פיגוע בחווארה: אב נפצע בינוני מירי לעיני אשתו, המחבל נוטרל

שוב פיגוע ירי בחווארה, סמוך לכיכר עינבוס, במקום שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב לפני כשלושה שבועות. מחבל פתח בירי לעבר רכב ישראלי, ופצע גבר בשנות ה-30 לחייו באורח בינוני - לעיני אשתו שלקתה בחרדה ופונתה גם היא לבית החולים. הגבר, שמצבו הוגדר תחילה קשה, היה חמוש והצליח להשיב אש לעבר המחבל - ואף לפגוע בו. במקביל גם כוח מגדוד 50 של הנח"ל, מפקד מחלקה ולוחם ששהו באזור, ירה לעבר המחבל ופגע בו. זמן קצר לאחר הפיגוע נתפס המחבל, תושב אדמא שבשומרון.
גם הפעם, בדומה לפיגוע האחרון בחווארה - שלאחריו אירעו פרעות בעיירה הפלסטינית, הפיגוע מתרחש בזמן פסגה עם אנשי הרשות הפלסטינית, כחלק מהמאמצים להפיג את המתיחות הרבה לפני הרמדאן - שיחל בהמשך השבוע. ראש השב"כ רונן בר וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי הגיע היום לשארם א-שייח שבמצרים לפסגה, המפגש השני של "פורום עקבה", שהתכנס בחודש שעבר. בפסגה המדינית משתתפים גם משלחות מירדן, מצרים וארה"ב.
בשל צפי להפגנות של מתנחלים, שכבר הפיצו על כך הודעות בקבוצות וואטסאפ, במערכת הביטחון נערכים למנוע פרעות בחווארה הערב, כדי שהתמונות שתועדו לאחר הפיגוע הקודם לא יחזרו על עצמן.
אלישע ירד, הדובר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, קרא בחשבון הטוויטר שלו "למחוק את חווארה עכשיו, בלי להתנצל ובלי לגמגם", והוסיף בציוץ נפרד: "תפנימו יהודים, אף אחד לא מתכנן לדאוג לביטחון שלכם. המערכת תתעורר רק כשתנסו להגן על עצמכם בידיים".


לקריאה נוספת

סיפורי היום

נתניהו במסר לרמטכ"ל, לראש השב"כ ולמפכ"ל: טפלו בסרבנות, הסתה ואנרכיה. מאות טייסי מילואים הודיעו כי לא יגיעו השבוע לאימונים: "נתייצב בכנסת להיאבק על הדמוקרטיה".
3 צפייה בגלריה
הודעות של קציני וטייסי המילואים למפקדיהם
הודעות של קציני וטייסי המילואים למפקדיהם
הודעות של קציני וטייסי המילואים למפקדיהם
ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה שוב את האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים, לבקשת בן גביר.
הג'יהאד האיסלאמי טוען כי ישראל התנקשה בחייו של בכיר הארגון בסוריה, עלי רמזי אל-אסווד.
אחרי צו המעצר נגדו: פוטין הגיע לביקור מתריס במריופול הכבושה.
וריקול בטיחותי ענק לצ'מפיון בישראל: כ-100 אלף מכוניות למוסך.

מה צפוי מחר

מחר תתקיים הכנה לקריאה שניה ושלישית של מבנה הוועדה לבחירת שופטים. מלבד זאת תתקיים הצבעה בקריאה ראשונה על "חוק דרעי 2".
בהמשך לעבודות באיילון דרום ובדיקות עקב שקיעת הקרקע, הלילה בין השעות 00:00 לשעה 5:00 איילון דרום ייסגר בין מחלף המעפילים למחלף קק״ל. בשעה 5:00 שני הנתיבים השמאליים ייפתחו לתנועה ושני הימניים יישארו סגורים.

התחזית

מחר עדיין צפוי להיות גשום, אולם בשעות הערב או הלילה הגשם צפוי להיחלש ולהיפסק. ביום שלישי רוב המערכת הגשומה תהיה מאחורינו, אבל עדיין קיים סיכוי לגשם מקומי במרכז הארץ ובדרומה. בימים רביעי וחמישי צפויה עלייה במידות החום ויהיה נוח.

מה חיפשו היום בגוגל?

נבחרת ישראל. רגע לפני משחק ביתי נגד נבחרת קוסובו בשבת במוקדמות יורו 2024, הצהיר המאמן אלון חזן: "אני יודע שב-50 השנים האחרונות לא הצלחנו כל כך, אבל זה לא מונע מאיתנו להאמין". על קפטן הנבחרת ביברס נאתכו שייפרד בגיל 35 מהמדים הלאומיים: "הוא צריך להיות סמל להרבה ילדים שגדלים בנבחרות הצעירות".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שיא עולמי: הדינוזאור עם הצוואר שאורכו 15 מטרים.
(צילום: ירון ברנר)
פרס אקו"ם למפעל חיים יוענק לסופרת גלילה רון-פדר-עמית.
בשקט ובזהירות: סבן אילבן בדיזנגוף סנטר החלה לפעול בשבת.
וביקרנו בתערוכת המטוסים הפרטיים של האלפיון העליון.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?