בגלזגו נפתחה ועידת האקלים

ועידת האקלים של האו"ם נפתחה בגלזגו שבסקוטלנד. בוועידה, שהחל ממחר ינאמו בה מנהיגים רבים מרחבי העולם, יציעו המנהיגים פתרונות מעשיים אל מול משבר האקלים המחריף. לדעת מומחים, מדובר בהזדמנות האחרונה לשינוי הכיוון שאליו העולם צועד: עתיד חם יותר ומסוכן יותר. היום הראשון לוועידה הוא יותר טכני, ובו לא משתתפים המנהיגים.
בריאיון לאולפן ynet התייחס ד"ר עמיר גבעתי, מומחה אקלים מאוניברסיטת תל אביב, לחשיבות הוועידה: "צריך לקוות שאכן יושגו התחייבויות, שמצמצמות את פליטת גזי החממה, גם CO2 וגם מתאן, עד 2050. יש לקוות לקונצנזוס של כל המדינות, האם זה יקרה - אני לא יודע".
ד"ר גבעתי הזהיר שבשנים הקרובות התופעות שגורם משבר האקלים רק יחריפו. "אנחנו מדברים המון על 2050", הוא אמר. "צריך להסתכל על האופק ועל עתיד ילדינו, וכדאי שנתחיל להבין שלשנים הקרובות כבר אין מה לעשות. מדברים על צמצום של 50% עד 2030. 2030 זה מעבר לפינה, שמונה שנים. קשה להאמין שנוכל לצמצמם ב-50%. זה אומר שבעשור הקרוב התופעות האלה רק יקצינו, לא נוכל להשפיע על העשור הקרוב. התמונות שאנחנו רואים עכשיו זה רק הקדימון, לא ברמה של הפחדות, זו פשוט פיזיקה – אנחנו משנים את המאזן האנרגטי של כדור הארץ".
ראש הממשלה המקריא אחר הצהריים לוועידה ונתן הצהרה לתקשורת בה דיבר על המון דברים. חוץ ממשבר האקלים.

3 צפייה בגלריה
פרות ליד תחנת כוח המופעלת על ידי פחם בגרמניה
פרות ליד תחנת כוח המופעלת על ידי פחם בגרמניה
פרות ליד תחנת כוח המופעלת על ידי פחם בגרמניה
(צילום: EPA)


ועידת האקלים יוצאת לדרך: ד"ר עמיר גבעתי ונדב איל בריאיון
(צילום: אבי חי)

לקריאה נוספת

פורסמו צעדי הממשלה לטיפול במחירי הדיור

שר השיכון אלקין, שרת הפנים שקד ושר האוצר ליברמן הכריזו על תוכנית דיור רחבת היקף לשנים 2022 עד 2025 שבמרכזה המטרות הבאות: תכנון של בניית חצי מיליון יחידות דיור, 280 אלף התחלות בנייה, 180 אלף עסקאות על קרקעות המדינה ושיווק שיא כבר השנה של 80 אלף יחידות דיור.
תוכנית הדיור כוללת הקלות בפיצול דירות, עידוד בנייה על קרקע פרטית והשבת 13 אלף דירות Airbnb לשוק, לצד החזרת מס הרכישה על דירות להשקעה ל-8%. שר האוצר ליברמן אמר: " זאת תוכנית שאינה טלאי על טלאי אלא תוכנית כוללת. אני מעריך שבשלב ראשון נבלום בהדרגה את עליית מחירי הדירות. בהמשך אולי אפילו המחירים יתחילו לרדת, אך ברור שזה יארך זמן מה".

לקריאה נוספת

"מיליון דולר תוך 48 שעות - ולא נפרסם את הפרטים מאטרף"

האתרים שהותקפו שלשום על ידי קבוצת ההאקרים המזוהה עם איראן עדיין לא חזרו לפעול אך בינתיים נחשפים פרטים חדשים ומדאיגים על הפריצה לאתר ההיכרויות לקהילה הלהט"בית "אטרף" - וההאקרים עצמם משגרים איום נוסף, הכולל דרישת תשלום של מיליון דולר.
היום נכתב בקבוצת הטלגרם של קבוצת ההאקרים Black Shadow כי "עד כה איש מממשלת ישראל או מחברת Cyberserve לא פנה אלינו. ברור שזה לא נושא חשוב עבורם. אנחנו יודעים על החשש בנוגע לבסיס הנתונים של אטרף, וכמו שאתה יודע אנחנו מעוניינים בכסף". הם ציינו כי "בסיס הנתונים של אטרף מונה מיליון איש, נתוני הצ'טים שלהם, כל דבר שהיה באתר. אם נקבל מיליון דולר תוך 48 שעות, לא נדליף את המידע ולא נמכור אותו לאיש".
הפרטים של משתמשי "אטרף" שפורסמו אתמול כוללים גם כתובות מייל ומספרי טלפון של לפחות ארבעה אנשים שסימנו כי הם חיוביים ל-HIV. בתגובה לפניית ynet בנושא, נמסר מהוועד למלחמה באיידס כי השירות הפסיכו-סוציאלי לתמיכה באנשים שחיים עם HIV ערוך וזמין לשיחות עם אנשים שפרטיהם נחשפו וייתכן כי ייחשפו בהמשך, אם נתונים של משתמשים נוספים ייחשפו.

הפריצה ל"אטרף": נחשפו אנשים עם נשאות ל-HIV
(צילום: אבי חי)
לקריאה נוספת

ראש הממשלה נפתלי בנט ינאם בפני משתתפי ועידת האקלים בגלזגו ויציג את תפיסת ישראל ביחס לטיפול במשבר האקלים.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
במהלך השבוע הטמפרטורות יישארו גבוהות יחסית, וגשם חורפי אמיתי עדיין לא רואים באופק.
ב-1 באוקטובר היו בישראל 611 חולי קורונה שמצבם הוגדר קשה. בסיום החודש המצב נראה שונה לחלוטין. מספר חולי הקורונה שמאושפזים כעת במצב קשה ירד ל-224 – כלומר ירידה של כ-63%. ב-1 באוקטובר נוספו 52 חולים קשים חדשים. ואילו היום נוספו בינתיים שבעה חולים קשים ואתמול תשעה.
לפי עדכון הבוקר, 82% מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל. בקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 60, שיעור הלא מחוסנים גבוה יותר ועומד על מעל 90%. למעשה יש רק שלושה חולים קשים שהתחסנו במנת הדחף או שקיבלו את מנת החיסון השנייה בחצי השנה האחרונה – אחד מהם בשנות ה-40 לחייו ושניים בשנות ה-50 לחייהם. לשם השוואה בגילים 40 עד 59 יש 81 חולים קשים שלא התחסנו בכלל.
ברק יצחקי. מאמנה הזמני של מכבי ת"א עמד אמש על הקווים לראשונה בקריירה שלו, וראה את מכבי תל אביב מנצחת 1:3 את עירוני קריית שמונה בחוץ, אבל לטענתו הוא לא מתכוון להישאר בתפקידו החדש הרבה זמן.
מורן אזולאי מסבירה מה רוצה איילת שקד - ואיזה חיבור יכול אולי להתאים בהמשך למפלגת השלטון הקטנה בתולדות ישראל, שמחפשת זהות חדשה - הכותרת, הפודקאסט היומי.
הצצה לפרויקט צילום מיוחד: כך נראו ימי הקיץ בחופי עזה - ובחופי תל אביב.
3 צפייה בגלריה
חופי הים בעזה ובתל אביב
חופי הים בעזה ובתל אביב
חופי הים בעזה ובתל אביב
(צילומים: AP/ Oded Balilty, Khalil Hamra)
הצעה של האדריכל סר דיוויד אדג'יה לגורד שחקים בדמות מגדל קוביות הפוך עשויה להביא צורניות חדשה ובלתי צפויה לקו הרקיע של מנהטן.
3 צפייה בגלריה
מגדל קוביות Affirmation
מגדל קוביות Affirmation
מגדל קוביות Affirmation
(הדמייה: The Peebles Corporation)
והאם שמעתם על המהלך המבריק של אפל? 19 דולר לחתיכת בד.