החות'ים השתלטו על אוניית משא "ישראלית" בים האדום

המיליציה החות'ית - שליחי איראן בתימן - חטפה בחופי המפרץ את "ספינת התובלה הישראלית Galaxy Leader", והשתלטה על סיפונה שהכיל 22 אנשים. ככל הידוע, הספינה נמצאת בבעלות חברת הספנות "Ray" של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, אולם לא היו עליה ישראלים. דובר צה"ל: "לא מדובר בספינה ישראלית", משרד ראש הממשלה: "ספינה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, על סיפונה היו אנשי צוות ממדינות שונות אך לא ישראלים".
בדובר צה"ל אישרו כאמור כי ספינת המשא נחטפה ללא ישראלים עליה, ומסרו כי "מדובר באירוע חמור מאוד ברמה עולמית. זאת ספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראלים. לא מדובר בספינה ישראלית".

הקבינט המורחב אישר את ההחלטה להכניס דלק לעזה, סמוטריץ', בן גביר ורגב התנגדו

הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב אישר בתום ישיבה - שארכה 6 וחצי שעות - את ההחלטה של הקבינט המצומצם מאתמול בלילה להיענות לבקשת ארה"ב ולהכניס דלק בכמות מוגבלת לרצועת עזה. השרים בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר ומירי רגב הצביעו נגד. השר גדעון סער נמנע. במסיבת עיתונאים אתמול עם גלנט וגנץ הסביר רה"מ את הכנסת הסולר לרצועה: "הסיוע ההומניטרי חיוני להמשך התמיכה האמריקנית, בלעדיו גם ידידינו יתקשו לתמוך בנו". הוא נימק את הצעד בעמדות צה"ל והשב"כ: "הם המליצו לאפשר כניסה מוגבלת של שתי מכליות ביום, והסכמנו פה אחד. ממשיכים עד הסוף".

גשמים עזים באזור הצפון מהבוקר, והצפות בחיפה

הצפות בחיפה: 40 מ"מ גשם ירדו בעיר תוך שעתיים. לוחמי אש חילצו חמישה בני משפחה - שלושה מבוגרים ושני ילדים - שנקלעו להצפה עם רכבם ברחוב דרייפוס בעיר. איש מהם לא נפגע. הבוקר סטה אוטובוס ובו כ-40 נוסעים לתעלה בצד הדרך סמוך לקיבוץ גן שמואל, שניים מהם נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים. מינהל הבטיחות במשרד העבודה סגר היום מיידית אתר בנייה של חברת אלקטרה בגילות עקב קריסת מנוף. בתיעוד שהופץ נראה המנוף נוטה על צדו ונופל על הקרקע בעוצמה רבה, למרבה המזל באירוע לא היו נפגעים.
בשירות המטאורולוגי מזהירים מפני סופות רעמים וברקים, ערפילי הרים, רוחות חזקות, ים גבוה ומסוכן לרחצה, הצפות ושיטפונות - מזג האוויר עלול גם להקשות על פעילות צה"ל בעזה.
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

לראשונה מאז תחילת התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה, כוח מעורב של לוחמות ולוחמים מגדוד שחר בחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף הצטרף לפעילות הכוחות בשטח.
תיעוד מפעילות לוחמות ולוחמי גדוד שחר ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
משרד הבריאות בעזה הודיע כי 31 פגים שטופלו בבית החולים שיפא פונו משם במבצע חריג יחסית.
הוגש כתב אישום נגד חשודים בגניבה מנרצח במסיבה ברעים ציוד הגברה בשווי של יותר ממיליון שקל.
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הפציר במדינות המוסלמיות: "נתקו קשרים פוליטיים עם ישראל לתקופה מוגבלת".
בעקבות טענות ורמיזות שעלו לאחרונה ולפיהן בג"ץ שינה לפני כמה שנים את הסדרי הביטחון והוראות הפתיחה באש בגבול רצועת עזה, בין השאר על ידי שר המשפטים יריב לוין ויאיר נתניהו - הרשות השופטת הגיבה היום באופן חריג לטענות והבהירה כי מדובר בשקר.
אוניברסיטת אלברטה בקנדה הודיעה על פיטוריה של סמנתה פירסון, מנהלת המרכז נגד תקיפות מיניות במוסד, אחרי שהטילה ספק בכך שבמתקפת הטרור של 7 באוקטובר מחבלי חמאס אנסו ותקפו מינית נשים ישראליות.
סולן הפינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, שמרבה להתבטא בחריפות נגד ישראל ואף הכחיש חלק מזוועות 7 באוקטובר, ממשיך להתקשות במציאת מלונות שיסכימו לארח אותו בסיבוב ההופעות שהוא עורך בדרום אמריקה. אחרי ביטולים בארגנטינה ובאורוגוואי גם הסניף בקולומביה של רשת "ארבע העונות" ביטל את הזמנתו.

פרשנויות ודעות היום

לארה"ב יש חזון מגובש ליום שאחרי, אבל לישראל לא | רון בן ישי
"הממשלה הנוכחית, כמו ממשלותיו הקודמות של בנימין נתניהו, דבקה בטענה שמאחר שלישראל אין פרטנר, ומשום שספורים ימיו של אבו מאזן, אזי צריך להסתפק בניהול הסכסוך; ואם אי פעם תקום רשות פלסטינית שוחרת שלום, שאיתה ועם מנהיגה אפשר יהיה לדבר על פתרון שיאפשר לישראל להמשיך להחזיק בשטחים, ינהלו איתו מו"מ על שלטון שהוא פחות ממדינה פלסטינית אבל יותר מאוטונומיה. אגב, זו הייתה גם עמדתו של יצחק רבין. אם נתניהו היה מוכן לקבל רשמית את שתי הדרישות האמריקניות (שליטה של הרשות הפלסטינית בעזה והסכמה על פתרון שתי המדינות), היה זה הסוף לבעיות הלגיטימציה המאיימות כרגע על המשך הלחימה של צה"ל, או לכל הפחות מצמצם את הדחיפות בדרישות האמריקניות להפוגות הומניטריות". לטור המלא
בן לאדן חי ובועט בקולג' | בן דרור ימיני
"חלק מהאקדמיה בארה"ב, ולא חלק קטן, עסוק בשטיפת מוח אנטי-אמריקנית וכמובן אנטי-ציונית ואנטישמית. המכתב של בן לאדן, על הדורסנות האמריקנית, הוא בדיוק מה שלימדו בחלקים גדלים והולכים בפקולטות ללימודי החברה והרוח. כך שבניגוד לטענה של הסטודנטים שקראו את המכתב, הוא לא "פתח להם את העיניים". הוא הביע בדיוק את מה שהם למדו. ובקצב הזה, כאשר הם יקראו את "הפרוטוקולים של זקני ציון" או את "מיין קאמפף" – נקבל דיווחים על תגובות דומות. וואו. איך לא ידענו שהיהודים כאלה".
השלום עם ירדן בסכנה | סמדר פרי
"אחרי המלכה ראניה הגיע תורו של המלך עבדאללה שמתח ביקורת, בעיקר על ישראל, במאמר שפרסם בסוף השבוע ב"וושינגטון פוסט". ועכשיו, שר החוץ הירדני, אימן אל-ספדי, שמעולם לא היה מאוהבינו, הצהיר בוועידה בבחריין על ביטול הסכמי האנרגיה הסולארית (הירדנית) תמורת מים מותפלים (מישראל). עוד לא ברור איך הירדנים יסתדרו בלי המים". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

נבחרת צרפת. אחרי ההפסד המבאס של ישראל אתמול, קצת נחמה ניתן היה למצוא במופע משוגע של נבחרת הטריקולור. צרפת שברה את שיא מוקדמות היורו למשחק עם הכי הרבה שערים, כשסיימו ב-0:14 נגד נבחרת גיברלטר במסגרת המחזור התשיעי של בית ב’. השיא הקודם היה של גרמניה שניצחה 0:13 את סן מרינו, אך הצרפתים התעלו על כך עם 0:14 מפלצתי על חשבון היריבה האומללה שנותרה ב-10 שחקנים.