יצחק אספה שדרס והפקיר את ארי נשר שוחרר אחרי שנתיים.
"הדיילי מייל", פרסם מסמכים שחושפים שמות נשים שהגיעו עם ג'פרי אפשטיין לבקר אצל ביל קלינטון בקדנציה הראשונה שלו ביניהן שלי גפני.
יותר מיממה אחרי התפרצות הר הגעש התת-ימי בסמוך לטונגה, ששלחה גלי צונאמי אל מדינת האיים, עדיין קשה לקבוע כמה גדול הנזק שנגרם לה.
פעוט נדרש לעבור ברית מילה חוזרת, למרות הסכנה לחייו: "אמרו לנו שהוא יוכר כיהודי"

בדרך לעסקת טיעון?

המערכת המשפטית כמו גם המערכת הפוליטית רועשת וגועשת. ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ככל הנראה מעוניין להגיע להסדר טיעון במשפטו מול היועץ המשפטי לממשלה שבקרוב יסיים את תפקידו וגם הוא כנראה מעוניין "לנקות את השולחן" ולהגיע לעסקת טיעון. מי ש"מתווך" ואליו פנו אנשי נתניהו הוא נשיא העליון לשעבר, השופט אהרון ברק.
מנדלבליט הגדיר כמה תנאי סף לצורך ניהול המשא ומתן. הראשון - הרשעת נתניהו בעבירות של שחיתות שלטונית. עבירת השוחד בתיק 4000 תוסר ובמקומה יודה נתניהו במרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) ובתיק 1000 (תיק המתנות). הפרקליטות תוותר על העמדתו של נתניהו לדין בתיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס).
התנאי השני הוא עונש מאסר, ומקובל על מנדלבליט שירוצה בדרך של עבודות שירות.
בנוגע לתנאי השלישי אין הסכמות. הפרקליטות תבקש מבית המשפט לקבוע כי דבק במעשיו של נתניהו קלון ועל כן הוא פסול מכהונה ציבורית לשבע שנים, כפי שמחייב החוק. אין כל אפשרות לקבוע הסדר מופחת של שנות הקלון. סנגורי נתניהו הציעו הסדר טיעון שבו לא תעוגן הסכמה בשאלת הקלון, והיא תיוותר להכרעת בית המשפט. לחלופין הם מבקשים שאם הפרקליטות תעמוד על דרישת הקלון יוכל נתניהו לטעון בבית המשפט שהוא מתנגד לכך. בשיחות סגורות הבהיר היום מנדלבליט כי לא יסכים ששאלת הקלון תישאר פתוחה וידרוש לטעון כי יש להטיל על נתניהו קלון.

כתבנו לענייני משפט, גלעד מורג, מסביר. "האם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אכן מבקשים לסיים את המשפט בהסדר טיעון? המגעים בין הסנגורים נמצאים עדיין בשלב מתקדם אבל עדיין ישנם פערים, ואין וודאות על חתימת ההסכם. נתונים להם שבועיים בלבד לעשות זאת לפני סיום תפקידו של מנדלבליט ב-1 בפברואר, ובכל מקרה מעריכים היום במערכת המשפט כי אם תיחתם עסקה היא תאותגר בבג"ץ - וייתכן שתוגש עתירה עוד לפני החתימה.
עקב העובדה שיש לפתוח במשא ומתן רשמי ולא בשיחות גישוש, אמור היועץ המשפטי לממשלה להעביר את ההסכמות המסתמנות לצוות המורחב של הפרקליטות העוסק בתיקי נתניהו - כ-20 איש שרובם היו גם שותפים לקבלת ההחלטות מלכתחילה. כאמור, התנאי המרכזי שלגביו אין הסכמות הוא הקלון. בשבועיים הקרובים נדע לאן הדברים הולכים".
1 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ')

עו"ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה לשעבר למנדלבליט: לא לוותר על הקלון
(צילום: נויל האריס)

לקריאה נוספת

מחר ט"ו בשבט. חג לאילנות וגם כמיטב המסורת לכנסת ישראל.
רכבת ישראל הודיעה כי תבצע מחר שינויים בתנועת הרכבות, בשל המשך העלייה בהיקף תחלואת הקורונה בקרב אנשי הרכבת.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
הגשמים הבלתי פוסקים במהלך הלילה והבוקר הובילו בין היתר להצפות בלוד ולפינוי בתים משכונת נווה ירק בעיר, להצפות גדולות בפארק המדע ברחובות, לחסימת הכביש בין בקה אל גרבייה לג'ת וגם להצפות בכביש 4 בין אשדוד לאשקלון - ולחסימת צומת פזכים לכיוון צפון. בכפר קאסם חולצו גבר וילדה שרכבם נתקע בכביש המוצף. סך הכל ירדו יותר מ-50 מ"מ גשם תוך פחות משש שעות ומעל 100 מ"מ ביממה.
גם מחר יהיה קר מאוד, אך בהיר. הגשם יחזור אלינו ביום שלישי בלילה, ורק ילך ויתחזק. ביום רביעי יוסיף להיות קר וירד שלג כבד בחרמון. ייתכן שגם בפסגות הרי רמת הגולן הגבוהים ירד שלג. הגשם ייפסק רק בשעות הלילה.

איראן היא אחת המדינות שנפגעו באופן הכי קשה מקורונה ברחבי העולם. מאז פרוץ המגפה אובחנו ברפובליקה האיסלאמית מעל 6.2 מיליון חיוביים לקורונה. יותר מ-132 אלף מהם מתו. אבל בעוד שמדינות רבות בעולם רושמות עכשיו שיאים בתחלואה, דווקא המצב באיראן די יציב ומספר המאומתים לא עלה בחודשים האחרונים.
מתחילת החודש אובחנו באיראן כ-26,600 חיוביים לקורונה, מספר הנמוך ממספר המאומתים היומי בישראל בשבוע האחרון. אגב, הגל הקשה באיראן היה בקיץ האחרון, אז במשך כמה שבועות מספר המאומתים היומי היה מעל 10,000 ובשיא אובחנו מעל 50 אלף חיוביים לקורונה ביום אחד.
טקסס. גבר בעיר קוליוויל בטקסס התבצר במהלך הלילה עם בני ערובה בבית הכנסת "בית ישראל". אחרי כ-12 שעות שבהן הוחזקו כבני ערובה כל ארבעת החטופים שוחררו כשהם בריאים ושלמים. זמן קצר לפני שפורסמה ההודעה מטעם המשטרה, רשת CNN דיווחה על קולות ירי ופיצוצים מתוך בית הכנסת.
תיעוד יציאת בני הערובה מבית הכנסת בקוליוול, טקסס

למה פוטין מצטלם רק לבד ואיך הוא מנסה להסתיר את כישלונו מול הקורונה? הכותרת, הפודקאסט היומי.
הוויזה של נובאק ג’וקוביץ’ בוטלה, הטניסאי הטוב בעולם יגורש מאוסטרליה לא יתחרה באליפות.
בפעם השנייה בלבד: זוהה ירח במערכת שמש אחרת.
ומאעכר יישאר מאעכר. המחסור הגדול וזמני ההמתנה הארוכים למכונית חשמלית מאפשרים למוכרים לדרוש, וכנראה לקבל, מחיר גבוה בעשרות אחוזים ממחיר הרכב כחדש.