מצעד החיים: "שנאה ורוע לא ניצחו אז – ולא ינצחו עכשיו"

מצעד החיים, מהאירועים המרכזיים של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שציין 35 שנים להיווסדו - התקיים היום בהשתתפות אלפי צועדים מרחבי העולם. לאחר שלוש קורונה, המצעד התקיים במתכונת מלאה עם משלחות מעשרות מדינות, שצעדו על פסי הרכבת מאושוויץ לבירקנאו, כמחווה לזכר השואה.
בכל המצעדים הקודמים צעדו בשורות הראשונות ראשי מדינות וגנרלים. השנה הובילו את המצעד 40 שורדי שואה מישראל ומרחבי העולם. חלקם כבר חצו מזמן את גיל 90 וגם את גיל 95. בטקס שהיתקיים בבירקנאו עם סיום המצעד, הודלקו שבעה לפידים ולראשונה במצעד, אחת המשואות היא לזכר יהדות תוניסיה, שאותה הדליקו חיים טייב ואשתו איריס, דור שלישי ליהודי תוניסיה תחת הכיבוש הנאצי.
יו"ר מצעד החיים, ד"ר שמואל רוזנמן, נאם ואמר: "ב-1948 נוסדה המדינה היהודית מחדש בארץ ישראל לאחר 2,000 שנות גלות יהודית. ב-1988, על רקע גל עולה של אנטישמיות והכחשת שואה בכל רחבי העולם, נוסד מצעד החיים. התקווה שלנו היא שאתם, הדור הבא, תהיו עדי שואה, תתחייבו להיות נושאי הלפיד של הזיכרון ולהילחם באנטישמיות. שנאה ורוע לא ניצחו אז, ושנאה ורוע לא ינצחו עכשיו".
אירועי יום השואה צוינו הבוקר בצפירת דומייה בת שתי דקות שהושמעה בשעה 10:00 - כשבשעה 10:02 התקיים טקס הנחת הזרים באוהל יזכור במוזיאון יד ושם בירושלים בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ונציגים של ארגוני ניצולים ולוחמים.
1 צפייה בגלריה
יהודים באושוויץ
יהודים באושוויץ
(צילום: זיו קורן)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

פיגוע הבוקר בירושלים: שני גברים שהיו ברכב נפצעו מירי בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק), לא הרחק מבניין בית המשפט המחוזי.
חילופי אש בג'נין: כוח מיוחד של צה"ל נכנס למחנה הפליטים. היעד - מבוקשים שתכננו פיגוע.
בעקבות איומים ברמה הגבוהה ביותר: אבטחה הוצמדה למפקד מחוז תל אביב, עמי אשד.
אולה קרבצ'נקו התעמתה בבית המשפט עם אילנה ראדה, שלעגה: "היא שפויה לחלוטין".
פוטין ביקר באזור חרסון: "חשוב להקשיב לשטח"; קייב: "מתקפת-נגד? כשנהיה מוכנים".

מה צפוי מחר

נשיא המדינה יצחק הרצוג יטוס מחר לפולין לשתתף בטקס לציון 80 שנה למרד גטו ורשה בפולין.
מחר יימשכו העדויות במשפטי נתניהו. יעיד מומי מזרחי ראש צוות החקירה בתיק 1000 ותיק 2000.

התחזית

מחר יהיה היום החם ביותר של השבוע, בעיקר באזורים הפנימיים ובהרים, אך בחמישי ובשישי הטמפרטורות ירדו, יהיה מעונן חלקית וייתכן גשם מקומי קל בצפון ובחוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

יהודה פוליקר. הזמר הוציא לפני 35 שנה את אלבום המופת "אפר ואבק" שעוסק בגילוי השואה והעלה לסדר היום של הדור הצעיר דאז את הנושא. מאז האלבום הוא חלק בלתי נפרד של פסקול ישראל ומושמע רבות ביום השואה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

היקף המשכנתאות בחודש מרץ עלה - אך עדיין נמוך מהשנה שעברה.
בעקבות האירועים במשחק מול ירושלים: עונש כבד לא.א.ק אתונה. כל משחקיה הביתיים בליגת האלופות בעונה הבאה יהיו ללא קהל.
קבוצת הכדורגל הכוכב האדום בלגרד לוחצת על ברק בכר לחתום בקבוצה בהקדם. המטרה של אלופת סרביה היא שהמאמן ייחתום במועדון עד סוף החודש הקרוב.
פ. מארי אברהם ("הלוטוס הלבן") מואשם בשתי תקריות של הטרדה מינית.
ואילון מאסק מתכונן להשיק את TruthGPT, שיתחרה ב-ChatGPT.