הפגנת תמיכה במתמחים וחסימת כבישים בתל אביב: "לא נוותר"

כ-400 סטודנטים לרפואה וכמה מתמחים הפגינו ברחבת הסינמטק בתל אביב כחלק מהמאבק מול ההחלטה להמשיך את העסקת מרבית המתמחים בשעות תורנויות ארוכות. בהמשך חסמו המפגינים לזמן קצר את צומת עזריאלי ואת הרחובות קפלן ואבן גבירול לכיוון צפון. המשתתפים במחאה צעקו: "או קיצור או שביתה", "או שמקצרים, או ששובתים, משרד הבריאות הם שקרנים" ו-"או קיצור או מלחמה". לפני כן הודיעו המתמחים כי דחו ביממה את הגשת מכתבי ההתפטרות.
הבוקר הודיעו בארגון המתמחים "מרשם" כי סטודנטים לרפואה ברחבי הארץ לא יגיעו ללימודים. במקביל, מנהיגי המחאה הודיעו כי משהים את הגשת מכתבי ההתפטרות האישיים למחר בשעה 13:00 בצהריים.
בארגון אמרו כי "לבקשת גורמים במשרד הבריאות, הוחלט לדחות את הגשת מכתבי ההתפטרות ב-24 שעות. במשרד הבריאות התחייבו לחזור עד הערב עם הצעה לפתרון המשבר. אנחנו הבהרנו שההצעה מבחינתנו חייבת לכלול את הרחבת המתווה כבר ב-2022".

התקדמות עם מחאת המתמחים: דיווח של כתבנו אדיר ינקו
(צילום: שמוליק דודפור)

1 צפייה בגלריה
המתמחים חוסמים את צומת עזריאלי
המתמחים חוסמים את צומת עזריאלי
המתמחים חוסמים את צומת עזריאלי
(צילום: מוטי קמחי)


לקריאה נוספת

מעצר נדיר בירושלים: 3 חשודים בפרשת נער שנעדר 35 שנה וברצח מ-1990

פתרון לתעלומה בת 35 שנה? המשטרה עצרה לפנות בוקר שני גברים ואישה מקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד, בחשד שהם מעורבים במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באמצע שנות השמונים ובתחילת שנות התשעים באזור ירושלים.
לפי החשד, השלושה מעורבים בפרשת הנער בן ה-17 ניסים שיטרית, שנעדר מאז 1986 - ובפרשת רצח אבי אדרי, איש תחזוקה בתלמוד תורה, ביער רמות ב-1990.
לאחר מעצרם, השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. בהמשך היום הם יובאו בפני בית המשפט, שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם. במשטרה ציינו כי בהתאם להתפתחויות החקירה, צפויים מעצרים נוספים. בית משפט השלום בירושלים הטיל צו איסור פרסום על פרטי החקירה ופרטי החשודים.

ההודעה על היעדרותו של נסים שטרית בשנת 86'
(מתוך רב הנסתר, באדיבות כאן 11)
לקריאה נוספת

בנט על המאבק בפשיעה בחברה הערבית: "אנחנו מאבדים את המדינה"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום במהלך ישיבת הממשלה שבה דנו השרים במאבק בפשיעה בחברה הערבית: "יש לכם גיבוי מלא, אנחנו מאבדים את המדינה". בין היתר אישרו השרים את התיקון לחוק, שנועד להרחיב את סמכויות החיפוש המשטרתי. בישיבה דנו השרים באפשרות לחיפוש ללא צו שיפוטי, אלא כשיש חשד סביר להשמדת ראייה. זאת, כהוראת שעה ל-3-4 שנים, ועל רקע העובדה ש-80% ממקרי הרצח לא מפוענחים.

מחר יתקיים יום הזיכרון לזכר יצחק רבין שנרצח לפני 26 שנה על ידי יגאל עמיר. טקסים יתקיימו ברחבי הארץ והכנסת תקיים ישיבת זיכרון.
באם לא יגיעו להסדר, הרופאים המתמחים יגידו בשעה 13:00 את מכתבי ההתפטרות שלהם בכל רחבי הארץ.
המשך משפט האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
הימים הקרובים יהיו הקרים ביותר מתחילת הסתיו. ממחר, ובעיקר בשלישי וברביעי, יש סיכוי לגשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. בסוף השבוע יתחמם ומזג האוויר יתייצב.
מאז פרוץ מגפת הקורונה ועד 1 בספטמבר השנה אובחנו בסינגפור כ-67,500 מאומתים לנגיף בסך הכול. עד אותו תאריך מתו במדינה 55 חולי קורונה בסך הכול ונראה היה שהמדינה מתמודדת באופן מיטבי עם המגפה.
אבל ב-1 בספטמבר אירע שינוי לרעה בסינגפור. מאז אותו תאריך אובחנו במדינה כ-78 אלף חיוביים לקורונה – ממוצע של למעלה מ-1,650 מאומתים ביום. אתמול אובחנו במדינה 3,348 חיוביים לנגיף, כששיא של למעלה מ-3,500 מאומתים נרשם בסוף השבוע שעבר.
גם במספר המתים חל זינוק חד ומאז 1 בספטמבר מתו בסינגפור 169 חולי קורונה, יותר מפי 3 מאשר בכל התקופה שמינואר 2020 לאוגוסט 2021. מדובר בממוצע של קרוב כ-10 מתים מדי יום. אתמול מתו בסינגפור תשעה חולי קורונה.

יובל מסנר. המוזיקאי, צ'לן להקות טאטו ובלאגן, הלך לעולמו בגיל 56. מסנר ריצה בעבר עונש מאסר לאחר שהורשע באונס קטינה.
מה הוביל את אלדד פרי למסלול ההתרסקות ולסוף הטרגי? הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
כמה כסף שווה הפרידה של ירדן הראל ועומרי שלום? מאז הפרידה מגישת הטלוויזיה לא הגיעה לאירועים ולא התראיינה למצלמות. כעת, היא מגיעה להשקה ראשונה, אבל אם חשבתם שמדובר בצ'ק שמן במיוחד, אז לא.
והזנחה בגבעת התנ"ך בירושלים: לכלוך, חוסר נגישות וגרפיטי על הממצאים הארכיאולוגיים.