחנו לאוקראינה, רון בן ישי, מדווח כי התחושה בבירת אוקראינה, קייב, היא של שאננות מוחלטת. בשיחות עם אזרחים אוקראינים, בשדה התעופה ומחוצה לו, כולם ללא יוצא מן הכלל משוכנעים שלא תהיה פלישה רוסית, ושפוטין רק משחק על עצביהם של האוקראינים ושל המערב. "את הפער בין מה שבאוקראינה מתארים כהיסטריה של הבית הלבן לעומת השאננות המוחלטת של האזרח האוקראיני הממוצע בקייב, קשה להסביר. את התרעות המודיעין האמריקני שמזהיר מפני פלישה, הם דוחים על הסף, 'אנחנו מכירים את פוטין טוב יותר מביידן', הם משכנעים אותי, אולי גם את עצמם" כתב.
סוכנויות המודיעין בוושינגטון מסמנות את יום רביעי כיום המועדף על פוטין לפלישה. ביום שלישי הוא צפוי להיפגש עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, ויש שתולים תקוות דווקא בשיחה הזאת, כזו שתשכנע את פוטין לא לצאת למערכה.

1 צפייה בגלריה
עצרת במחאה על ההסלמה, קייב אוקראינה
עצרת במחאה על ההסלמה, קייב אוקראינה
עצרת במחאה על ההסלמה, קייב אוקראינה
(צילום: AFP ,AP )

רון בן ישי פרשננו בדיווח מיוחד מאוקראינה
(צילום: נויל האריס)


לקריאה נוספת



הלילה (בין ראשון לשני בשעה 01:30) יתקיים משחק הסופרבול - סינסינטי בנגלס נגד לוס אנג'לס ראמס.
מחר ובשלישי הטמפרטורות יירדו וייתכן גשם מקומי קצר, בעיקר בצפון ובמרכז. ביום רביעי הטמפרטורות שוב יעלו ויהיה נוח ביום וקר בלילה.
בשבועות האחרונים רוב היישובים בישראל נצבעו באדום בשל התחלואה הגבוהה בקורונה. אבל לאט לאט צצו להם כמה יישובים כתומים ולאחר מכן צהובים ולא מן הנמנע כי עוד השבוע לפחות יישוב אחד יהפוך לירוק. בישראל שלושה יישובים צהובים – ביתר עילית, מודיעין עילית ושבט קודרייראת א-צענא שבנגב. המצב הטוב ביותר הוא בביתר עילית, שם חלה ירידה של 59% מתחלואה בשבוע האחרון וגם שיעור הבדיקות החיוביות נמוך באופן משמעותי מהממוצע הארצי ועומד על 14%.
מספרם של היישובים הכתומים עומד היום על שישה – ביניהם נמצאות בני ברק, ג'סר א-זרקא ואום בטין. בבני ברק חלה ירידה של 53% במספר החיוביים לנגיף בשבוע האחרון.
מנגד, תל אביב, חיפה, באר שבע, פתח תקווה, ראשון לציון ועוד יישובים רבים עדיין עם הציון המקסימלי 10 ברמזור וצבען אדום כהה. ירושלים השתפרה מעט וציון הרמזור שלה עומד על 9.6, אך היא עדיין נחשבת עיר אדומה..
דניאל ששון. ייי מאות אנשים הגיעו להלוויי שחחקן הכדורסל שהלך לעולמו. ששון נדרס בעת שרכב על אופניו לפני כעשרה חודשים ביציאה מגן נר, בערב יום העצמאות 2021. ששון הורדם והונשם בבית חולים ולאחר מכן היה בתהליך שיקום, אך הבשורה הקשה והכואבת הגיעה אחרי מאבק ממושך.
שלמה רז היה 12 שנים דובר משרד מבקר המדינה ועזב ב-2019. מתניהו אנגלמן, הוא טוען, מפורר את המוסד החשוב בשליחות פוליטיקאים. הכותרת, הפודקאסט היומי.
מדענים פיתחו "דג" שעשוי מתאי לב אנושיים.
מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)
סערה באוקראינה: הנציגה האוקראינית לאירוויזיון "מואשמת" בתמיכה ברוסיה.
הווי הכחול שינה את חוויית הוואטסאפ שלנו לחלוטין. איך מבטלים אותו?
ובעקבות נוכל הטינדר: איך לזהות התחזות כבר בשלב ההתכתבות?