פעימה נוספת לצד הפרה של הפסקת האש

היום צפויים להשתחרר בפעימה נוספת 10 חטופים זאת במסגרת המשך הפסקת האש שהופרה כששלושה מטענים הופעלו לעבר כוחות צה"ל ונפתחה אש לעברם. לצד השחרור הערב, לאחר שמשפחת ביבס נתבשרה שלא ישוחררו יקיריהם, מאות בני אדם הגיעו אחר הצהריים עם בלונים כתומים למפגן תמיכה בארבעה - ההורים שירי וירדן והילדים אריאל בן הארבע וכפיר בן העשרה חודשים, בכיכר החטופים בתל אביב. "אנו מאושרים עבור כל המשפחות אשר התאחדו עם יקיריהם. לא נפסיק את המאבק להחזרתם ארצה של אהובינו תודה לכולם על התמיכה".
הצהרה לתקשורת של משפחת ביבס
(צילום: ירון ברנר)

6 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של משפחת ביבס מכיכר החטופים בתל אביב
הצהרה לתקשורת של משפחת ביבס מכיכר החטופים בתל אביב
הצהרה לתקשורת של משפחת ביבס מכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: ירון ברנר)
גם בעולם עוקבים מקרוב אחרי עסקת החטופים, ותמונת כפיר הקטן שלא שוחרר מתנוססת הבוקר על שער ה"דיילי טלגרף" ובכותרת הראשית של ה"דיילי מייל". בצהובון דיווחו על הערכת צה"ל ולפיה חמאס העבירו לארגון טרור אחר שמחזיק אותו בחאן יונס: "זו עיר שתושמד כשתיגמר הפסקת האש", הדגישו.

הותר לפרסום: 3 לוחמי צה"ל נפלו ב-7 באוקטובר, גופותיהם מוחזקות בידי חמאס

בשעות הערב הותר לפרסום כי שלושה חיילי צה"ל נפלו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו על ידי מחבלי חמאס. סמ"ר תומר יעקב אחימס (20) מלהבים, קשר מפקד חטיבה; סמל קיריל ברודסקי (19) מרמת גן, חפ"ק מפקד חטיבה; סמל שקד דהן (19) מעפולה, לוחם בגדוד 77 בחטיבה 7. מוקדם יותר דווח כי אתמול קיבלו בני משפחתו של רביד כץ שהוגדר נעדר מאז ה-7 באוקטובר את הבשורה המרה שנרצח. רביד, בן 51 במותו, התגורר בקיבוץ ניר עוז. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים. גופתו מוחזקת ברצועת עזה.
6 צפייה בגלריה
סמל קיריל ברודסקי ז"ל, סמל ראשון תומר יעקב אחימס ז"ל, סמל שקד דהן ז"ל
סמל קיריל ברודסקי ז"ל, סמל ראשון תומר יעקב אחימס ז"ל, סמל שקד דהן ז"ל
סמל קיריל ברודסקי ז"ל, סמל ראשון תומר יעקב אחימס ז"ל, סמל שקד דהן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

6 צפייה בגלריה
רביד כץ
רביד כץ
רביד כץ ז"ל
(ללא)

"כפו עליהם לצפות בתיעודי הזוועות"

איתן יהלומי בן ה-12, שנחטף מניר עוז לבדו, הוחזר אמש אחרי 52 יום בשבי חמאס. קרוביו סיפרו על הזוועות שעבר בשבי. סבתו אמרה: "ב-16 הימים הראשונים הוא היה לבד ואפילו בחדר סגור. דמיינו על עצמכם מה הוא עבר שם. לשמחתי הרבה העבירו אותו לפני כחודש לקבוצה של אנשים מניר עוז ושם היה לו הרבה יותר קל. דודתו סיפרה הבוקר כי הוא "חווה זוועות" בידי מחבלי החמאס, שבין היתר הכו אותו, כפו עליו לצפות בתיעודים מהטבח שביצעו בעוטף ב-7 באוקטובר, ואיימו עליו ועל יתר הילדים ברובים כאשר בכו. "כשהוא הגיע לעזה כל האזרחים שהוא פגש הכו אותו - אנחנו מדברים על ילד בן 12".
אביה של אמילי בת ה-9 אמר היום כי היא סיפרה שלא הכו אותה בשבי, אך על הילדים נאסר להרעיש, וכל מה שיכלו לעשות כדי להעביר את הזמן בשבי היה לצייר מעט ולשחק עם קלפים. "שאלתי אותה כמה זמן היא חשבה שהייתה בשבי והיא ענתה 'שנה'. היא לא ידעה מה קרה באותו בוקר, היא חשבה שכולם או נרצחו או נחטפו. לא היה לה מושג". "אתמול בלילה היא בכתה עד שפניה היו אדומות, היא לא יכלה להפסיק. היא לא רצתה שום נחמה, אני מניח שהיא שכחה איך להתנחם. היא נכנסה מתחת לשמיכה, כיסתה את עצמה ובכתה בשקט".
6 צפייה בגלריה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
(דובר צה"ל)

6 צפייה בגלריה
איתן יהלומי
איתן יהלומי
איתן יהלומי

הרמטכ"ל: "צה"ל ואמ"ן כשלו ב-7 באוקטובר, אבל לא נכון שמפקדים יעסקו עכשיו באחריותם"

רב-אלוף הרצי הלוי התייחס לפרסומים הרבים בנוגע למחדל הקולוסלי של אגף המודיעין בצה"ל לפני הטבח ב-7 באוקטובר. "נוכח התוצאות הקשות, העניין בנושא מובן מאליו. אנחנו ניתן דין וחשבון, נקשיב רוב קשב לכל אחת ואחד מפקודינו ונלמד גם מה חשבו וגם מה אמרו", ציין הרמטכ"ל בביקור בפיקוד צפון בצפת.
"צה"ל ובתוכו גם אגף המודיעין, כשל באירועי השבעה באוקטובר. יהיו תחקירים נוקבים ועמוקים, אבל כעת עלינו להתמקד בלחימה. אנשי אמ"ן עושים לילות כימים ללוות את לוחמי צה"ל בלחימה בעזה, להתריע בפניהם ולסמן להם את האויב. הם פועלים גם מול החשובה שבמשימות - מודיעין אודות החטופים. לא נכון שמפקדי צה"ל יהיו עסוקים כעת בדיונים על אחריות אצל זה או אצל אחר - אני צריך אותם פועלים ביחד מול המשימות הרבות והמורכבות שבפניהם".
ראש הממשלה נתניהו ביקר ביחידת איסוף מסמכים ושלל טכני (אמש"ט) של אמ"ן במחנה גלילות, בצל הביקורת על התנהלות הצבא בכלל ויחידת המודיעין בפרט על רקע המחדל. נתניהו אמר כי "היחידה של אמ"ן עושה עבודת קודש".
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

השתפר מצב אלמה אברהם בת ה-84, ששוחררה בתחילת השבוע משבי חמאס. הצלב האדום מסר כי היא לא טופלה כי "בשלב זה אין לנו אפשרות להעביר תרופות לבני הערובה הישראלים מכיוון שחרף הבקשות שלנו להעניק להם טיפול - הבקשה שלנו לא נענתה".
6 צפייה בגלריה
אלמה אברהם
אלמה אברהם
אלמה אברהם
ראש המוסד דדי ברנע הגיע היום שוב לדוחה בירת קטאר, שם הוא ייפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס ועם אמיר קטאר וראש ממשלת קטאר במטרה לקדם את המשא ומתן הנוכחי והעתידי.
בכירים בממשל האמריקני מבקשים מישראל לנהוג בזהירות רבה יותר במתקפות המתוכננות להמשך בדרום רצועת עזה, כך לפי דיווח של "רויטרס".
שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא מתנגד לאפשרות של עסקה שתכלול את הפסקת הלחימה ברצועת עזה תמורת שחרור כל החטופים.
ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ומזכיר הוועד המרכזי של פתח, אמר כי "מה שקרה ב-7 באוקטובר היה חלק ממלחמת הגנה מצד הפלסטינים, והפיצוץ הבא והאלים ביותר יהיה בגדה המערבית".
אחרי שלושה אירועי תקיפות שכוונו ל"יעדים ישראליים" בים האדום ע"י ארגון הטרור השיעי החות'ים, טוען עיתון קטארי כי ספינות ישראליות נאלצות לשנות את מסלולן.
תקלה חמורה בחוות השרתים של בזק ביפו גרמה לניתוק מוקדי חירום ולחוסר זמינות שלהם הלילה (100,101,102).

פרשנויות ודעות היום

אם מחבלי 7 באוקטובר לא יישפטו, יונצחו הקונספירציות | עו"ד אברהם של"ו
"משפטנים העוסקים בזכויות אדם מדגישים את "הזכות לאמת", במיוחד במקרים של פשעים חמורים נגד האנושות. לכן ישנה חשיבות להעמדה לדין דווקא, עבור הקהילה הבינלאומית ועבור החברה הישראלית. כבר היום ניכרת בעולם מגמה של הכחשת הרצח, האונס וההתעללות הברוטליים שביצעו מחבלי חמאס. הימנעות מהעמדה לדין תאפשר את הפצת והנצחת תיאוריות הקונספירציה האלו". לטור המלא
שכחנו שמודיעין זה רק בונוס | יובל אלבשן
"חייבים לחקור הכל לעומק: מראשון החיילים ועד לאחרון המפקדים; מתורת ההפעלה המודיעינית הבסיסית ועד לאלה ה"מודרניות" שאומצו בעשורים האחרונים. וכמובן, גם את ההיבטים הפרסונליים שליוו את תהליך העצמת הרגל המודיעינית - לא רק לתפקיד ראש אמ"ן אלא גם לתפקידים בכירים אחרים הצניחו אנשים חסרי ניסיון במודיעין. אבל אסור שזה ייעצר כאן. חייבים לבדוק את הכשל המודיעיני החמור ואת כישלון שתי הרגליים האחרות - ההתרעה וההכרעה. ביחד, כמבנה של שלוש רגליים שוות". לטור המלא
עד המלחמה לממשלה היה די נוח עם ההדלפות | ד"ר גיא לוריא
"ברור לכל שיש אינטרס ציבורי שלא ידלפו סודות – בוודאי כשחיילינו מסכנים עצמם במלחמה. וגם אם אין פגיעה בביטחון המדינה, חיוני שחברי הקבינט יוכלו לנהל דיון חופשי וענייני שאינו רק לצורכי יחסי ציבור. זה כמובן נכון לא רק לקבינט, אלא גם לממשלה במליאתה. ועדיין נשאלת השאלה האם השימוש בפוליגרף ראוי, והאם נכון ששב"כ, שנתון בעצמו למרות הממשלה, ישמש גורם אכיפה בהקשר פוליטי כלפי חבריה?". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

עהד תמימי. הממשלה אישרה להוסיף 50 אסירות לרשימת המיועדים לשחרור, לקראת שחרורי החטופים הצפויים . תמימי, שנחשבת לסמל פלסטיני ונעצרה בתחילת החודש בעקבות פוסט מסית באינסטגרם, נכללת ברשימה הזו.