איראן מאשימה את ישראל, גנץ מאשים את המדליפים

שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, האשים היום את ישראל ב"פעולת החבלה" במתקן העשרת האורניום בנתנז, והבטיח לנקום בה. בכך הפך זריף לבכיר האיראני הראשון המטיל במפורש על ישראל את האחריות לאירועים במתקן הגרעין. "הציונים רוצים לנקום בגלל ההתקדמות שלנו לעבר הסרת הסנקציות", אמר. "הם הצהירו בפומבי שהם לא יאפשרו זאת, אבל אנחנו ננקום בציונים".
על רקע הדיווחים הללו שמייחסים לישראל את הפעולה, רמז שר הביטחון בני גנץ שההדלפות לא יצאו ממשרדו או מצה"ל: "אסור להשלים עם קריצות של 'גורמים במערב'". על כשירות נתניהו לקבל החלטות ביטחוניות אמר: "לא מזלזל בניסיון שלו. מקווה שהוא מרחיק כל שיקול אחר".
ואילו על רקע המגעים האמריקניים לחידוש הסכם הגרעין עם איראן, ראש הממשלה נתניהו נפגש בצהריים עם שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין. בנאומו, הזהיר נתניהו מאיראן ואילו שר ההגנה האמריקני כלל לא הזכיר אותה: "נעזור לישראל", אמר.
2 צפייה בגלריה
איראן מוחמד ג'וואד זריף עריקה
איראן מוחמד ג'וואד זריף עריקה
מוחמד זריף
(צילום: EPA)

דיווחים: המוסד עומד מאחורי הפיצוץ בגרעין האיראני | ריאיון עם ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי וד"ר אור רבי
(צילום: שמוליק דודפור)

חשד לרצח: אישה נורתה למוות בבית עסק בטירה

סוהא מנסור, בת 38, נורתה במכון היופי שפתחה בטירה וצוות מד"א קבע את מותה במקום. היא האדם הרביעי שנרצח בטירה מתחילת השנה. הרוצח ירה לפחות חמישה כדורים, תושבים האשימו את המשטרה: "אם שוטר היה נורה תוך שעה היו עצורים". הרוצח ירה לעבר מכון היופי לפחות חמישה כדורים - ונמלט. קודם לכן הוצת רכבה.

מהומות בארה"ב בגלל הרג צעיר שחור

מהומות פרצו לפנות בוקר בברוקלין סיטי שבמינסוטה לאחר ששוטר ירה בצעיר שחור – הפעם צעיר שהתבקש לעצור בצד בגלל עבירת תנועה ואז התברר כי תלוי ועומד נגדו צו מעצר. ברוקלין סיטי, בה כ-30 אלף תושבים, שוכנת 16 קילומטרים בלבד ממיניאפוליס, בה נהרג במאי אשתקד העצור השחור ג'ורג' פלויד בעת מעצרו על-ידי שוטרים – מוות שהוביל למהומות ענק בארה"ב ולמחאה עולמית נגד הגזענות.
מאות תושבים התאספו ליד תחנת המשטרה של ברוקלין סנטר ויידו אבנים, ושוטרים באפודי מגן ירו כדורי גומי והשתמשו ברימוני הלם ובגז מדמיע כדי לפזר אותם. מתפרעים השתוללו גם בכמה מקומות אחרים בעיר, והם פרצו לכ-20 בתי עסק במרכז קניות מקומי. את חלק מהחנויות הללו הם בזזו. בעקבות המהומות הוטל בברוקלין סיטי עוצר מ-23:00 ועד 6:00.

ישועה ממשיך למסור גרסתו בשלב ההוכחות במשפט נתניהו

עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, נמשכה במסגרת שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה. ישועה טען כי בסביבת נתניהו כעסו על ריאיון שהעניק לוואלה שבוע לפני בחירות 2015: "היו פניות מניר חפץ ומאלוביץ' שהריאיון היה עוין ודרשו שנערוך את זה".
בנספח כתב האישום מצוין כי מדובר בדרישות לפרסום הסרטון המפורסם מיום הבחירות שבו התריע נתניהו כי "שלטון הימין בסכנה, המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי". לטענת הפרקליטות, יש חשיבות להשארת הסרטון בעמוד הבית של וואלה למשך זמן רב. הפרקליטות טוענת כי ראש הממשלה היה מעורב בדרישות, שהועברו באמצעות חפץ לאלוביץ' ולישועה. הדרישות, נטען, טופלו במעורבות בני הזוג אלוביץ' - ונענו.
לקריאה נוספת
בשעה 20:00 תיערך עצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת הכותל המערבי.
בשעה 09:00 ימשיך שלב שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא נוכחותו.
בצהריים תופיע ציפי רפאלי בפני ועדת השחרורים.
מזג האוויר היום היה עדיין קר יחסית, בדומה לימים האחרונים. ממחר תחל מגמת התחממות, הטמפרטורות יעלו מעט ובלילה עדיין יהיה קר.
בטיפול נמרץ קורונה מושך תשומת לב מספר גדול של חולים עם עודף משקל רב. מגמה זו נצפית לאורך כל תקופת הקורונה. עם כל מה שנאמר על ההשלכות השליליות של עודף משקל באופן כללי, הזיקה בינו לבין מהלך קשה של קורונה לא ברורה דיה. יש עוד הרבה מה לחקור. ב- 9,000 חולי קורונה שאושפזו בבתי חולים המיועדים לוותיקי צבא ארה"ב, החוקרים הגיעו למסקנה שהקשר הוא בצורת "J". הם בדקו BMI – מדד מסת גוף, אותו מחשבים באמצעות חילוק של משקל הגוף בגובה בריבוע, בחולים הסובלים מקורונה באופן קשה. בהתאם לצורת J, הסיכון לחלות בקורונה קשה דווקא ירד כשה-BMI עלה מ-23 עד 30. מעל 30 הסיכון עלה משמעותית, בהתאם לעלייה ב-BMI. גם באנשים מאוד רזים, כלומר, תת משקל (BMI פחות מ-18.5), הסיכון לאשפוז ולמוות מקורונה היה גבוה.
תופעה זו ניתן להסביר על ידי כך שבקרב ותיקי הצבא בארה"ב, נפוצים הרגלים המזיקים לבריאות, כמו עישון (שיעור גבוה יותר מכלל האוכלוסייה), לאנשים אלה, רזים במיוחד, ישנן מחלות נוספות. יצוין, כי אוכלוסיית הנבדקים (יוצאי צבא) הם בעיקר גברים. במחקר אחר, גם כן במוסדות הבריאות של ותיקי הצבא, בקבוצה של 22,000 חולים, התגלה סיכון גבוה ב-30% להדבקות בקורונה אם ה-BMI היה 35 ומעלה. באלה שכבר נדבקו, עלה הסיכון לצורך בהנשמה מלאכותית ב-77% והסיכון למוות ב-42%. קשר זה נשמר באנשים עד גיל 65.
המסקנה היא, שמול קורונה טוב יותר להיות עם עודף משקל קל, במיוחד אם אתה מעל גיל 60, אבל, לא טוב להיות שמן. .
איראן לא רק מתמודדות עם התקרית במתקן העשרת האורניום בנתנז, אלא גם עם שיאים חדשים של מאומתים לקורונה.
אתמול אובחנו במדינה למעלה מ-21 אלף נדבקים חדשים, בשבת עמד המספר על קרוב ל-20 אלף, ביום שישי אובחנו כ-22,500 חיוביים לנגיף וביום חמישי נרשם שיא במדינה המוסלמית – אז אובחנו 22,586 מאומתים לנגיף ביום אחד. יחד עם יום רביעי – שגם בו היה מספר גבוה של מאומתים – אובחנו בחמישה ימים בלבד למעלה מ-100 אלף איראנים חיוביים לנגיף.
למעשה, באיראן יש כרגע קרוב ל-300 אלף חולי קורונה פעילים – מדובר במספר שיא. 4,400 איראנים חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים במדינה במצב קריטי.
איראן מודרגת במקום ה-15 בעולם במספר הנדבקים עם קרוב ל-2.1 מיליון תושבים שאובחנו עם קורונה מאז פרוץ המגפה. 64,764 מתושבי המדינה – 274 מהם אתמול – מתו. הנתון מציב את איראן במקום ה-12 בעולם ברשימת המתים אחרי ארה"ב, ברזיל, מקסיקו, הודו, בריטניה, איטליה, רוסיה, צרפת, גרמניה, ספרד וקולומביה.
הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו. למה? כדי לקרוא עוד על הנסיך שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 99. הוא נולד בקורפו שביוון. אמו היא נינתה של המלכה ויקטוריה, ואביו היה נסיך יוון ודנמרק. הוא דודן מדרגה שלישית משני הצדדים של אליזבת, לה נישא. אחרי שאמו לקתה בהפרעה נפשית, הוא נשלח לאנגליה. ב-1939 פגש במקרה את הנסיכה אליזבת במשחק טניס. הם היו נשואים 73 שנים.
לפני 60 שנה בדיוק הפך יורי גגארין לאדם הראשון בחלל.
יורי גגארין האדם הראשון בחלל
(רויטרס)
אפליקציה שפותחה בחיל האוויר תאפשר לכם להכניס את מטוסי החיל לראשונה לתוך הסלון באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית מטס חיל האוויר
אפליקציית מטס חיל האוויר
אפליקציית מטס חיל האוויר
(צילום: יובל מן)
והיום ב"הכותרת", הפודקאסט היומי: על הרבנים שמנהלים את המדינה. משה ויסברג, עורך האתר ״בחדרי חרדים״, על האנשים שמושכים בחוטים בש"ס וביהדות התורה.