המשוכה האחרונה: הכנסת מצביעה על תקציב 2022

לאחר אישור חוק ההסדרים ותקציב המדינה לשנת 2021 התחדשו ההצבעות במליאת הכנסת על תקציב המדינה הדו-שנתי. חברי הכנסת הצביעו החל מהבוקר ובמשך במשך שלוש וחצי שעות על חוק ההסדרים - ובסיום הדיון הוא אושר ברוב קולות. כעת נותר לכנסת להעביר רק את התקציב לשנת 2022, וסעיפי התקציב, שיעמוד בסך הכל על כ-572.9 מיליארד שקל, עולים להצבעה אחד אחרי השני. האופוזיציה משכה הרבה מההסתייגויות שהגישה בשל חריגה ממסגרת הזמן בהצבעה על חוק ההסדרים, והתקציב צפוי להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית כבר הערב. נכון לשעה זו המליאה עדיין מכונסת.
לאורך ההצבעות, שהחלו אתמול בערב, הקואליציה נותרה אחידה וכל ההסתייגויות של האופוזיציה נדחות בזו אחר זו. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הצביע כמה פעמים, בטעות, יחד עם הקואליציה. אחה"צ התברר שהאופוזיציה הצליחה להפיל תוספת תקציב למבני חינוך כשתוצאת ההצבעה הייתה תיקו 59, ועל כן הסעיף לא עבר. עם זאת, לא מדובר בהחלטה סופית. מאחר שמדובר בהצבעה על התקציב לשנה הבאה, הסעיף חזר לדיון בוועדת הכספים כדי לעלות מחדש להצבעה. לפי הרשומות מההצבעה, חברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה) היא זו שהצביעה בטעות נגד.
תקציב המדינה לשנת 2021 שאושר לפנות בוקר בכנסת הוא הראשון שמאושר מאז מרץ 2018. תקציב 2021 היה המשוכה הגבוהה ביותר מבחינת הקואליציה, אולם עם אישורו הוסר האיום בפיזור הכנסת והקדמת הבחירות. ליתר ביטחון, בקואליציה לקחו מקדם זמן של שבוע שלם לפני המועד האחרון האפשרי לאישורו - 14 בנובמבר. ללא אישור כזה, ממשלת בנט-לפיד הייתה מתפרקת.
2 צפייה בגלריה
חברי הקואליציה חוגגים את העברת תקציב 2021 במליאת הכנסת
חברי הקואליציה חוגגים את העברת תקציב 2021 במליאת הכנסת
חברי הקואליציה חוגגים את העברת תקציב 2021 במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)

השרה תמר זנדברג על התקציב והביקורת סביב פרשת איתי פנקס
(צילום: שחר גולדשטיין, שמוליק דודפור)

לקריאה נוספת

מומחי משרד הבריאות דנים בחיסון הילדים

צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות דן היום בחיסוני ילדים מגילאי 11-5, ולאור ההחלטה בארה"ב צפוי לאשר אותם גם בישראל. כבר בתחילת הדברים צבאו מתנגדי החיסונים על השידור בעמוד הפייסבוק של משרד הבריאות והגיבו בהמוניהם בגנות המשתתפים בדיון. נכון לשעת כתיבת הסיכום הצוות עדיין מכונס.
ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה כי "מה שחשוב זה שכל הורה יקבל את ההחלטה עבור הילד שלו בהסתמך על הנתונים שאנחנו ניתן. כמובן, כמו שאנחנו אומרים לאורך כל הדרך, אין פה ניסיון להכריח או לכפות". אלרעי פרייס הוסיפה: "אם תראו את מספר המקרים, כמות מאוד גדולה של תחלואה בקרב ילדים בני חמש עד 11. אחוז הילדים מבין המאומתים כיום הוא כ-50% ויש ימים שזה מגיע גם ל-55% עד 60%".
לקראת הדיון פרסם איגוד רופאי הילדים נייר עמדה שלפיו "החיסון מומלץ מגיל 5 שנים, תוך מתן מידע מלא להורים, הילדים/ות, ובני/ות הנוער המתחסנים/ות לגבי יעילות החיסון, חשיבות מניעת המחלה, ובטיחות החיסון".
וברחי העולם, גרמניה ופולין הצטרפו באופן רשמי לרשימת המדינות האירופיות המתמודדות עם גל קורונה קשה, כשברקע נתונים מדאיגים מאוד על התפשטות הנגיף ביבשת. אחרי שכבר אתמול נמסר כי אירופה השלימה שבוע חמישי ברציפות של עלייה במספר הנדבקים, הבוקר הודיעה גרמניה כי ביממה האחרונה גילתה עוד 33,949 נדבקים חדשים – המספר היומי הגבוה ביותר שלה מאז תחילת המגפה. אתמול הזהירו הרשויות בברלין כי גרמניה מתמודדת כעת עם "מגפה של לא-מחוסנים".
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: אנחנו בתיאום עם משרד החינוך בנוגע לחיסוני הילדים
(צילום: אבי חי, שמוליק דודפור)
לקריאה נוספת


רוצחת הנער אסף שטיירמן תשוחרר: "לא מצפה לסליחה. תמיד אהיה הרוצחת שלו"

ועדת השחרורים קבעה היום כי סיגלית חיימוביץ'-כהן, שהשתתפה ברצח הנער אסף שטיירמן בכפר סבא ב-1996, תזכה לשחרור מוקדם לאחר שריצתה יותר משני שליש מ-24 שנות המאסר שנגזרו עליה ב-2001. פרקליטות המדינה יכולה לערער על ההחלטה בשבוע הקרוב ולכן חיימוביץ'-כהן לא תשוחרר באופן מיידי.
בהחלטת הוועדה צוין שבמשך 21 שנה לא נרשמה לחובתה אף עבירת משמעת ולא נפל דופי בהתנהגותה: "כל הגורמים ללא יוצא מן הכלל מחמיאים לאסירה על הדרך השיקומית המאוד משמעותית שעשתה, וכן על השינוי התודעתי המעמיק שעשתה".
בהופעתה מול הוועדה אמרה חיימוביץ'-כהן: "גרמתי סבל וכאב שאני לא יכולה לתאר ואני חיה עם זה כל הזמן. ככל שאני מתקרבת לעצמי בטיפול אני מבינה מה עשיתי. לא היו לי את ההבנות האלו כשהייתי בת 17 ולא כשהייתי בת 25. הייתי צריכה לעצור את זה. בשנים האחרונות אני עובדת מחוץ לכלא. מאוד לא פשוט לבוא למקום העבודה כשאנשים מבינים מי יושב לידם והם מבוהלים. אני מתמודדת עם זה כל יום בשנים האחרונות. אני לא מצפה שמישהו אי פעם יסלח לי. אני תמיד אהיה הרוצחת שלו".

2 צפייה בגלריה
סיגלית חיימוביץ' אתי אלון כלא איילון
סיגלית חיימוביץ' אתי אלון כלא איילון
סיגלית חיימוביץ' כלא איילון
(גלעד קוולרצ'יק)

לקריאה נוספת

בסוף השבוע תוכלו לקרוא מערוץ התרבות של ynet ריאיון עם איש האפקטים שמתמחה בפציעות וקטיעות.
מחר, יום שישי, יהיה בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, וייעשה חם מהרגיל ויבש ברוב האזורים. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון והמרכז, ומשעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף. בשבת יהיה בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב.
יוסיף להיות חם מהרגיל ויבש ברוב האזורים. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון והמרכז, ומשעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף. ביום ראשון יהיה בהיר לרוב. יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה ויבש. משהצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף.
ראש ממשלת ברבדוס, מיה מוטלי, ריגשה רבים במהלך נאומה בוועידת האקלים בגלזגו, כשאמרה כי עלייה של 2 מעלות תגרום לגזר דין מוות לארצה ולמדינות איים נוספות.
אבל לא רק בעיות האקלים מטרידות בימיים אלה את מדינת האי שבאוקיינוס האטלנטי, אלא גם התפרצות קשה של קורונה, המציבה את האי במקום השני בעולם במספר המאובחנים ביחס לאוכלוסייה בעולם בשבוע האחרון, מעט אחרי אסטוניה שבמקום הראשון.
למעשה, מפרוץ המגפה ועד 1 בספטמבר אובחנו במדינה הקטנה כ-5,000 חיוביים לקורונה בסך הכול. עד אותו תאריך 50 חולים קורונה בברבדוס מתו. אבל בחודשיים האחרונים חל זינוק חד במספר המאומתים והמתים. קרוב ל-14 אלף בני אדם נמצאו חיוביים לגיף במדינה ו-114 מהם מתו. רק אתמול אובחנו 393 תושבים כחיוביים לנגיף ושישה חולים הלכו לעולמם.
אמציה לבקוביץ'. שחקן ומאמן העבר, שהיה מגדולי הבלמים של נבחרת ישראל, נפטר בגיל 83. הוא שיחק בהפועל ת"א, לקח אליפויות בב"ש כמאמן והוביל גם את מכבי חיפה לאליפות
רן שלהבי, מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב בישראל, מסביר למה הידיעות על ההטרדות והניצול בקהילה הגאה הגיעו באיחור - ולמה כל כך חשוב להיות שם בשביל אלה שחושפים כעת את הצדדים החשוכים בקהילה - הכותרת, הפודקאסט היומי.
אסטרונאוטים ניסו להכין טאקו בחלל, איך יצא?
מבזק חדשות טובות
(צילום: שמוליק דודפור)
מבוכה בוועידת האקלים: רוב התפריט בכנס מורכב מרכיבים מהחי. "זה כמו לחלק סיגריות בכנס על סרטן".
ואחרי שנחשף כי האתר "ישיר למהדרין" הציג מחירים נמוכים לעומת אתר שופרסל אונליין, הודיע מנכ"ל שופרסל כי הוא עוצר את הפעילות באתר (במקום להשוות את המחירים בשאר האתרים).