הותר לפרסום: המחבל החשוד באונס חיילת בכלא - מחמוד עטאללה

חצי שנה אחרי הגשת התלונה ופתיחת החקירה, ובעקבות ביקורת ציבורית נרחבת, היום הותר לפרסום כי אסיר העולם החשוד באונס חיילת ששירתה כסוהרת הוא מחמוד עטאללה - שעמד במרכז פרשת "הסרסור בסוהרות". בית המשפט המחוזי מרכז התיר לפרסם זאת, בעקבות בקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" להסרת צו איסור הפרסום ולאחר דחיית ערעורו של עטאללה.
הפרשה התפוצצה כבר לפני ארבע שנים, וחזרה לכותרות בשנה שעברה בעקבות עדותו של מפקד הכלא פרדי בן שטרית, בוועדת הבדיקה של בריחת האסירים. החודש, בעקבות ההסרה החלקית של הצו, חשף כתבנו לירן לוי את תלונתה המפורטת של הילה (שם בדוי) נגד האסיר הביטחוני, שבה סיפרה כי עוד לפני כן, בשנת 2016, הוא אנס אותה שלוש פעמים בעת ששירתה כסוהרת בכלא גלבוע. עתה גם הותרה לפרסום זהותו של אותו מחבל החשוד באונס חיילת.
עטאללה, איש פתח, הורשע ברצח ב-2003 של ג'מילה דג'לס, פלסטינית מרמאללה, שלפי ההערכה חשד בה בשיתוף פעולה עם ישראל. בגזר הדין נכתב כי עטאללה - שהיה אז חבר בגדודי חללי אל-אקצה - רצח עם אדם נוסף את דג'לס ביריות אקדח מטווח קצר, כשכל אחד מהם ירה בה שלוש פעמים. השניים טענו שדג'לס פגעה בכבודם ובכבוד משפחתם, ועטאללה הצטרף לחברו שרצה לנקום בה.
על עטאללה נגזר מאסר עולם, ומאז הוא נחשב לאחד המנהיגים הבולטים של האסירים הביטחוניים, והיה לדובר אגף 5 – אגף האסירים הביטחוניים בכלא גלבוע. בריאיון ל-ynet, הראשון שהעניקה לאחר התרת הפרסום, סיפרה הילה כי "עטאללה שלט בקציני הכלא, לפחות מהחוויה שלי. הוא היה מחליט מי ישובץ איפה, איזה פריבילגיות יתנו לו ואם בסוף באמת יתברר שניתנו לו פריבילגיות לגעת בבנות של הצוות – אז אפשר להבין כמה כוח היה לו".
1 צפייה בגלריה
מחמוד עטאללה
מחמוד עטאללה
(צילום: נדב אבס )
לקריאה נוספת

סיפורי היום

כבר לא מנסים לקרוא לזה בלוק טכני. נתניהו לוחץ על סמוטריץ' ובן גביר: "חייבים לרוץ יחד, אסור לקחת סיכון". היום התקיימו בחירות מקדימות בציונות הדתית והקלפיות ייסגרו בשעה 20:00. גם במרצ התקיימו היום פריימריז שם מצביעים בין היתר על לזהות יו"ר המפלגה.
שביתה, שינוי מסגרת תקציב או צווי מניעה: התרחישים האפשריים לקראת 1 בספטמבר.
החל מאתמול הדולר שווה יותר מהאירו, לראשונה מזה 20 שנה, והתחזיות העדכניות הן שהמהפך הזה יישאר איתנו ואף יעמיק בימים הקרובים.
היום התפרסמו 100 השמות הנפוצים מאז קום המדינה.
וישראל נערכת לחיסוני השפעת. תחילת החיסונים - מיד לאחר החגים.

מה צפוי מחר

מחר, בעודה במלחמה, תחגוג אוקראינה יום עצמאות לאחר שבשנת 1991 יצאה לדרך עצמאית ונפרדה מברית המועצות.

התחזית

הטמפרטורות מחר יהיו רגילות לעונה. מיום חמישי תחל התחממות הדרגתית, ובשבת כבר יהיה חם מאוד ויבש בהרים. החום הכבד ימשיך גם בתחילת השבוע הבא.

מה חיפשו היום בגוגל?

ניסו שחם. עבריין המין התכונן להשתחרר מהכלא, אך נאלץ להתייצב בבית המשפט העליון לאחר ערעור הפרקליטות על החלטת בית המשפט המחוזי, שהתקבלה בניגוד לעמדתה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מערכת החינוך במשבר. אבל מה עומד בשורשיו ואיך אפשר להתחיל בשינוי אמיתי? רמז: הפוליטיקאים כנראה לא יעזרו פה. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
המונה טועם הגיע לנתניה ומצא שם מאפה גיאורגי מדהים עם גבינה שמנה בתוך בצק פריך.
(צילום: נויל האריס)
סין שינתה את הסוף של "המיניונים 2". בניגוד לגרסה המקורית, בסיום הסרט שהוקרן בסין הרעים חוזרים למוטב ומשתקמים.
בית אחוזה מפואר בן כ-1,200 שנה ובו מערכת תת קרקעית התגלה ברהט