טורקיה: סיכלנו פיגוע איראני, הם תכננו לחטוף שגריר ישראלי לשעבר ואת אשתו

רגע לפני ששר החוץ לפיד הגיע היום לטורקיה חשף המודיעין הטורקי כי הצליח לסכל ניסיון פיגוע איראני באיסטנבול ביום שישי האחרון, אותה מזימה שהובילה לאזהרת המסע החריגה והחמורה לאיסטנבול. לפי הטורקים, האיראנים תכננו לחטוף דיפלומטים ותיירים ישראלים באיסטנבול, ולפגוע בהם. בדיווחים נכתב כי האיראנים עקבו אחר ישראלים באיסטנבול במשך תקופה ממושכת.
אחד היעדים, לפי הדיווח: שגריר ישראל לשעבר ואשתו ששהו במלון באזור בייאואולו בעיר. בינתיים, אזהרת המסע לאיסטנבול נותרה בעינה, ברמה הגבוהה ביותר. בשבוע שעבר זיהו גורמי מודיעין בישראל את חוסיין טאאב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, כמי "שמנסה לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה". דקות ספורות לאחר החשיפה בטורקיה של הכישלון האיראני, פרסמה הטלוויזיה האיראנית כי טאאב - שכיהן בתפקידו הנוכחי מאז 2009 - לא ימשיך עוד בתפקידו.
גורם ביטחוני בכיר אמר היום: הטורקים ביצעו פעולות מדוייקות. נכון לעכשיו כיוון שלא השלמנו את כל המלאכה, אנחנו נוקטים בצעדי הזהירות הנדרשים בנסיבות האלה ולא מורידים את ההתרעה ולא מסירים אותה - עד שנשלים את העניין ונהיה משוכנעים שהאיום חלף לגמרי. אנחנו בשיתוף פעולה הדוק עם הטורקים כל הזמן, באופן אינטנסיבי כל הזמן ולכן משתדלים לא להפתיע זה את זה". בפגישה של לפיד עם מקבילו הטורקי, אמר מבלוט צ'בושולו: "לא נאפשר טרור בארצנו". לפיד השיב: "אנחנו מלאי הערכה". בטקס סיום קורס הטיס התייחסו נשיא המדינה, ראש הממשלה והרמטכ"ל גם הם לנעשה בטורקיה.
1 צפייה בגלריה
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
(צילום: AFP)

סיפורי היום

הסתדרות המורים הודיעה היום כי העיצומים יוקפאו, מחר וביום ראשון הלימודים כסדרם.
זלנסקי אמר היום בנאום לאוניברסיטה העברית: "הכובשים הרוסים אונסים נערים ונערות, מריופול כבר לא קיימת".
ביום ראשון תתכנס ועדת חוקה חוק ומשפט לדון ב"חוק הנאשם" - שימנע את האפשרות להרכיב ממשלה מאדם שהוגש נגדו כתב אישום. מדובר בצעד שמתנהל רגע לפני פיזור הכנסת ומעורר ביקורת והסיכוי שיעבור לא גדול.
רגעים של חרדה והלם נרשמו באליפות העולם בשחייה אמנותית בבודפשט: בת ה-25 איבדה את הכרתה במים, המאמנת שלה קפצה והצילה אותה.
ומטופלים במכון האונקולוגי בוולפסון טוענים: "מבחינתנו אמרו לנו - לכו אל מותכם".

מה צפוי מחר

מחר ייערך מצעד הגאווה ה-15 בחיפה, שיחל בצומת צפרירים ויסתיים בגן האם. המצעד יכלול מסיבות והופעות. צירי תנועה רבים צפויים להיחסם במהלך האירוע שיימשך עד אחר הצהריים.

התחזית

מחר יהיה היום הכי חם בשבוע. הטמפרטורות יעמדו על כ-33-32 מעלות בירושלים, ו-30-29 מעלות בתל אביב. הלחות תהיה גבוהה מאוד בחוף - מה שייצור עומס חום בינוני עד כבד. היום ומחר הים יהיה רגוע.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

781 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 212 מהם במצב קשה. 41 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 13 חולים קשים הם בני פחות -60, רק שניים מהם מחוסנים. בקרב בני 80 ומעלה מאושפזים 88 חולים קשים, 21 לא מחוסנים, 30 מחוסנים ללא תוקף ו-37 מחוסנים. כלומר, לפי הנתונים 41.5% מהחולים הקשים הם בני 80 ומעלה, למרות ששיעור בני קבוצת הגיל הזו בקרב המאומתים היא נמוכה בהרבה ועומדת על 5.6% בחודש האחרון.

מה חיפשו היום בגוגל?

סתיו שפיר. אתמול בערב נודע כי חברת הכנסת לשעבר אמרה כן לבן זוגה בשנה וחצי האחרונות עמית סטיבה והשניים מתכננים להתחתן בקרוב. לא צפויה להיות פה אף בדיחה על טיסה לחלל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שרון כידון מגיעה להנחות את הפודקאסט היומי שלנו והיום, מה יהיה המהלך הבא של איילת שקד, שנמצאת במצב פוליטי סבוך במיוחד אחרי שהלכה עם נפתלי בנט לממשלה עם השמאל? פודקאסט החדשות היומי.
הכירו את הפולשים שנכנסו כמעט באין מפריע לישראל, ואלו שבדרך.
גיא פניני חזר למכבי ת"א: "האש עוד בוערת, התגעגעתי".
אחרי נפקדות של עשור, סדרה 400 חוזרת לפיז'ו.
וחברת אל על דיווחה כי היא מבטלת את הקווים לטורונטו, לוורשה ולבריסל.