"התגשמות סיוטיו של כל הורה": פורסמו נימוקי העונש לתוקף בת ה-10 בנגב

בית המשפט לנוער בבית המשפט המחוזי בבאר שבע פרסם בצהריים את תקציר גזר הדין שבו גם הנימוקים המלאים לעונש חמש שנות המאסר שהוטל על הצעיר הבדואי שתקף מינית ילדה בת 10 בביתה בנגב. "תיאור המעשה הוא התגשמות סיוטיו של כל הורה. לא יכול להיות ספק כי מעשים מעין אלו שבוצעו במקום שאמור להיות המקום הבטוח של המשפחה, יטביעו חותם עמוק בקטינה, בהוריה ובאחיה לשנים רבות", קבעו השופטים בגזר הדין.
השופטים הדגישו כי כשמדובר בנאשם קטין, חוק הנוער מורה כי על בית המשפט לתת משקל משמעותי לשיקולי שיקומו, וכי אף בפסיקת בית המשפט העליון נקבע כי היותו של נאשם קטין מהווה נסיבה מקלה בעת גזירת עונשו. לצד זאת, ציינו השופטים כי "קטינות אינה מהווה חסינות", והוסיפו כי היא לא מאיינת את שיקולי הענישה האחרים.
במקביל לפרסום גזר הדין, פרסמה הנהלת בתי המשפט תגובה בניסיון להדוף את הביקורת שהוטחה בה בעקבות גזר הדין. "פרסומים שונים כללו ביקורת אישית כלפי הרכב השופטים והעומדת בראשו. בתי המשפט פוסקים בתיקים בהתאם לדין, לאחר שמיעת הצדדים ובשים לב לראיות והנסיבות בכל תיק לגופו", נמסר. "הכרעות שיפוטיות אינן חסינות מביקורת, וזו לגיטימית ובלבד שתהיה עניינית ומנומקת ותתמקד בהכרעה השיפוטית בעובדות ובמסקנות של אותה הכרעה".
1 צפייה בגלריה
תוקף הילדה בת ה-10 לאחר גזר הדין
תוקף הילדה בת ה-10 לאחר גזר הדין
תוקף הילדה בת ה-10 לאחר גזר הדין
(צילום: חיים הורנשטיין)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

בן גביר יגיע לעצרת לזכר הרב כהנא: "גולת הכותרת שלו - אהבה".
המשטרה מסרה: "חשפנו כנופיה אלימה שחבריה בני 7 עד 12".
לרפובליקנים עדיין אין רוב בבית הנבחרים, קריאות לטראמפ לדחות את ההכרזה על ריצה לנשיאות.
נתניהו הגיע ל-64 ממליצים, ויקבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא.

התחזית

מחר ובשבת תורגש התחממות נוספת, אך היא תלווה ברוחות מזרחיות ערות בצפון ובהרים ויהיה יבש. בתחילת השבוע הבא לא צפוי גשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

רם בן ברק. חבר הכנסת מ"יש עתיד" עשה כותרות לשעה קלה. בן ברק אמר בריאיון בכאן רשת ב' כי אם ראש הממשלה יאיר לפיד ירוץ גם בבחירות הבאות - הוא יתמודד מולו על ראשות המפלגה. אחרי שפורסמו הדברים שאמר, בן ברק פרסם פוסט בפייסבוק שבו הבהיר: "אני מאמין, ותמיד האמנתי בראש הממשלה יאיר לפיד, שבזכותו הצטרפתי לפוליטיקה. כל רצוני היה שיהיה ראש הממשלה הבא. כרגע כל רצוני שיוביל את האופוזיציה אל מול מה שמסתמן כפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

"זה מסוכן, אבל אנחנו סומכים אחד על השני": החברים שצוללים בספינות טרופות.
(צילום: ירון שרון, חגי דקל)
ערן זהבי לא יזומן לנבחרת, התלבטות לגבי אצילי.
חוקרים הדהימו: ייתכן שאנו קרובים לקבר קלאופטרה.
ושירה איסקוב חושפת זוגיות חדשה.