חיסון שלישי - לכולם; פטור מבידוד למחוסנים ששבו מחו"ל

בכירי מערכת הבריאות הודיעו על הרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית - ומהיום תיפתח האפשרות לקבל את מנת הבוסטר לכלל האוכלוסייה. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר: "זה כחודש אנחנו נמצאים במבצע חיסוני דחף לאחר שהגענו למסקנה שיעילות החיסונים דועכת לאחר חצי שנה. הירידה בהגנה של החיסונים מסתברת כמשמעותית לאחר תקופה זאת. היום אנחנו מרחיבים את האפשרות לקבלת בוסטר לכלל האוכלוסייה, ובתנאי שחלפו חמישה חודשים מאז המנה השנייה. החל מהיום החיסון השלישי פתוח לכולם".
לאחר מכן הודיע פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא על עדכון בהנחיות ולפיו המחוסנים במנה השלישית יהיו פטורים מבידוד בחזרה מחו"ל. "מי שחוזר מחו"ל ויש לו שתי מנות ולא עברו חמישה חודשים או שקיבל את המנה השלישית - פטור מבידוד בארץ". "אנחנו מעדכנים את המושג מחוסן. מי מחוסן נגד קורונה? מי שקיבל שתי מנות ולא עברו חמישה חודשים. מי שעברו חמישה חודשים וקיבל את המנה השלישית - הוא מחוסן".
ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ציינה: "מנת החיסון השלישית מביאה אותנו לרמת הגנה אחרי המנה השנייה, כשהייתה טרייה. יש עלייה של פי עשרה יותר מוגנות לאחר המנה השלישית". לדבריה תופעות הלוואי לאחר המנה השלישית הן נמוכות יותר מאשר לאחר המנה הראשונה והשנייה. "כמות תופעות הלוואי שמדווחות לנו נמוכה יותר ואין תופעות לוואי מעבר לכך. הדבר נתמך גם על ידי מחקר של מכון המחקר של הכללית", אמרה. היא גם ציינה כי בזכות מבצע החיסון במנה השלישית, "הצלחנו לבלום את העלייה האקספוננציאלית בחולים הקשים".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
(צילום: עמית שאבי)

הורוביץ: "מוקדם לדבר על סיום הגל הרביעי"; משרד הבריאות מודיע על שינויים במדיניות החיסונים
(צילום: גיל יוחנן )


אחד מכל 14 תלמידים שנבדק לקורונה אתמול נמצא מאומת

שלושה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים ומספר התלמידים המוגדרים כחולים פעילים או שהם נמצאים בבידוד, נכון לשעת כתיבת הידיעה, עומד על 124,412. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 34,005 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים, לאחר שנמצאו כחיוביים לנגיף וטרם החלימו ועוד 90,407 תלמידים נמצאים בבידוד, לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת. פרט לתלמידים, שלא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים, נמצאים גם 6,560 אנשי צוות הוראה בבידוד או שהם חולים פעילים.
מנכ"ל משרד החינוך הצהיר הבוקר כי הוא שלם עם פתיחת שנת הלימודים, אומר כי מערכת החינוך ערוכה ומוכנה ללמידה בכיתות ומרחוק, ומביע ביטחון במבצע בדיקות האנטיגן המהירות. בריאיון לאולפן ynet יגאל סלוביק גם מותח ביקורת על המורים שמסרבים להתחסן: "מי שמסרב להתחסן יידרש להיבדק, מי שמסרב להיבדק לא יוכל להגיע לבית הספר. אני לא יכול לכעוס על מישהו שלא הולך להתחסן, אני יכול להגיד שאם יש מאמץ לאומי להתחסן ומשקיעים מאמצים גדולים לחסן חיסון שלישי ילדים ובני נוער, מן הראוי שמורים ילכו להתחסן".

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
(צילום: shutterstock)



ריאיון עם מנכ"ל משרד החינוך
(צילום: גיל יוחנן, אבי חי)

לקריאה נוספת

לחץ במשטרה בעקבות הרציחות בחברה הערבית: "איבדנו שליטה על הרחוב"

"איבדנו שליטה על מה שנעשה ברחוב". כך אמר הבוקר קצין בכיר במשטרה בהמשך להחלטת המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי לכנס ישיבת חירום בעקבות התגברות מעשי הרצח בחברה הערבית שגבו היום ובסוף השבוע את חייהם של ארבעה בני אדם. תקופה ארוכה מביעים גורמים בתוך המשטרה ביקורת חריפה על הטיפול בפשיעה בחברה הערבית ובייחוד לנוכח מקרי הרצח הרבים שמתרחשים כמעט מדי יום. הביקורת של אותם בכירים מתייחסת גם להקמת אגף "סיף" שנועד לטפל בפשיעה הערבית. בפועל מדובר בעיקר במטה עם קצינים ומפקדים, אך לא עם כוחות בשטח.
ארבעה בני אדם נרצחו בחברה הערבית ב-48 השעות האחרונות: גופתו של נור עג'אג', תושב שגב שלום בן 26, נשוי ואב לארבעה, נמצאה הבוקר ברכב שהוצת בכביש עפר סמוך למושב חגור בין ראש העין לכפר סבא. במשטרה חושדים שהקורבן, תושב רמלה במקור, נורה למוות בטרם רכבו הוצת. עג'אג' שוחרר באחרונה מהכלא. הגופה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. אמש נרצח עבד קורמטה, בן 26 מג'לג'וליה, במהלך שהותו בכפר קאסם. הוא נפצע באורח קשה מאוד ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה - אך שם נקבע מותו. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות הירי.
מוקדם יותר אתמול נרצח אנאס ווחוואח, תלמיד מצטיין בן 18 מלוד שנורה למוות לעיני אמו. "ראיתי את האם מתמוטטת", אמרה ל-ynet מכרה של המשפחה. "היא אמרה: 'איבדתי את הדבר הכי יקר שיש לי. בני, נשמתי ולבי, שאהבתי כל כך והיה אהוב על כולם. חיכה לו עתיד מבטיח'". בלילה שבין שישי לשבת נרצח איברהים אבו עמרה, בן 26 מתל שבע שבנגב. אלמונים ירו בו מטווח קצר סמוך לביתו. הצעיר הובהל במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לפי החשד הוא נרצח במסגרת סכסוך בין משפחות יריבות.

מגפת הרציחות בחברה הערבית: דיווח של כתבנו חסן שעאלן בלוד
(צילום: נדב אבס, אבי חי)

לקריאה נוספת

מחר אחר הצהריים תתקיים הפגנה של מטפלות בגנים אל מול הכנסת.
היום ומחר תורגש ירידה קלה בטמפרטורות והקלה בעומס החום, אבל עדיין יהיה חם מאוד. ביום רביעי, היום הראשון של שנת הלימודים, תורגש התחממות ושוב עומס החום יהיה כבד עד קיצוני. לקראת סוף השבוע תורגש שוב הקלה בעומס החום.
המשחקים האולימפיים בטוקיו הסתיימו לפני שלושה שבועות ומאז אובחנו במדינה למעלה מ-417 אלף מאומתים לקורונה, מדובר בממוצע של קרוב ל-20 אלף חיוביים חדשים לנגיף מדי יום. מדובר בכ-30% מסך כל המאומתים במדינה מאז פרוץ המגפה לפני כשנה וחצי.
רק אתמול אובחנו ביפן, שם מתקיימים בימים אלה המשחקים הפראלימפיים, 22,748 חיוביים לנגיף. השיא נרשם ביום ראשון בשבוע שעבר, אז אובחנו יותר מ-26 אלף חיוביים לקורונה ביום אחד.
במספר המתים לא נרשם זינוק חד כמו במאומתים. מאז שכבה הלפיד האולימפי מתו ביפן כ-620 חולי קורונה, 45 מהם אתמול. מדובר בממוצע של כ-20 מתים ביום.
ירדן הראל, מגישת הטלוויזיה והדוגמנית שנפרדה מבעלה עומרי שלום (38) אחרי 22 שנות זוגיות, מתוכן 12 שנים כזוג נשוי פלוס שני ילדים. השניים הכירו בבית הספר בנהריה, כשהראל הייתה בת 14. ב-2009 הם התחתנו, ואחרי שנות של קשיים להביא ילדים נולדו להם תאומים לפני כשנה וחצי בהליכי פונדקאות. במקביל גילתה הראל כי היא בהיריון, אך שבועות ספורים לאחר מכן הודיעה כי עברה הפלה טבעית.
לווייתן עם 4 רגליים, שחי לפני 43 מיליון שנה, התגלה במצרים.
מבזק חדשות טובות
(צילום: אבי חי)
לרחף מעל המים ב-260 קמ"ש: כלי הטיס המוזר של חברת הסטארטאפ האמריקנית.
חנן בן ארי על העקיצה לטרנטינו: "יצא לי עקום וילדותי".
והכירו את השר לשעבר שעובד כשליח מזון על אופניים.