מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נהרגו 153 לוחמים, 14 מהם בסוף השבוע האחרון

בקרב בדרום הרצועה נפלו אתמול ארבעה מלוחמי גדוד ההנדסה 603 - סמ"ר דוד בוגדנובסקי, בן 19 מחיפה; סמ"ר אוראל בשן, בן 20 מחיפה; סמ"ר גל הרשקו, בן 20 מיפתח; סמ"ר רואי אליאס, בן 21 מצופר; בקרב נפל גם הפרמדיק מעוצבת "געש" (36) סמ"ר איתמר שמן, בן 21 מלפיד, שלחם עם גדוד 77.
במרכז רצועת עזה נפלו אתמול חובש ולוחם מגדוד המילואים 7810, רס"ר (במיל') נדב יששכר פרחי, בן 30 מהרצליה; ורס"ר (במיל') אליהו מאיר אוחנה, בן 28 מחיפה; בקרב אחר באזור נפלו שני לוחמי גדוד המילואים 6646, רס"ל (במיל') אליאסף שושן, בן 23 מירושלים, לוחם בגדוד 6646; ורס"ל (במיל') אוהד אשור, בן 23 מכפר יונה. בתקריות השונות נפצעו עוד שישה לוחמים באורח קשה, שמשפחותיהם עודכנו.
אמש פורסמו שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל שנפלו בקרב בדרום הרצועה, ולוחם נוסף שנפל בקרב בצפון הרצועה. סמ"ר ניר קנניאן וסמ"ר בירהנו קאסיה נהרגו ביום שישי האחרון מפיצוץ מטען בחאן יונס, ובאותה תקרית נפצעו חמישה לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה. רס"ר במיל' שי טרמין ורס"ב במיל' אלכסנדר שפיץ נהרגו בשישי האחרון מירי, בזמן שאבטחו את הציר הלוגיסטי מחאן יונס למרחב הגבול ליד כיסופים. בקרב בצפון הרצועה נפל בהיתקלות עם מחבלים סרן אושרי משה בוצחק, מפקד צוות בסיירת הנח"ל.
מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נהרגו 153 לוחמים, 14 מהם בסוף השבוע האחרון. מתחילת המלחמה - 486 חללי צה"ל.

2 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל שנהרגו בקרבות ברצועה
חיילי צה"ל שנהרגו בקרבות ברצועה
חיילי צה"ל שנהרגו בקרבות ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)

הערכת צה"ל: 7,860 מחבלים נהרגו

ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, האלוף אליעזר טולדנו, אמר בצהריים בישיבת הממשלה כי לפי הערכות, צה"ל הרג מתחילת המלחמה 7,860 מחבלים. המספר מתבסס בין השאר על חקירות המחבלים השבויים, שמספרים כמה נהרגו מכוחותיהם, וגם על הערכות של צה"ל על מחבלים שנהרגו בהפצצות מהאוויר ובהיתקלויות.
בצפון הרצועה, שם צה"ל אומר שהשיג שליטה כמעט מלאה, אמר טולדנו כי אי אפשר להתחייב שלא תימשך שם לוחמת הגרילה. המחבלים שנשארו שם לא מקבלים הוראות מהמנהיגות שלהם. המצב בדרום הרצועה, בכל אופן, הרבה יותר מורכב: שם יש הרבה שטח תת-קרקעי, ומדובר בפעולה שתימשך חודשים רבים.

ממשל ביידן מתלבט אם לפעול נגד החות'ים: "ההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה"

"ניו יורק טיימס" מדווח כי ממשל ביידן עדיין מתלבט אם לתקוף את החות'ים, הפועלים בשליחות איראן, ומציין מפי גורמים אמריקנים כי ההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה ממספר סיבות.
גורמים בממשל האמריקני אמרו כי ארה"ב לא רוצה לפגוע בהפסקת האש בין סעודיה לחות'ים, שניהלו מלחמה בשמונה השנים האחרונות, שבה נהרגו מאות אלפי בני אדם בתקיפות אוויריות, ממחלות ומרעב.
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה למניין ההרוגים ואמר כי "המלחמה גובה מאיתנו מחיר כבד מאוד, אבל אין לנו ברירה אלא להמשיך להילחם".
משלחת של הג'יהאד האיסלאמי הגיעה לקהיר, בירת מצרים, במסגרת המגעים לעסקת שחרור חטופים.
אבו מאזן בנאום חג המולד: "נאחל חופש לאסירים ועצמאות במולדתנו, פלסטין".
ראשי הרשויות ביהודה שומרון ובקעת הירדן שלחו מכתב חריף לשרים ולראש הממשלה בנימין נתניהו - בעקבות החלטתם להוריד מסדר היום את אישור תקציב מרכיבי הביטחון ליישובים שהם עומדים בראשם.
שר המשפטים לשעבר פרופסור דוד ליבאי הלך לעולמו בגיל 89.
דיווחים בעזה: צעיר נורה למוות באזור מעבר רפיח על ידי משטרת חמאס, לאחר שקבוצת אזרחים עצרה משאיות עם סיוע הומניטרי בניסיון לקבל חבילות.
"בהמשך נבחן במשמרת של מי זה קרה". התגובה הזו שכתב ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) למגיבה ב-x (טוויטר לשעבר) עוררה סערה גדולה ברשת.
אפליקציית הניווט ווייז חזרה להציג למשתמשים עומסי תנועה ולסמן אותם בצבע אדום, חודשיים אחרי שהפסיקה לעשות זאת בעקבות דרישה של פיקוד העורף.

פרשנויות ודעות היום

הנורות האדומות לא נדלקו | רונן ברגמן
"אם חמאס ידע שאין ביכולתו לחפור מנהרת תקיפה לעוטף עזה, מדוע הוא המשיך לחפור במרץ? השאלה הזו כנראה לא עלתה במערכת הביטחון לפני 7 באוקטובר. לו נשאלה, ניתן היה להבין החשיבות האסטרטגית של המערך התת-קרקעי, שהיקפו ופיתוליו נחשפים רק עכשיו. בצפון, מנגד, המצב שונה לטובה". לטור המלא
ישראל לא מבינה את חמאס. היא שיחקה שחמט נגד עצמה | ד"ר מיכאל מילשטיין
"השנתיים וחצי האחרונות חידדו את פער התפיסה לגבי חמאס נוכח הניסוי שישראל קידמה בעזה ובמוקדו חתירה לשפר את מרקם החיים באזור, במיוחד באמצעות קידום מיזמים אזרחיים, הזרמת כסף והיתר לעבודת פועלים בארץ. כל זאת על בסיס ההנחה שאלה ייצרו מחיר הפסד בקרב חמאס, ולצידו לחץ ציבורי על התנועה במידה שתחול הידרדרות, ובכך ימנעו הסלמה". לטור המלא
למה בוצעה ההתנתקות | גלעד שרון
"את הערים ברצועת עזה עזב צה"ל 11 שנים לפני ההתנתקות, ב-1994, בעקבות הסכמי אוסלו. הירי לעבר ישראל וגוש קטיף החל שנים לפני ההתנתקות, וכך גם הִתחמשות המחבלים. גוש קטיף היה בין חאן יונס ורפיח לבין הים ולא שימש כחיץ לעוטף. השליטה הישראלית ברצועה מנעה מאיתנו את האפשרות לתקוף, כיוון שאנחנו היינו הריבון. הפצצות כבדות וגרימת הרס וחורבן במלחמה בטרור התאפשרו רק אחרי שיצאנו מעזה. אם היינו עושים זאת קודם לכן, לוחמי צה"ל והדרג המדיני היו הופכים לפושעים מבוקשים ברחבי העולם". לטור המלא


מה חיפשו היום בגוגל?

ברק חירם. תת אלוף ברק חירם, מפקד אוגדה 99, אישר כי הוא זה שהורה על ירי הפגז לביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, אירוע שהסתיים במותם של 12 בני ערובה ושל עשרות המחבלים שהתבצרו בבית. “המשא ומתן הסתיים", אמר תא"ל חירם למפקד הטנק, "לפרוץ, אפילו במחיר של נפגעים אזרחיים“.
2 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בקיבוצים בארי ורעים
פעילות צה"ל בקיבוצים בארי ורעים
תא"ל חירם
(צילום: דובר צה"ל)
חירם אישר את הדברים במסגרת תחקיר ויזואלי יוצא דופן של ה"ניו יורק טיימס", ששחזר דקה אחר דקה את זוועות ה-7 באוקטובר בקיבוץ בארי. תחת הכותרת "היום בו הגיע החמאס", ותוך שימוש בעדויות, צילומים, הקלטות וטכנולוגיית תלת-ממד, פרש הפרויקט לפרטי פרטים מחרידים את היום שבו נרצחו 97 בני אדם בקיבוץ.