הממשלה תושבע ביום ראשון הקרוב

יום לאחר שמסר לכנסת כי עלה בידו של יאיר לפיד להרכיב ממשלה, קבע הבוקר יו"ר הכנסת יריב לוין כי הממשלה החדשה תושבע ביום ראשון הקרוב. במועד זה יבחרו חברי הכנסת גם את יו"ר הכנסת ה-24. ההסכמים הקואליציוניים יונחו על שולחן המליאה עד יום שישי - וכך במקום יממה יהיו שתי יממות עד למועד השבעת הכנסת ולניסיון אחרון לגיוס עריקים. בדיוק לשם כך הערב אושרו בליכוד סופית ברוב מוחץ וללא מתנגדים 3 שיריונים עבור מי שיגיע.
ואילו ח"כ ניר אורבך הודיע הבוקר על החלטתו לתמוך בממשלת בנט-לפיד: "החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות. צועד בדרך הזו לא בלב שמח או בנפש חפצה", אמר. מכל התגובות בוטה במיוחד הייתה זו של בצלאל סמוטריץ' שצייץ: "רציתי לכתוב שהוא אפס. אבל הוא שחצן חצוף, שקרן ורודף כבוד ותפקידים".
מאוחר יותר התכנסו המפלגות החרדיות על רקע השבעת הממשלה המתקרבת. יו"ר ש"ס כינה את חברי סיעת ימינה "חובשי כיפה שהשררה מעוורת את עיניהם". לדבריו, "עוקרים את הדת מהמדינה". משה גפני אמר: "מעשה נבלה, לא היה כדבר הזה". ואילו ליצמן קינח באמירה ש"בנט רפורמי". אחרי ההשתלחות, יו"ר ימינה בנט תקף בחזרה את ליצמן, דרעי וגפני. הוא פנה לציבור החרדי ואמר שידאג לו יותר ממה שהיה עד כה. "השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט
(מארק ישראל סלם)

פרסום ראשון של מורן אזולאי
(צילום: שחר גולדשטיין)

נסראללה חוזר להופיע

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אחר הצהריים לראשונה מאז "נאום השיעולים" שעורר תהיות לגבי מצבו הרפואי.
נסראללה נראה משמעותית הרבה יותר טוב מהופעתו האחרונה, ואמר כי "מאז הנאום האחרון שלי אנשים הביעו את אהבתם ואני מתגאה באהבה הזאת. ברשתות החברתיות, בשיחות טלפון, אנשים שלחו מכתבים. היו אנשים שהרגו אותי, היו כאלה שהתחילו לחפש מחליף. אינשאללה אני איתכם. אני מודה לכולם על הדאגה שלהם. אני איתכם וביניכם, נמשיך את הדרך הזאת בעוצמה, עד אשר נתפלל באל-אקצא שבירושלים".
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
לקריאה נוספת

התפתחות דרמטית בפרשת השוחד במשרד הבריאות

48 שעות לאחר שהובא למשרדי להב 433 למסירת עדות, הפכה החקירה של מנכ"ל תנובה אייל מליס לחקירה באזהרה בחשד למתן שוחד. החוקרים חושדים כי התרומות שניתנו לעמותות הקשורות למקורבי ליצמן היו כספי שוחד בתמורה להקלות רגולטוריות שחברת תנובה ביקשה.
במסגרת החשדות, שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטו על המטה של תנובה והחרימו מסמכים רבים, שכן שוק הגבינות הצהובות עומד לכאורה במרכז הפרשה. מפרטים שהגיעו לידי ynet עולה כי החקירה החלה כבר בשנת 2017 וכי המשטרה האזינה במשך תקופה ארוכה לחלק מהמעורבים. מלבד גשייד ובבצ'יק, נעצרו גם מנהל חברה גדולה מתחום הרפואה, ארז גילהר, מנכ"ל פוליסי, חברה גדולה מתחום השדלנות (לובינג) וכן אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל.

אין כבוד למנהיגים

מפגין תקף את עמנואל מקרון בסיור בדרום צרפת. כשהנשיא ניגש ללחוץ את ידו הוא קרא "די למקרוניזם" וסטר לו בפרצופו. התוקף ואדם נוסף נעצרו.
תיעוד האירוע

מחר ומחרתיים יהיו הימים החמים ביותר של השבוע, עם טמפרטורות של 30 מעלות ויותר באזורים הפנימיים..
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
איטליה היא אחת המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר ממגפת הקורונה. למרות הירידה במספר המאומתים בשבועות האחרונים, עדיין מתגלים במדינה יותר מ-1,000 נדבקים חדשים מדי יום.
מאז פרוץ המגפה אובחנו באיטליה למעלה מ-4,230,000 חיוביים לנגיף, יותר מ-126,500 מהם מתו. כלומר כמעט 3% מהחולים – מתו.
מאז תחילת חודש מאי אובחנו במדינה 211 אלף נדבקים חדשים, ממוצע של כ-5,500 מדי יום. אולי סימן מעודד הוא הנתון אתמול – 1,273 מאומתים חדשים אובחנו במדינה – נמוך בהרבה מהממוצע מתחילת החודש שעבר.
מתחילת מאי מתו באיטליה קרוב ל-5,700 חולי קורונה. מדובר בממוצע של כ-150 מתים מקורונה מדי יום. גם כאן אולי יש סימן מעודד כשמתחילת החודש חלה ירידה במספר המתים ואתמול נרשמו באיטליה 65 מקרי מוות מקורונה.
עידן ורד, הקשר וקפטן בית"ר ירושלים שעוזב את הקבוצה, ולא קיבל הצעה לחוזה חדש. ורד כתב היום באינסטגרם: "איך מסכמים כל כך הרבה שנים? איך מסכמים עזיבה של בית? השיא? ענידת סרט הקפטן של המועדון האדיר הזה שנקרא בית"ר ירושלים. ורד שיחק במחלקת הנוער של המועדון, והשתלב בקבוצה הבוגרת ב-2007. ב-2010 עבר למכבי חיפה, ושש שנים אחר כך חזר לבית"ר.
מדינה תחת לחץ: איך השנה האחרונה השפיעה עלינו ומה לעשות כדי לצאת מזה? סדרת כתבות חדשה של הפסיכיאטר ד"ר אילן טל.
הכותרת - הפודקאסט היומי. שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה של רבין, מסביר למה אזהרת ראש השב"כ צריכה להזכיר לנו את מה שהעדפנו להדחיק.
באזור התעשייה של יבנה מצא המונה טועם סנדוויץ' תוניסאי במחיר מצחיק במקום שמכירים רק המקומיים.
המונה טועם
(צילום: ניצן דרור, שחר גולדשטיין)
כלב שיצא לטיול ואבד - נמצא על קרחון בקוטב הצפוני, וגם תכירו את הפילים הנודדים שהפכו לסלבס.
חדשות טובות
(צילום: שחר גולדשטיין)