נתניהו וגלנט לחצו ידיים, אבל לא יותר מזה

יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את ההחלטה בנוגע לפיטוריו האפשריים של שר הביטחון יואב גלנט - לדבריו בשל "המצב הביטחוני" המתוח - התארח היום נתניהו בהרמת כוסית עם גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ושאר חברי המטכ"ל.
"אדוני ראש הממשלה, אנחנו שמחים לארח אותך כאן במשרד הביטחון, במטה הכללי של צה"ל", אמר בהרמת הכוסית גלנט לנתניהו, שכלל לא הביט בו. "להגעה שלך כאן, תמיד, ובוודאי בנסיבות אלה בחג הפסח, בתקופה עמוסה בפעילות מבצעית, יש משמעות רבה. זו שרשרת הפיקוד האמיתית של מדינת ישראל - ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל", אמר גלנט, כשברקע החשש שאי-הוודאות בנוגע לעתידו יפגע בביטחון המדינה.
מנגד, נתניהו לא הזכיר את גלנט בדבריו - אך השניים לחצו ידיים במהלך האירוע. "ראשית, אני רוצה לברך את כולכם בחג פסח כשר ושמח ואני מקווה גם שקט", אמר נתניהו, "אני רוצה להביע הערכה, לך הרמטכ"ל באופן אישי, ולכל שרשרת הפיקוד ועד אחרון החיילים והחיילות, על המאמץ הכביר היומיומי שלא פוסק לרגע למען ביטחון ישראל".
המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון מגיעה כאמור בתקופה ביטחונית רגישה. בזמן שישראל נערכת לליל הסדר, במערכת הביטחון מקווים שהחג יעבור בשקט. שעות לפני הרמת הכוסית שני חיילי צה"ל נפצעו בינוני וקל בפיגוע דקירה מחוץ לבסיס בצריפין. לפי הודעת דובר צה"ל, אחד מהם נאבק במחבל שניסה לחטוף את נשקו. ולא רק בפנים הארץ - הלילה, שוב, סוריה האשימה את ישראל בתקיפה אווירית שכללה לפחות ארבעה יעדים, בהם שדה התעופה בדמשק.
2 צפייה בגלריה
הרמת כוסית בפורום מטכ"ל
הרמת כוסית בפורום מטכ"ל
הרמטכ"ל הלוי לצד נתניהו וגלנט בהרמת כוסית
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

סיפורי היום

פינלנד הצטרפה לנאט"ו, רוסיה מאיימת: "זו מתקפה נגדנו, אנחנו נגיב".
טייס מנוסה, אב לחניך בקורס טיס: עומר לרר נהרג בהתרסקות מסוק בשרון.
אחרי חצי שנה: כתב אישום נוסף בפרשת רצח יואל להנגהל.
פרקליט המדינה סגר את תיק החקירה בפרשת "המימד החמישי".
לקראת ליל הסדר: מה המשמעות של חוק החמץ? - המדריך של ynet.
המפכ"ל נגד בן גביר: "משמר לאומי מנותק מהמשטרה יפרק אותה מבפנים".
וגם: חידת אמ"ן חוזרת. תצליחו לפתור את אתגר המודיעין לפסח?

מה צפוי מחר

מחר עם ישראל יתיישב סביב שולחן החג, ויחגוג את ליל הסדר. איך מתכוננים? המדריך המלא של הרב דוד סתיו, ראש ארגון רבני צהר.

התחזית לחג

מחר, ערב חג הפסח, תחול ירידה בטמפרטורות. בחג עצמו, ביום חמישי, הטמפרטורות צפויות לרדת ויעמדו על 20-21 מעלות באזור החוף והשפלה. בירושלים ובהרים יהיה קצת קריר בערב, אבל בשאר האזורים יהיה נעים ונוח כאמור, ולא צפוי שרב או גשם - שני דברים שמאפיינים את העונה הנוכחית.

מה חיפשו היום בגוגל?

סטטיק. חצי שנה אחרי הפרידה מבן-אל תבורי, ופחות מחודשיים אחרי שהוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, סטטיק הגיע להיכל מנורה ועלה על הבמה בתל אביב להופעת השקה עמוסה באורחים מוזיקליים ובאלמנטים ויזואליים מרשימים. עידו פורת חושב שהשואו המושקע בשילוב הקהל הצעיר זלג קצת למחוזות של מופעי חג, אבל מה שבטוח הוא שסטטיק יוצא לדרך החדשה שלו באנרגיות שיא.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אלו עשרת הגדולים ברשימת 75 השירים של המדינה. הרשימה המלאה: מחר, בגיליון החג של "ידיעות אחרונות"
2 צפייה בגלריה
(צילום: עדי אורני, מיכאל קרמר, קובי קואנקס, אפי שריר, ענת מוסברג)
"סדרת ספרי הארי פוטר תזכה לעיבוד טלוויזיוני ב-HBO מקס"
הטראש טוק בגמר המכללות שהפך לסערה גזענית. ואיך ג'יל ביידן קשורה?
טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה נערך אמש, מי בלט על השטיח האדום?

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?