ועדת אסון מירון הודיעה: מכתבי אזהרה לנתניהו, אוחנה והמפכ"ל שבתאי

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון הודיעה כי שלחה הודעות אזהרה לחלק מהעדים שהופיעו בפניה - ובהם הגורמים הבכירים ביותר בעת האסון: בנימין נתניהו, ששימש כראש הממשלה; אמיר אוחנה, ששימש כשר לביטחון הפנים; יעקב שבתאי, מפכ"ל המשטרה; שמעון לביא, שהיה מפקד מחוז הצפון במשטרה; יעקב אביטן, שכיהן כשר לשירותי דת; ושורת בכירים נוספים, בהם מפקדים במשטרה ואנשי דת. מנגד, השר לשעבר אריה דרעי לא קיבל מכתב אזהרה, חרף העדויות על הלחצים שהפעיל לאשר את ההילולה.
חברי הוועדה הבהירו כי בשליחת מכתבי האזהרה "בכל הנוגע לנושאים בתפקידים ציבוריים בכירים, ראינו חשיבות יתרה בהבהרת נורמות ההתנהגות המצופות מהם, כל אחד לפי תפקידו ולפי העניין. זאת, על מנת שנורמות אלה יעמדו לנגד עיניו של כל הנושא בתפקיד ציבורי. לצד זאת, סברנו כי נכון שנעסוק גם בגורמים נוספים, אשר בתפקודם היו, לכאורה, כשלים חמורים ובעלי נגיעה ישירה לאירוע". "מאותם טעמים של יעילות והתמקדות בעיקר, החלטנו לשלוח הודעות אזהרה רק למי ששימש בתפקיד רלוונטי בעת האסון", אמרו עוד. "נבהיר בהקשר זה, כי על אף שזיהינו לא אחת כשלים מתמשכים, לא מצאנו בכך עילה המצדיקה להפחית מחלקם ומאחריותם של מי ששימשו בתפקיד רלוונטי בזמן האסון".

1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאזור האסון בהר מירון ושמע סקירות במקום
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאזור האסון בהר מירון ושמע סקירות במקום
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

מתפללים נורו הלילה בדרכם לקבר יוסף, מצב שניים מהם בינוני: "טעינו בדרך".
מסתמן: משפחות י"א חללי מינכן יפוצו בכ-11 מיליון יורו - וישתתפו בטקס.
האורניום, ניסיונות החיטוי, התירוצים – והלחץ לסגור: חקירות הגרעין נגד איראן.
"השם: אמןלין זםצרםי, המדינה: ישךאל" | סורי זייף דרכון בעברית מביכה - ונתפס בקריביים.
החשוד בתקיפת משפחה במצ'טה בכביש לא ישוחרר למעצר בית: "זו בריונות שצריך למגר".
תיעוד: נהג חמוש במצ'טה תוקף משפחה עם ילדים בכביש 85

מה צפוי מחר

המס על הדלק יופחת רק ב-89 אגורות: על אף הערכות שמחיר הדלק ירד מחר בלילה ב-30-40 אגורות לליטר, מסתבר שהוא יירד ב-20-30 אגורות לליטר בלבד.

התחזית

בימים הקרובים תחל ירידה בטמפרטורות, כשבהרים ובפנים הארץ תורגש הקלה מסוימת בעומסי החום, אך הוא עדיין יהיה כבד.
רק מיום חמישי הטמפרטורות ועומס החום יחזרו להיות רגילים לתקופה.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

דשבורד הקורונה של משרד הבריאות מספק למעשה מידע על מספר המגיעים לארץ מכל מדינה – רובם ישראלים שחזרו מחופשות קיץ - וגם כמה מהם היו חיוביים לנגיף.
יוון מובילה עם 110,575 בני אדם שהגיעו ממנה במהלך אוגוסט. 527 ישראלים שהגיעו מיוון התגלו כחיוביים לקורונה בימים שלאחר נחיתתם. מארצות הברית הגיע 85,786 בני אדם – 205 מהם התגלו כחיוביים לנגיף. מטורקיה, המשמשת יעד לטיסות קונקשן, הגיעו 65,123 בני אדם – 470 נמצאו חיוביים לנגיף.
לאחר מכן נמצאות ברשימה איטליה, צרפת, גרמניה, בריטניה, ספרד, קפריסין ובולגריה – ומכל אחת מהמדינות הגיעו בין 45 אלף ל-18 אלף בני אדם – רובם כאמור ישראלים – במהלך אוגוסט.

מה חיפשו היום בגוגל?

אוסקר גלוך. ברצלונה ואיאקס הציעו לשאול את השחקן עם אפשרות לרכישה, במכבי ת"א סירבו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מספר ההרוגים על אופנועים וקטנועים האמיר אשתקד, וריבוי הקורקינטים והאופניים החשמליים הוליד ג׳ונגל תחבורתי שגובה מחיר דמים - אך המדינה מתעכבת עם צעדים לשיפור המצב. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
המהומה אמש בהופעה של איתי לוי בקיסריה: אחרי תחקור ראשוני, גורמים שעסקו באבטחת האירוע מספרים על שני אירועים שונים שקרו בעת ובעונה אחת, שהובילו להפסקת ההופעה טרם סיומה ולמהומת הענק שהתרחשה בסיום.
המונה טועם אכל פיתה ב-15 שקל עם שקשוקה ונקניקיות בעיר הכי יקרה בעולם.
טלסקופ החלל ג'יימס ווב תיעד טבעת איינשטיין, הנמצאת במרחק 12 מיליארד שנות אור.