מאיר נרצח בפיגוע יממה לפני יום הולדתו ה-32

מאיר תמרי, תושב חרמש בן 32 ואב לשני ילדים קטנים, נרצח בפיגוע ירי בצפון השומרון, ליד היישוב שבו התגורר בארבע השנים האחרונות. תמרי, חשמלאי במקצועו שלאחרונה סיים לבנות את הבית שלו בשומרון, הותיר אחריו אישה, טל, ושני ילדים בני שנה ושלוש. מאיר הוא הנרצח ה-20 בפיגועי טרור מתחילת השנה, והראשון זה כחודשיים.
מהחקירה הראשונית עלה כי מחבלים שעקפו את רכבו של תמרי ירו בו ככל הנראה שבעה כדורים מרובה M-16, ונמלטו לפי ההערכות צפונה, לכיוון ג'נין. תחילה מצבו הוגדר קשה, ובהמשך מת מפצעיו בבית החולים הלל יפה בחדרה - יום לפני יום הולדתו ה-32. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים, שנמלטו, וראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח כי כוחות הביטחון יגיעו אליהם. "כוחותינו מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים כדי לסגור איתם חשבון - והוא ייסגר בהקדם. כפי שהגענו עד היום לכל מחבל וסגרנו איתו חשבון - כך נעשה גם הפעם".
בשומרון מאשימים את צה"ל במחדל אבטחתי, כלשונם, וטוענים כי בשנים האחרונות הפסיקו עם איוש העמדות בצפון השומרון בכל שעות היממה. לטענת אנשי השומרון, נוכחות של חיילים באזור הייתה יכולה למנוע את הפיגוע.

מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הלך לעולמו בגיל 100

הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור החרדי הליטאי, הלך הבוקר לעולמו – והוא בן 100. אדלשטיין, שסבל ממחלת לב, חש ברע בימים האחרונים, ומאז חג שבועות אושפז במרכז הרפואי מעייני הישועה – שם נפטר. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לקראת השתתפות רבבות במסע הלוויה של הרב, שיצא מהיכל ישיבת פוניבז' בגבעה בבני ברק, לעבר בית העלמין נציבי ישיבת פוניבז'. בני ברק עצמה נסגרה לחלוטין - כלי רכב לא יכולים להיכנס אליה או לצאת ממנה, ובשל כך נרשמו עומסי תנועה כבדים במרכז.
2 צפייה בגלריה
(צילום: שלומי כהן, "כיכר השבת")
פטירתו של הרב אדלשטיין מסמנת תום עידן בהנהגת הציבור החרדי הליטאי: לא עוד "גדול הדור" אחד, אלא חלוקה בין שלושה. אחרי עשרות שנים שבהן התלכד הזרם המרכזי מאחורי דמות אחת כרועה רוחני – מהחזון איש ועד הרב קניבסקי – צפוי כעת להתפתח סדר חדש במגזר עם פיצול ההנהגה בין כמה רבנים, בדומה למה שקרה אצל החרדים בני עדות המזרח לאחר פטירת הרב עובדיה יוסף. שלושת ה"מועמדים" לרשת את הרב אדלשטיין המנוח אמנם עומדים בראש מוסדות תורניים ליטאיים יוקרתיים וחברים במועצת גדולי התורה זה שנים, אך שמותיהם אינם מוכרים לציבור הרחב מהקשרים פוליטיים או אקטואליים.
מדובר ברב משה הלל הירש (בן 87), הרב דב לנדו (93) מישיבת סלבודקא וברב ברוך מרדכי אזרחי (94) מישיבת עטרת ישראל. בעוד ההנהגה ה"אזרחית" צפויה להתפצל – נשיא מועצת גדולי התורה יש רק אחד, ומי שיזכה לרשת את הרב אדלשטיין בתפקיד הנחשק יהפוך לפנים של ההנהגה הרוחנית המדריכה את הנציגות הפוליטית ולכתובת לעלייה לרגל עבור ראשי המדינה המבקשים לקדם עניינים שונים, מהותיים או פוליטיים, מול החברה החרדית. כך או אחרת, לנשיא מועצת גדולי התורה הבא לא תהיה השפעה מכרעת על הציבור החרדי כולו בעניינים ציבוריים ופוליטיים כפי שהייתה לקודמיו.

סיפורי היום

רמי לוי מודה שגבה חוסרים מקופאיות, כפי שנחשף בתחקיר ynet, ולא מתכוון להפסיק.
זה החשוד בדריסתו למוות של שליו אפללו, אחד הנערים העיד: "ראיתי שדחפו אותו".
באיטליה מדווחים על פרטים חדשים מאסון סוכני הביון: "ההרוג שירת במוסד".
הקורבן ה-84 מתחילת השנה: שוב רצח באום אל פחם - גבר נורה למוות.
מפגינים קראו "בושה" לסמוטריץ', הוא ענה: "אנרכיסטים מנותקים"
דילמת חומש והמבוכה בצה"ל: לפעול לפי החוק או לפי הוראת סמוטריץ' וגלנט?
פוטין על מתקפת הכטב"מים במוסקבה: "זה טרור"; קייב: "אין לנו קשר ישיר לזה"
אישור תקדימי: ח"כית תטוס עם מטפלת לתינוקות.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
נשיא המדינה יצחק הרצוג ימשיך בביקורו באזרבייג'ן, שמתקיים תחת אבטחה כבדה.

התחזית

מזג האוויר מחר יהיה אביבי ונוח עם טמפרטורות רגילות לעונה, אך ביום חמישי כבר יהיה חם מאוד ומידות החום יעלו משמעותית. ביום שישי יהיה מעונן, יורגש שרב כבד, וייתכן טפטוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

מאיה אלוני. החיילת שהתגייסה למג"ב רק לפני חודשיים התמוטטה בבסיס הכשרה אתמול. אחותה האשימה: "היה בוחן מסלול בעומס חום כבד, היא סבלה מקוצר נשימה ואמרה למפק"צים שהיא לא מסוגלת יותר. הם לא הקשיבו לה. זה מוות מיותר".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

למה אייר ניו זילנד החלה לשקול את הנוסעים שלה?
גט מבטלת את "גט מהדרין" ותשלם פיצוי של 6 מיליון שקלים לנהגי מוניות ערבים.
רובי וויליאמס, לפני הופעת הענק בפארק הירקון: "לא חשבתי פעמיים אם להגיע".
בכירי תעשיית ה-AI מזהירים מפני איום קיומי פוטנציאלי על האנושות.
האחים שמבשלים גורמה, ובבית ואוכלים וופל עם פסטרמה.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?