בנט ולפיד סיכמו: הבחירות יוקדמו, הרוטציה תצא לפועל

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד טלטלו את המערכת הפוליטית הערב והודיעו על הקדמת הבחירות לכנסת. התאריכים האפשריים לבחירות: 25 באוקטובר או 1 בנובמבר. בהודעה משותפת מסרו השניים כי הרוטציה ביניהם תצא לפועל לאחר אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת בשבוע הבא - ומשמעות הדבר היא שלפיד יהפוך לראש הממשלה. לפי השניים, ההחלטה התקבלה "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה" - כשברקע יותר מחודשיים של טלטלה שהחלה עם הודעת הפרישה באפריל של יו"ר הקואליציה דאז עידית סילמן.
לאחר המהלך של סלמן החלו בזה אחר זה חברי כנסת נוספים למרוד במשמעת הקואליציונית ולהסב הפסדים לממשלה בהצבעות הכנסת. לפני חודש הודיעה ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי (מרצ) על פרישתה מהקואליציה, מה שהפך את הממשלה לממשלת מיעוט. בהמשך אמנם הודיעה רינאווי-זועבי על חזרתה לקואליציה, אך אחר כך אמרה כי הסיכומים איתה הופרו ושבה להצביע נגד הממשלה על הצעות חוק. גם ח"כ מאזן גנאים מהרשימה המשותפת החל להצביע בניגוד לעמדת הקואליציה.
לפני שלושה שבועות החריף המשבר כששר המשפטים גדעון סער התריע מפני דחיית אישורו של חוק תקנות יו"ש והזהיר כי ההצבעה עליו תהיה מבחן לקואליציה סביב השאלה "האם הקואליציה רוצה להמשיך להתקיים או לא". כשעלה החוק להצבעה לא הצליחה הממשלה לגבש רוב סביבו והוא נפל. על רקע זה הודיע גם ח"כ ניר אורבך ממפלגת ימינה כי אינו רואה את עצמו יותר כחבר בקואליציה ויפסיק להצביע איתה בכנסת.

לקריאה נוספת

סיפורי היום

אחיו של איציק סעידיאן שנראה אתמול בהופעה פומבית לראשונה לאחר מעל שנה אמר היום: "הרופאים לא האמינו שיוכל ללכת. גם הם מודים שהוא נס".
לראשונה זה חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 מאומתים לקורונה.
בנט הודה לארדואן: "טורקיה וישראל סיכלו יחד כמה פיגועים, המלאכה עוד לא תמה".
תושב לוד הודה שרצח את אחותו וקבר אותה ביער ב-2019. אחיו, שהיה עד, עדיין נעדר.
והטלטלה במחירי הנפט: איך יושפעו מחירי הדלק בישראל?

מה צפוי מחר

כמו אתמול והיום, גם מחר הלימודים יתחילו ב-10:00. הסתדרות המורים לליברמן: "תגיע למו"מ"
שני צירי תנועה מרכזיים ייסגרו לתנועת רכבים בשתי לילות רצופים מחר ומחרתיים בלילה: חברת נתיבי איילון ואגף התנועה במשטרה הודיעו כי כביש 4 יהיה סגור בין 22:00 ל-05:00 במספר מקטעים מחר ומחרתיים בלילה (הלילות בין שלישי לרביעי ובין רביעי לחמישי) בעוד בלילה שבין רביעי לחמישי ייחסם לתנועה מקטע של איילון צפון בדיוק באותן שעות.
החסימה בכביש 4 בשל שינוע מטען חורג מנמל אשדוד לתחנת הכוח עתידים בתל אביב. ביום רביעי ייחסם הכביש מצפון לדרום באותם שעות ממחלף מורשה ועד מחלף השבעה על כלל מחליפיו, לבאים מצפון הצנועה תופנה לכביש 5. במסגרת חסימה זו כביש 471 מחלף בר-אילן לכביש 4 דרום יחסם אף הוא והתנועה תפונה למחלף אלוף שדה/כביש 4 צפון.
במקביל ובאותן שעות ייחסם לתנועה איילון צפון ממחלף מבוא איילון ועד לגשר יצחק רבין, זאת בשל עבודות להיפך קורות טרומיות בגשר יצחק רבין במסגרת העבודות על מתחם ה-1,000.

התחזית

מחר ומחרתיים הטמפרטורות יירדו, יהיה קריר בערב בהרים וברביעי בבוקר ייתכן טפטוף בצפון ובחוף. לקראת סוף השבוע תורגש התחממות.

מה חיפשו היום בגוגל?

סרגיי ברין. אחד ממייסדי גוגל, שהונו מוערך ב-94 מיליארד דולר, הגיש בקשה לפירוק נישואיו עם ניקול שאנהאן אחרי שלוש שנים בלבד - בעקבות "פערים בלתי ניתנים לגישור". לא ברור האם לשניים יש הסכם ממון, ולא מן הנמנע שברין יתרום מיליארדי דולרים לעמותה שהקימה, כפי שעשו בעבר עשירי הייטק אחרים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אביו המלך עדיין בחיים, אבל מוחמד בן סלמאן הוא השליט האמיתי של אחת המדינות המשפיעות בעולם, במיוחד בימים שמחירי הנפט משחקים תפקיד חשוב. פודקאסט החדשות היומי.
הניסוי הרוסי והשברים: תחנת החלל ביצעה תמרון.
לאחר שש שנות זוגיות ושנתיים של אירוסים, הזמרת סמנתה פוקס התחתנה בסוף השבוע האחרון עם בת זוגה לינדה אולסן.
2 צפייה בגלריה
סמנתה פוקס לינדה אולסן
סמנתה פוקס לינדה אולסן
סמנתה פוקס לינדה אולסן
(צילום: GettyImages)
הניסוי יצליח? כל מה שצריך לדעת על הכוורת החדשה של מכבי ת"א.
סיפורה של האמנית שיוצרת שוקולד מחרקים.