בחלק מהישובים הוחלט לחייב עטיית מסכות בבתי הספר

בבבימינה ומודיעין, שני הישובים עם מספר הנדבקים הגדול בארץ, ועם ציון הרמזור הגבוה ביותר, כבר הוחלט לחייב עטיית מסכות בבתי הספר - אבל הם לא היישובים היחידים. בכפר סבא ובאלפי מנשה החליטו על עטיית מסכות במוסדות לימוד, עוד לפני פרסום צו.
מנתונים שפרסם משרד הבריאות עולה כי בשבוע האחרון, עד אתמול, מספר הנדבקים הגדול ביותר במוסד חינוכי היה 74 מאומתים, בבית ספר כרמים שבבנימינה. בהמשך הרשימה נמצאים בית הספר אסיף במודיעין (21 נדבקים), טומשין הבית של תמר, בית ספר לחינוך מיוחד בשפיים (17 נדבקים), תיכון מכבים רעות (8) ומול גלעד באשדות יעקב מאוחד, בראשית שבבנימינה ואוסישקין ברמת השרון - שני נדבקים כל אחד. ב-20 מוסדות חינוך נוספים נמנה עד כה לפחות נדבק אחד. מחקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות עלה בין היתר כי מאמן כושר הפר בידוד והיה במגע עם קבוצות רבות, מה שייתכן שסייע להתפשטות בבנימינה.
בשעות הערב כינס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עתונאים בנתב"ג ובה קרא להורים לחסן את ילדיהם "לפחות במנה הראשונה של החיסון - עד 9 ביולי, שכן לאחר מאחר תוקף החיסונים יפוג". הוא גם ביקש להימנע מטיסות לא חיוניות לחו"ל. עוד אמר בנט: "בואו נימנע מאירועים המוניים במקומות סגורים. תפעילו שכל ישר".

2 צפייה בגלריה
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
(צילום ארכיון: רויטרס)


פרופ' חזי לוי: נבון להיות עם מסכות במקומות הומי אדם
(צילום: ניצן דרור, משה מזרחי)
לקריאה נוספת


חוזרים לעבודה: סוף לחל"ת בסוף החודש

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע שדמי האבטלה לחל"ת יסתיימו בסוף יוני. על פי ההחלטה, יינתן מענה נקודתי למובטלים מעל גיל 45 ולעובדים שטרם שבו לתעסוקה מלאה. מחיר ההחלטה על כל מרכיביה: 1.44 מיליארד שקל.
כדי לסייע בהתאוששות המשק, יינתן כאמור מענה נוסף למובטלים מבוגרים יותר וכן מענה להעסקה גמישה עבור עובדים שטרם יכולים לשוב לתעסוקה מלאה, כדוגמת ענפי התיירות. יצויין כי הנפגעים העיקריים במתווה החדש יהיו בני 67 ומעלה, שלא ימשיכו לקבל את דמי האבטלה המיוחדים שהונהגו בימי הקורונה לצד תשלום קצבאות הזקנה ודמי הפנסיה, שימשכו כמובן כרגיל.

לקריאה נוספת

נחשף סרטון נדיר של אילן רמון

40 שנה ל"מבצע אופרה": צה"ל חושף סרטון מ-2001 שבו מדבר רמון - שהתכונן אז לטיסת החלל שהסתיימה באסון - על הספקות שהיו לו לפני הפצצת הכור, ועל הקשר בין המבצע לאמו ניצולת השואה: "נזכרתי באמא ובאושוויץ, זה עזר לי לצאת למשימה. אמרתי לעצמי 'קיבינימט, לא יכול להיות שיהיה עוד דבר כזה'".
אילן רמון ז"ל מדבר על הקשר שבין מבצע "אופרה" לאמו ניצולת השואה ולשליחות שלו לחלל
(באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון)

החלה הריסת בניין רשות השידור ברוממה

61 שנה לאחר הקמתו, דחפורים עלו על המבנה בירושלים לצורך הריסתו לטובת פרויקט יוקרה למגזר הדתי. תהליך ההריסה יימשך חמישה ימים.
מדובר בבניין שבו פעל ערוץ 1 משנת 1968, שבמשך עשרות שנים היה היחידי שסיפק שידורי טלוויזיה בישראל. קודם לכן שימש הבניין כמפעל ליהלומים. המהפך הראשון של הבניין היה עם הקמת כאן במקום רשות השידור. שידורי כאן מתבצעים משכונת גבעת שאול בירושלים. כעת הגיע המהפך השני שגרם לעצב בקרב חלק מוותיקי רוממה.
דליה מזור מגישת מהדורת החדשות מבט סיפרה אמש: "כשראיתי את ההזמנה לטקס ההריסה זה ממש היה מכה בלב. כאילו הורסים את הטלוויזיה פעמיים".
טקס הריסת מתחם רשות השידור בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
לקריאה נוספת
מאתמול אנחנו רשמית בקיץ, ומזג האוויר מתנהג בהתאם עם עלייה הדרגתית בטמפרטורות והכבדה בעומס החום. ביום חמישי יתחיל גל חום שיכלול טמפרטורות גבוהות וים שטוח יחסית, גל חום שיימשך לפחות שבוע ויכלול גם עלייה בלחות במישור החוף.
סין, המדינה שבה פרץ נגיף הקורונה בדצמבר 2019, שומרת על חוקים קפדניים על מנת למנוע התפשטות נוספת של המגפה – בהצלחה גדולה מאוד. במדינה עם האוכלוסייה הגדולה בעולם אובחנו אמנם מאז פרוץ המגפה 91,629 מאומתים לנגיף ו-4,636 חולים מתו, אבל בחודשים האחרונים מקרי הקורונה החדשים וכך גם מקרי המוות שואפים לאפס.
למעשה, מתחילת השנה אובחנו בסין קצת יותר מ-4,550 חיוביים לנגיף, כלומר ממוצע של 26 חיוביים ביום. עוד עולה מדיווחי משרד הבריאות הסיני כי שני חולי קורונה מתו במדינה מאז תחילת 2021. כרגע, לפי הנתונים של אתר worldometers, יש בסין 512 חולי קורונה פעילים, 17 מהם במצב קשה.
צבי טל, שופט בית המשפט העליון בדימוס שעמד בראש "ועדת טל" להסדר דחיית שירות לבחורי ישיבה, הלך לעולמו בגיל 94. טל נולד בפולין ב-1927 וכשהיה בן שמונה עלה לארץ. הוא מונה לשופט במחוזי ב-1978, ובעת כהונתו גזר עונש מוות על ג'ון דמיאניוק, שזוכה בהמשך בעליון. ב-1994 מונה לבית המשפט העליון. אחרי פרישתו לגמלאות עמד בראש הוועדה שקבעה שבגיל 22 יוכל תלמיד ישיבה לבחור אם להמשיך ללמוד או לעבור לשירות מקוצר בצה"ל.
מי יציל אותנו ממחירי הדיור? הכתב הכלכלי גד ליאור ונשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו מסבירים. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם כמעט חיסל מגש שלם: קובה בורגול מושלמת בשדות של רמת השרון.
המונה טועם מצא קובה בין השדות
(צילום: משה מזרחי)
היסטוריה בפוטבול: שחקן פעיל ראשון יצא מהארון.
ויפן מנסה לפתח מטוס על-קולי שיתגבר על האתגר הגדול ביותר בתחום.