התקלות נמשכות - ומבצע הבדיקות הסרולוגיות יצומצם משמעותית

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר היום כי מבצע הבדיקות הסרולוגיות יצומצם ליישובים בהם נרשמו יותר מ-10% תחלואה. אתמול חשף כתב הבריאות, אדיר ינקו, לראשונה על כוונת משרד הבריאות לצמצם את היקף המבצע. "אנחנו דואגים לערוך הערכות מצב שוטפות, ורואים שיש צורך בהתאמת הבדיקות לצרכים העולים מהשטח. אנחנו נדאג שבערים בהן היה יותר מ-10% תחלואה נערוך בדיקות", אמר סלוביק.
כמו כן, ל-ynet נודע כי מערכות המידע של הבדיקות הסרולוגיות קרסו, ובפיקוד העורף שוקלים לתת לנבדקים תוצאות במקום - ולא לשלוח אותם הביתה להמתין לקבלת תשובה. זאת, בין היתר מכיוון שהורים קיבלו תוצאות על בדיקות שלא עשו ילדיהם ולצד שיבושים משמעותיים אחרים שנרשמו ביום השלישי למבצע הבדיקות הסרולוגיות.
ולאור העובדה ששנת הלימודים תיפתח כסידרה עד כמה שאפשר, ומספרי החולים צפויים לעלות, אמרה היום ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "בתו הירוק אפשרנו עד לא מזמן כמויות יותר גדולות של 1,000 איש בפנים ו-5,000 בחוץ, שזה לא תואם את התחלואה כרגע. אנחנו לא יכולים לראות כיום התקהלויות של אלפי אנשים ביחד". לגבי תקופת החגים אמרה ראש שירותי בריאות הציבור: "אני מאמינה שיהיו מגבלות כלשהן. יש אנשים עם משפחות גדולות אז כבר כיום זה אסור".
על הבדיקות הסרולוגיות אמרה: "אנחנו כל הזמן בוחנים את עצמנו. התחלנו אותו במגזר החרדי, ואני חייבת להגיד שהיינו בטוחים שיהיו אחוזים יותר גבוהים ממה שמצאנו בסוף. הייינו בטוחים שזה יעבור את ה-30-40 אחוז. מצאנו פחות, וככל שאנחנו מתקדמים אנחנו בודקים האם מדובר בעצם במבצע שאולי ברמה הלאומית לא יעזור לנו לנהל יותר נכון, כי בסופו של דבר שיש כיתה ובתוכה 10-15 מהילדים נמצאים חיוביים בסרולוגיה ולא נדרשים לבידוד זה עדיין לא עוזר ליתר הכיתה שצריכה לצאת לבידוד".
2 צפייה בגלריה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
(צילום: AFP)

"לא יכולים להכיל יותר אירועים של אלפי אנשים בתו ירוק"
(צילום: נדב אבס, משי בן עמי)
לקריאה נוספת

בשלומי המומים מרצח בן ה-17: "מעולם לא קרה כאן דבר כזה"

בן 17 מהיישוב שלומי שבגליל המערבי, נדקר למוות הלילה ברחוב ביישוב מגוריו. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו. ביישוב שעל גבול הצפון מנסים לעכל את הרצח ומנסים לחבק את המשפחה האבלה. החקירה הראשונית של המשטרה העלתה כי הרצח התרחש אחרי שהתפתח ויכוח בין בן ה-15 שנעצר לבין הנער המנוח.

משלחת ישראל צעדה, המשחקים הפראלימפיים יצאו לדרך בטקס הפתיחה בטוקיו

שבועיים וחצי לאחר תום המשחקים האולימפיים בטוקיו, ספורטאים בעלי מוגבלויות מכל העולם התכנסו היום ביפן לטקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים, וינסו להוכיח בתקופה הקרובה את סגולותיו הנפלאות של גוף האדם, ויותר מכך את עוצמת הרוח האנושית.
מי שנשאו את דגל ישראל במצעד המשלחות באצטדיון האולימפי החדש, שבגלל מגבלות הקורונה נשאר כמעט לגמרי מיותם מצופים, כפי שיהיה במהלך כל המשחקים, הם החותרת מורן סמואל, זוכת מדליית הארד מריו 2016, ושחקן הבוצ'יה נדב לוי. את ישראל ייצגו 33 ספורטאים ב-11 ענפי ספורט שונים: אתלטיקה, בדמינטון, בוצ'יה, הרמת כוח, חתירה, טניס בכיסאות גלגלים, טניס שולחן, כדור-שער, קיאקים, קליעה ושחייה.


2 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית
המשלחת הישראלית
המשלחת הישראלית
(צילום: AP)
לקריאה נוספת


החל מהיום בני 30 ומעלה יוכלו לקבל חיסון שלישי

משרד הבריאות הודיע שהחל מהיום יוכלו בני 30 ומעלה לקבל את החיסון השלישי נגד קורונה. בהודעה צוין כי "החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות, וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון".
ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, העניק אמש אישור מלא לחיסון הקורונה של פייזר ושל BioNTech הגרמנית - לאחר שעד כה ניתן לו וליתר החיסונים אישור חירום בלבד. מדובר בסוג של "הצהרת אמונים" שהרשויות בארה"ב ובשאר העולם, כמו גם חברת פייזר עצמה, מקוות כי תעניק ביטחון רב יותר בחיסונים נגד הנגיף, ואולי תצמצם במידה מסוימת את תופעת ההתנגדות העיקשת לקבלתו.
לקריאה נוספת


המשלחת הישראלית במשחקים הפראלימפיים תפתח את השתתפותה במשחקים הלילה במוקדמות תחרויות השחייה, שם יוליה גורדיצ'וק תהיה הישראלית הראשונה כשתשתתף במשחה ל-400 מטר חופשי. איאד שלבי ישתתף מחר במשחה הגמר ל-100 מטר גב לאחר שנרשמו בדרגת הנכות שלו מספר מצומצם של משתתפים ולכן יתקיים ישירות הקרב על המדליות וקיים סיכוי ממשי למדליה.

היום חלה עלייה קלה בטמפרטורות. ממחר יתחמם עוד יותר, ותורגש הכבדה בעומסי החום. גל החום יימשך עד אמצע השבוע הבא.
ב-30 ביולי קיבלו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל את מנת החיסון השלישית בבית החולים שיבא. מאז ועד הבוקר חוסנו במנת הבוסטר עוד 1,571,196 ישראלים. עוד לפני שהנשיא התחסן קיבלו 4,700 ישראלים את המנה השלישית, רובם מדוכאי חיסון.
ב-25 הימים, לא כולל היום, שבהם ניתן החיסון השלישי מתחסנים למעשה בממוצע 62,833 ישראלים מדי יום. השיא היה ביום ראשון האחרון, אז הגיעו למעלה מ-104,500 לקבל את מנת החיסון השלישית. גם בסופי שבוע קצב החיסונים אינו מפסיק ובסופ"ש האחרון קיבלו כמעט 111 אלף ישראלים את מנת החיסון השלישית.
מאז 30 ביולי הגיעו גם 128,364 ישראלים – רובם בני 12 עד 18 – לקבל את מנת החיסון הראשונה. עם זאת, גם אנשים מבוגרים יותר, שעד כה בחרו שלא להתחסן, הגיעו להגן על עצמם מפני קורונה.
עתה יש לקוות כי האישור שקיבל החיסון של פייזר מה-FDA והנתונים החד משמעיים המראים כי שיעור החולים הקשים הלא מתחסנים בקרב בני 60 ומעלה גבוה פי 12 מהחולים הקשים שהתחסנו – יביא לכך שעוד ישראלים יבואו למוקדי החיסון.
לוסי איוב, שנישאה אמש לבן זוגה בשש השנים האחרונות, איתי בר. בחתונה שנערכה באולם "אביגדור" בת"א, צעדה הכלה עם שמלה כלה בעיצוב ויוי בלאיש. בין האורחים היו קובי מרימי, שייצג את ישראל באירוויזיון אותו הנחתה איוב, וגורי אלפי. מגישת הטלוויזיה ובר התארסו בדצמבר 2019, במהלך חופשה בלונדון. באינסטגרם כתבה אז: "מבטיחים להישאר קרובים ככל האפשר, אבל גם לתת מרחב כשצריך".
רגע אחד הוא צולל, רגע אחרי - מזנק. כרגע לפחות, הוא שוב מרחף לו מעל 50 אלף דולר. אבל מהו בעצם הביטקוין? דן רבן מ-ynet כלכלה וסוחר הקריפטו פז אושרן עושים סדר בכאוס המוניטרי. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם מצא פוקאצ'ה גבינות מושלמת שמסתתרת בתחנת דלק בעמק חפר.
המונה טועם מצא פוקצ'ה מופלאה מלאה גבינות
(צילום: משי בן עמי)
השחקנית הוקפצה ברגע האחרון - הבמאי לחש לה את הטקסט באוזנייה.
נתונים חדשים של הלמ"ס מספקים תובנות על דפוסי השימוש של הישראלים באינטרנט בטלפון החכם, ועל התחושות שלהם לגביהם.