זהו סוף החופש - חוזרים ללימודים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הארכת שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך עד סוף יולי, ככל הנראה לפי מתווה בית הספר של החופש הגדול. לפי מקורות המעורים בנושא, נתניהו גם יודיע על החזרת כל מערכת החינוך ללימודים בכיתות בתוך שבוע והקצאת תקציב מיוחד לקפסולות.
6 צפייה בגלריה
בי"ס גבריאלי הכרמל
בי"ס גבריאלי הכרמל
בי"ס גבריאלי הכרמל
(צילום ארכיון: מוטי קמחי)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה אחר הצהריים: "עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה: שנת הלימודים תסתיים בחטיבות הביניים ביום ראשון, 20 ביוני. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים היא תסתיים ביום רביעי, 30 ביוני. הפתרון הנכון ביותר הוא שהמדינה תפעיל את תוכנית בית ספר של הקיץ, כפי שעשתה בהצלחה בשנים קודמות".
יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז אמר: "כפי שסוכם בין ארגון המורים לשר החינוך היום, בחינוך העל יסודי שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני כסדרה. במקומות שבהם יהיו פערים, יוכלו מורים החפצים בכך להשלים את הפערים, תמורת שכר מלא. המורים מלמדים ולימדו לכל אורך משבר הקורונה, ורק מורים המעוניינים בכך יוכלו ללמד בכפוף להסכמתם במהלך חודש יולי".
ככל הנראה בישיבת הממשלה מחר יאשרו השרים את החזרה של תלמידי כיתות ז'-י' ללימודים פרונטליים בכיתות. תלמידי שכבות ז' עד י' יושבים בבית כבר תקופה ארוכה, ולא חזרו ללימודים פרונטליים בכיתות במסגרת ההקלות מאז הוטל הסגר השלישי. מספר רשויות גדולות ברחבי המדינה אפשרו את חזרת התלמידים לבתי הספר ליום אחד בשבוע האחרון, רגע לפני היציאה לחופשת פורים.
לקריאה נוספת
ברקע הביקורת על ועדת החריגים, נערכים להחזיר אלפי ישראלים כדי שיצביעו בבחירות. שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי הממשלה נערכת לאפשרות של החזרת ישראלים לקראת הבחירות - ותדון על תאריכים אפשריים לטיסות שיחזירו אזרחים לארץ. הממשלה בוחנת כמה מתווים עם המל"ל, כאשר אחד מהם זה החזרת הישראלים באופן מיידי באישור הממשלה - מה שיבטל את הרלוונטיות של ועדת החריגים.
ח"כ אלהרר מיש עתיד על סערת נתב"ג: ליצמן ובן גביר מנהלים את המדינה
(צילום: נדב אבס, משי בן עמי)

על הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות התנהלות ועדת החריגים אמרה רגב כי "בשבוע האחרון נעשתה הכפשה של הוועדה. זה שקר ופייק ניוז. יש פערים שצריך לטפל בהם, אבל להסית נגד החרדים שהם אזרחי המדינה זה דבר שאינו יעלה על הדעת, זאת בושה".
6 צפייה בגלריה
נוסעים אחרונים ב נתב"ג
נוסעים אחרונים ב נתב"ג
נוסעים אחרונים ב נתב"ג
(צילום: AFP)
מדי יום מקבלת הוועדה כ-3,000 פניות שעוברות סינון ראשוני של רשות ההגירה והאוכלוסין המאמתת את פרטי הבקשות. חברי הוועדה בוחנים את הבקשות שמגיעות אליהם ומאשרים את הבקשות שעומדות בקריטריונים שנקבעו בממשלה. במשרד התחבורה אמרו כי "רוב הבקשות מקבלות מענה בתוך שעות בודדות, עד 24 שעות מרגע הגשת הבקשה. חלק מן הפניות דורשות בירור נוסף או השלמת מסמכים וזמן התגובה שלהן מתארך". אחרי תקופה ארוכה שמחדלי ועדת החריגים מתפרסמים בכלי התקשורת, חברי הכנסת שיגרו רק אמש, בצאת שבת, הודעות והכרזות על צעדיהם הבאים בעניין למרות שהוועדה פעילה כבר חודש.
לקריאה נוספת
נמשכות הצרות ב"חזרות". אמנם ארז דריגס, כוכב הסדרה "חזרות" ואחד מיוצריה, התנצל היום בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות הטענות על התנהגות פוגענית מצידו כלפי נשים: "אני בשלבי החלמה - מתנצל מעומק הלב", אך רק הבוקר התפרסם כי נגד כוכב אחר של הסדרה, שמיל בן ארי, ישנן מספר עדויות.

כוכב חזרות על סערת דריגס: שחקניות נאחזות בקנה רצוץ בשביל 2 דקות תהילה
(צילום: שחר גולדשטיין)

לאחר שבן ארי התראיין ל-ynet וטען כי הוא קורבן לתלונת שווא על הטרדה, תחקיר ב"הארץ" חשף את העדויות. "הידיים שלו היו ממש על הגוף שלי, על העור", סיפרה השחקנית אליה התייחס בן ארי בדבריו באולפן. שחקנית אחרת, שהייתה אז בת 13, סיפרה כי בנסיעה משותפת "התעוררה כשהאצבע שלו בתוך הפה שלה".

6 צפייה בגלריה
ארז דריגס, מתוך "חזרות"
ארז דריגס, מתוך "חזרות"
ארז דריגס, מתוך "חזרות"
(צילום מסך)
"ככל שהפרטים בתחקיר נכונים, שמיל בן ארי סיים את חלקו בסדרה 'חזרות'", כך אמרו היום (א') גורמים בכירים בתאגיד השידור הציבורי כאן".
לקריאה נוספת
אלפים מצטופפים בטיש פורים בירושלים. אחרי המסיבות ההמוניות בתל אביב בשעות האור בשלושה ימים האחרונים, אלפי בני אדם השתתפו אחר הצהריים בטיש פורים של חסידות גור בבית המדרש המרכזי של האדמו"ר בירושלים. מהחסידות נמסר כי המשתתפים הם "רק מחוסנים ומחלימים".
ד"ר שרון אלרעי פרייס בריאיון: פורים היה שמח? חוששת שפסח יהיה עצוב
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)
עשרות חרדים, ככל הנראה שיכורים לאחר חגיגות פורים, התגודדו בצומת בר אילן בירושלים וחלקם תקפו שוטרים. אחד השוטרים רוסס בגז פלפל ונזקק לטיפול רפואי. מהמשטרה נמסר כי כוח משטרה במקום הותקף על ידי כמה מתפרעים שהפרו את הסדר.
6 צפייה בגלריה
תיש בחסידות גור
תיש בחסידות גור
טיש בחסידות גור
בשונה מהעוצר הלילי שהוטל בימים חמישי-שבת ברחבי הארץ, היום הוא לא יחול, גם לא בירושלים שנתפסת בעיני המשטרה כמועד לפורענות. המשמעות - כל תושב רשאי לנוע מבית לבית באין מפריע והדבר מקשה ויקשה הערב על המשטרה במניעת ההתקהלויות
לקריאה נוספת
הממשלה תדון בחזרה מלאה ללימודים ובהמשך מתווה היציאה מהגבלות הקורונה.
במהלך הלילה (בין ראשון לשני), יתקיים טקס "גלובוס הזהב" אחרי דחייה של כמעט חודשיים מהתאריך המקורי במתכונת וירטואלית בהנחיית טינה פיי ואיימי פולר. אנחנו נחזיק אצבעות לשירה האס על תפקידה במיני סדרה "המורדת".
6 צפייה בגלריה
שירה האס המורדת
שירה האס המורדת
שירה האס המורדת
(צילום מסך)

אווירה חורפית לאורך השבוע: היום הורגשה ירידה קלה במידות החום, ממחר עד חמישי יירד גשם מקומי מדי פעם בצפון ובמרכז. בסוף השבוע מסתמן שיהיה שוב נעים ונוח.
קורונה, בריאות ועוני. השלכות הקורונה על הבריאות, לרבות, השלכות לטווח ארוך (קורונה ממושכת), ידועות והתייחסנו אליהן. גם השלכות פסיכולוגיות וחברתיות (ילדים שמאבדים כישורים חברתיים) עלו על דפינו בעבר. אחת מההשלכות האסטרטגיות של קורונה היא החמרת המצב הסוציואקונומי של שכבות גדולות בחברה. המרכז לבקרת ולמניעת מחלות בארה"ב מגדיר עוני כחוסר מענה לצרכים אנושיים עקב היעדר משאבים.
קיים מעגל קסמים טראגי: אנשים עניים – חולים יותר, אנשים חולים – עניים יותר.
ישנו צבר של סיבות לכך שעוני מביא ליותר מחלות ומקצר תוחלת חיים. משפחה ענייה הטרודה באיך לשרוד את היום, לא משקיעה באורח חיים בריא: אוכלים בעיקר פחמימות זולות, לא עוסקים בפעילות ספורטיבית ונוטים להתמכר להרגלים מזיקים, כמו עישון. יותר תלמידים ממשפחות אלה נושרים מהלימודים, גורם שבפני עצמו משפיע על הבריאות, זאת, אף לדורות הבאים. בריאות נפשית נפגעת ומשפיעה על יכולת ירודה לתפקד באופן נורמטיבי בחברה. המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה גרם להופעת שכבה של "עניים חדשים". ההסתגלות שלהם למעמד החדש, לעתים קרובות, מתבטאת בהשפעה על הבריאות באופן מידי: מזניחים את הטיפול במחלות הקיימות, חוסכים על תרופות ועל בדיקות, זאת, בנוסף לתחושת דחק הגורמת לעלייה בלחץ הדם, לסוכרת ולמחלות לב.
בדומה למה שקורה עם אדם שמצבו הכלכלי מתערער, תהליכים זהים מתרחשים עם המדינה. מדינת ישראל תהיה ענייה יותר בשנים הקרובות. היא תחסוך על הבריאות, דבר שישפיע על בריאות התושבים לטווח הארוך. כבר היום ישנן תכניות לקיצוץ ההשקעה בבריאות מתוך הסבר שמשאבים רבים כבר הושקעו ב"שנת הקורונה". חשוב להיאבק בתכניות אלה. רוב ההשקעה בתקופת הקורונה לא תסייע לחיזוק מערכת הבריאות לאורך שנים. האוכלוסייה הענייה יותר תהיה זקוקה יותר לשירותי בריאות זמינים. משבר הקורונה מוכיח שמשבר בבריאות גורם למשבר כלכלי וחברתי. חוסן המדינה תלוי בבריאות תושביה.
בשבועות האחרונים חלה ירידה חדה בגילים של חולי הקורונה המונשמים. נכון לעדכון הבוקר של משרד הבריאות 50% מהמונשמים הם בני יותר מ-60, נתון נמוך בהרבה מזה שהיה עם תחילת מבצע החיסונים.
22% מהמונשמים – כלומר כמעט רבע מהם – הם בני 50 עד 59 ו-14.2% הם בני 40 עד 49. כלומר, יותר משליש מחולי הקורונה המחוברים למכונות הנשמה הם בני 40 עד 59.
בנוסף 9.7% - כמעט אחד מכל עשרה חולי קורונה המחוברים למכונות הנשמה – הוא ישראלי בשנות ה-90 לחייו. בנוסף יש שלוש צעירות, ארבעה צעירים, שתי נערות וילדה שמחוברים למכונות הנשמה – כך על פי נתוני משרד הבריאות. בסך הכול יש בישראל, לפי עדכון הבוקר, 241 חולים מונשמים.
גליה עוז. למה? בגלל הסערה שלא שוככת סביב בתו של הסופר עמוס עוז. היום התייחסה לטענות על אלימות אלמנתו של חתן פרס ישראל, נילי. "למרות הכאב הנורא שזה מסב לי, אני בוחרת לא להגיב ציבורית על דברי בתי גליה, אלא רק בעניין שנוגע לי באופן הישיר ביותר: מעולם לא הייתי אישה מוכה. עמוס מעולם לא היה בעל מכה", מסרה נילי עוז לתקשורת. "חיינו יחד כמעט 60 שנה באהבה גדולה, וניסינו בכל יכולתנו לתת אהבה לכל ילדינו ונכדינו".
פודקאסט החדשות של ynet - "הכותרת": כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות" ופרשנים ומומחים נוספים שופכים אור על הסיפורים הבוערים שעל סדר היום, בכל יום. והפעם: הכתב הצבאי יואב זיתון על משבר המוטיבציה שמאיים על עתיד צה"ל.
את ההזרקות והמילויים הפסיקה כשלא זיהתה את עצמה, על נישואיה לאסי דיין כתבה תסריט ואת הבית היא חולקת עם הגרוש שרון אלכסנדר. סמדר קילצ'ינסקי בת 57.
6 צפייה בגלריה
סמדר קילצ'ינסקי בביתה
סמדר קילצ'ינסקי בביתה
סמדר קילצ'ינסקי בביתה
(צילום: ענבל מרמרי)
ולאחר 31 שנות כתיבה, אריה מליניאק נפרד.