השר בלי תיק אלי אבידר התפטר מהממשלה ותקף את בנט: "היסטרי, מנסה לחקות את נתניהו".
מזל טוב. התינוקות שנולדו ב-22.2.22.
"הח"כית המורדת" ממרצ מונתה לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי.
"בעטו בפנים, אוהדים שכבו מפורקים": סערת האלימות המשטרתית בין שוטרים לאוהדי הפועל ת"א באצטדיון סמי עופר בחיפה.

הבית הלבן: "הפלישה הרוסית התחילה"; מוסקבה: "עדיין לא שלחנו כוחות"

סוכנות הידיעות AP דיווחה אחר הצהריים שהבית הלבן החל להגדיר את פעולותיה של רוסיה בגבול אוקראינה, ואת שליחת כוחותיה לאזורים הבדלניים, כ"פלישה". ג'ון פיינר, סגן היועץ לביטחון לאומי, אמר על הפעולות הרוסיות האחרונות: "אנחנו חושבים שזו תחילתה של פלישה".
לפי AP, בממשל האמריקני היססו להשתמש במונח "פלישה", מכיוון שהנשיא ג'ו ביידן אמר שפלישה תוביל לסנקציות קשות נגד מוסקבה, שריכזה בחודשים האחרונים יותר מ-150,000 חיילים בגבול.
עד כה השתמשה ארה"ב במונח "פריסת כוחות", והמתינה לראות מה רוסיה עושה בשטח. גורם בממשל אמר ל-AP שאחרי העדכונים האחרונים על תנועת הכוחות, ברור שמדובר בפלישה. בתוך כך הודיע הבית הלבן שהערב (21:00 שעון ישראל) יישא ביידן נאום מיוחד על ההסלמה במזרח אירופה.
פלישה או פגישה? רון בן ישי מדווח מלב קייב
(צילום: גיל יוחנן, נויל האריס)


1 צפייה בגלריה
חוגגים בדונייצק
חוגגים בדונייצק
חוגגים בדונייצק
(צילום: AP)




לקריאה נוספת


מחר, יום רביעי, יהיה אפילו חמים מהרגיל עם יותר מ-20 מעלות בהרבה אזורים בארץ. לקראת אחר הצהריים ייעשה מעונן אבל עדיין יהיה חמים יחסית. ביום חמישי הטמפרטורות יירדו ובבוקר אף ייתכן גשם קצר. הרוח תתחזק מהערב מכיוון דרום-מערב ובלילה יירד גשם בצפון ולאורך החוף.
התחלואה יורדת וכך גם מספר בדיקות הקורונה שנערכות. אתמול נערכו 69,244 בדיקות PCR ו-30,704 בדיקות אנטיגן מוסדיות. בסך הכול בוצעו 99,948 בדיקות קורונה. 12,930 מהבדיקות שפוענחו היו חיוביות.
בשיא המגפה בוצעו קרוב לחצי מיליון בדיקות ביממה. השיא נרשם ב-17 בינואר, אז בוצעו 474,875 בדיקות, 214,818 מהן בדיקות PCR ו-260,057 בדיקות אנטיגן מוסדיות.
גם בשיעור הבדיקות החיוביות חלה ירידה חדה. למשל, ב-1 בפברואר שיעור החיוביים עמד על 25.47%, לעומת 13.55% אתמול. ויש פערים גדולים בין שיעור הבדיקות באנטיגן המוסדי ל-PCR. אתמול 9.12% מבדיקות ה-PCR היו חיוביות (בדיקות שרק בני 30 ומעלה יכולים לערוך והתשובה מתקבלת כעבור יותר מ-12 שעות בדרך כלל), לעומת 23.1% באנטיגן המוסדי (בדיקה שבה התשובה מתקבלת תוך פחות מחצי שעה, אך היא פחות מדוייקת)..
רום שמיר. הוא צעיר מנסרין קדרי ב-12 שנים ושלף טבעת אחרי 3 חודשים בלבד - עכשיו הגיע הזמן להבין מי זה רום שמיר, שהציע נישואים לנסרין קדרי. מהילדות במושב, דרך העסק המשפחתי ועד לתגובות החברים.
הרפורמה בגיור שמוביל השר מתן כהנא מתסיסה את הממסד הרבני, וכ-400 אלף ישראלים - רובם יוצאי בריה"מ לשעבר - נשארים לא-יהודים. למה בעצם צריך גיור, מהו קהל היעד שאיש לא מדבר עליו בגלוי, ומי בכלל רוצה לעבור את ההליך שנתפס לעתים כמשפיל? הכותרת, הפודקאסט היומי.
החוקרים הופתעו: החרק הוא גם זכר וגם נקבה.
מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)
בצל יוקר המחיה: איפה מצא המונה טועם בגט זול וטעים עם חביתת ירק?
אחרי 25 שנה: שודר הפרק האחרון של סדרת הילדים "ארתור".
ואיך נראה הדינוזאור שחי לפני 70 מיליון שנה.

משי אייד, עורכת אולפן ynet על ההצגה "צירים": האמת היא, שלא קראתי את האותיות הקטנות של "החוזה" שסגרתי כשהזמנתי לי כרטיסים להצגה מקורית של תיאטרון גבעתיים. אחרי יום ארוך בקונטרול, רציתי להתפנק לי בקצת אומנות ישראלית. כשנכנסתי לבניין, איש הפקה הסביר שזה משהו אחר מכל מה שחוויתי באולמות תיאטרון, שאם השחקנית רוצה לשבת בכיסא שלך או לבקש ממך שתעזרי לה להרים דברים – תעשי את זה. כשאני עוד בהלם, הוא הוביל אותי למעלית ולחץ על קומה 27.
"הצגה באוויר" יכולה להיות נחמדה, חשבתי. בעוד אני תוהה איך זה הולך לעבוד. בבניין משרדים מפואר כשלעצמו, בלב ליבו של משרד הייטק, החלה ההצגה המספרת את סיפורה של אמה ומערכת היחסים המוזרה שלה עם הבוסית. אט-אט הגבולות בין החיים לקריירה מטשטשים, ולרגע נשאבתי לתוך פרק מפחיד שקשה לעיתים לצפייה, של "מראה שחורה". כמו עתיד שמצד אחד מאוד ריאליסטי, ומהצד השני – מרתיע עד מאד. תוסיפו לזה את העובדה שאת לא צופה רגילה. את נעה עם השחקניות בין סטים שונים בתוך המשרד, חווה איתן עין בעין, כתף אל כתף, את המוזרויות, הקשיים, האבל והחרדות.
שילוב של שתי נשים - האחת מוכשרת בטירוף בתחילת דרכה, עינת הולנד, ויעל שרוני האדירה לצידה - שסיפרה לאחר מכן שההפקה הזאת גרמה לה לחזור לעשות תיאטרון אחרי שנים של טלוויזיה, הביאו לידי ביטוי משחק פנומנלי, שגרם לי לנשום בכבדות ולהתפלל שזה לא יגמר, ובו בזמן להרגיש שאיני יכולה עוד. כשאומנות גורמת לך לפחד מהעתיד ולזוז באי נוחות (בכיסא או בעמידה במקרה הזה), סימן שהיא הצליחה. ממליצה.