ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד

לאחר שבחצות פקע המנדט של בנימין נתניהו ללא הצלחה להקים ממשלה, הטיל נשיא המדינה ריבלין את המנדט להקמת ממשלה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "לאחר שקיבלתי את עמדת כלל הסיעות ושוחחתי עם ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט, התברר בפניי כי ח"כ נפתלי בנט נותר עם 7 ממליצים כפי שהיה בסיבוב הקודם ואילו ח"כ לפיד נוספו לו 11 ממליצים, כך שיש לו 56 ממליצים", אמר.
הנשיא, שלו זו הפעם השביעית(!) בה הוא מטיל מנדט, הוסיף כי החוק מתיר ללפיד לכהן כראש ממשלה חלופי. "אמרתי לו כי לא רבים זכו להגיע למעמד שבו מוענק מנדט להרכבת ממשלה בישראל, ואני בטוח שעבורו זהו רגע שאוצר בתוכו חשיבות ואחריות לאומית מהמעלה הראשונה".
אבל הסיפור האמיתי הוא נפתלי בנט שעם שבעה מנדטים יקבע את פני הממשלה אם תקום, ולמעשה חוזר ל"ברית האחים" עם יאיר לפיד. "נתניהו נכשל בהרכבת ממשלת ימין וטרק עלינו את הדלת", אמר בנט שעה קלה לפני הצהרתו של הנשיא. "במשך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרות מגוש הימין שגילו אחריות והמון רצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר עוד פתח לממשלת ימין. זה או בחירות, או ממשלת חירום רחבה", אמר.
במיסבת עתונאים שכינס הערב ראש הממשלה נתניהו הוא אמר: "כולם יודעים שהוא מבקש להקים משמלת שמאל מסוכנת. עם הורוביץ אפשר להגן על חיילי צה"ל מפני תביעות בבבית הדין הבינלאומי? הרי הורוביץ מסכים לתביעות הללו. עם לפיד אפשר להילחם בהסכם הגרעין? הרי הוא תקף אותי כשהלכתי להילחם נגד ההסכם המסוכן. עם מרב מיכאלי אפשר לחנך את ילדינו? היא קראה לא לשלוח אותם לצה"ל".
(צילום: לע"מ)

3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד
(צילום: רפי קוץ )

נכי צה"ל חסמו כבישים בירושלים. הבטיחו רפורמה. אז הבטיחו.

מאות אנשים הפגינו בדרישה להעברת רפורמת 'נפש אחת', כפי שאושרה, וקראו לראש הממשלה נתניהו: "לא ניתן שימרחו אותנו יותר. לא נפסיק עד שתעבור הרפורמה שתדאג לצרכים המיידים של נכי צה"ל". שני מפגינים התמוטטו בשל מזג האוויר החם.
שיירת המפגינים המשיכה בין היתר לכיוון מחלף בגין, וכמה מהם ירדו לכבישים. כוחות משטרה פעלו להשבת הסדר במקום, ובשלב מסוים הצמתים סביב גשר המיתרים נחסמו לתנועה. נהגים צפרו לעברם ואף ירדו מהרכבים לאות הזדהות.
ב-18 באפריל, לאחר שחסמו את נתיבי איילון, נפגש יו"ר ארגון נכי צה"ל עם נתניהו, שהבטיח להעביר בממשלה רפורמה בנושא בתוך שבועיים. הרפורמה נכון לעכשיו לא עברה.
3 צפייה בגלריה
פקקים בירושלים בעקבות מחאת נכי צה"ל
פקקים בירושלים בעקבות מחאת נכי צה"ל
פקקים בירושלים בעקבות מחאת נכי צה"ל
( צילום: דניאל גילו, TPS)

שכחו את איציק | לאה סעידיאן בביקורת חריפה על הממשלה
(צילום: אבי חי)

תו ירוק עד לסוף השנה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על הארכת התוקף של התו הירוק למחוסנים והמחלימים עד סוף השנה לאור הצלחת החיסונים. "החלטנו בהנחיית שר הבריאות להאריך את תוקפו של התו עד דצמבר 2021". בשבועות האחרונים ציינו גם פרופ' לוי וגם פרויקטור הקורונה נחמן אש כי הכוונה הייתה להאריך את תוקף התו הירוק בתקופה מסוימת.

מחר יחלו הקלות נוספות בהגבלות הקורונה. תועלה הגבלת ההתקהלות ל-50 אנשים בשטח סגור ול-500 אנשים בשטח פתוח, הפעלת חדרי כושר ומתקני ספורט, בריכות ואטרקציות במבנה במתכונת תו סגול וביטול ההגבלות על מקומות הפועלים במסגרת התו הירוק.
בנוסף יאושרו אירועים כמו הופעות ילדים בהושבה בלבד בשטח פתוח, עד 500 איש וללא צורך בתו ירוק.
מחר תורגש ירידה בטמפרטורות, ירידה שתמשיך ביום שישי, שיהיה היום הנוח ביותר השבוע. ביום שבת שוב יתחמם, ובראשון צפוי שרב כבד עם טמפרטורות שיגיעו ליותר מ-35 מעלות ברוב אזורי הארץ, ובעיקר באזורים הפנימיים. ביום שני עדיין יהיה חם מאד ורק בשלישי הטמפרטורות יירדו.
קרוב ל-5.8 מיליון בני אדם אובחנו בשבעת הימים האחרונים כחיוביים לקורונה ברחבי העולם. מניתוח הנתונים של אתר worldometers עולה כי כ-2,670,000 מהמאובחנים באותו זמן הם מהודו – כלומר כ-47% מכלל המאובחנים ברחבי העולם מאז יום חמישי שעבר הם מהודו. עוד עולה מהנתונים כי המדינה שבה מספר המאובחנים השני בגודלו היא ברזיל (כ-414 אלף). ארצות הברית, שבה מספר המאובחנים הכללי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה, מדורגת במקום השלישי עם כ-345 אלף חיוביים חדשים. ירידה של 14% לעומת השבוע שעבר.
לאחר מכן נמצאות ברשימה טורקיה וצרפת, שרושמות ירידה חדה, לעומת המצב שבעה ימים קודם לכן. בנתונים מוחלטים בשבעת הימים האחרונים מדורגת ישראל במקום ה-119 בעולם – עם ירידה של 44% לעומת המצב שבוע קודם לכן.
בדירוג מאובחנים בשבעת הימים האחרונים ביחס למיליון תושבים מדורגת ישראל במקום ה-145 בעולם. את הדירוג הזה מובילות אי סיישל, המלדיביים, אורגוואי, בחריין, כף ורדה ושבדיה.
עמיחי שיקלי. חבר הכנסת מטעם מפלגת ימינה הודיע בצהריים כי הוא מתנגד להקמת ממשלת שינוי בראשות בנט ולפיד. "אתנגד לממשלה עם השמאל", כתב חבר הכנסת שיקלי ליו"ר מפלגתו. בימינה ציינו עוד הבוקר בהתייחס לדברים: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחויבת לעשות הכול כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה".
מאלצהיימר עד חומוס: הניסויים שיבצע בחלל האסטרונאוט הישראלי.
הלחץ הגדול יגיע בספירה לאחור
(צילום: ניצן דרור, אבי חי)
יש בישראל שירות תשלומים באייפון: אפל פיי הושק בארץ. וכמו תמיד בהשקות בישראל - צרכנים התלוננו על בעיות בהזנה ובתשלום בשירות התשלומים.
וקפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד, בטור מיוחד על הבכורה של ספיר ברמן.
3 צפייה בגלריה
עידן ורד מתרשם מהלק של ספיר ברמן
עידן ורד מתרשם מהלק של ספיר ברמן
עידן ורד לצד ספיר ברמן
(צילום: עוז מועלם)
ארבעה חודשים אחרי שנשיא ארה"ב לשעבר טראמפ הושעה מהרשת החברתית הפופולרית בעולם, המועצה המפקחת של פייסבוק הודיעה כי היא מותירה את ההשעיה על כנה.