סיפורי היום



אמה של שיראל שנרצחה בפיגוע קיבלה את תעודת הבגרות שלה ופרצה בבכי: "הצטיינה בכל מקום".
לקראת שוך הקרבות בין רוסיה לאוקראינה? בלי נאט"ו, עם "סעיף 5" והאיחוד האירופי: "ההתקדמות הגדולה ביותר במו"מ עד כה". אליסף קויסמן מספק לנו סיכום של המלחמה באוקראינה עד כה.
בג"ץ נגד שרת החינוך שאשא ביטון: להעניק פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך.
שר הבריאות הורוביץ לבתי החולים: "אין למנוע הכנסת חמץ בפסח - כבדו את פסיקת בג"ץ".
ואכזבה לנופשים: "הקו לשארם א-שייח יכלול רק 9 טיסות בשבוע בשלב הראשון".

התביעה ביקשה לחקור את פילבר כעד עוין. השופטים קבעו: תוכל לחקור אותו נגדית

עורכת הדין יהודית תירוש, ראש צוות התביעה בתיק 4000, ביקשה לחקור את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עד המדינה שלמה פילבר, כעד עוין. השופטים, ובראשם רבקה פרידמן-פלדמן, הציעו פשרה וקבעו כי פילבר לא יוכרז עד עוין - אך המדינה תוכל לחקור אותו בכל דרך שתמצא לנכון. כלומר, התביעה באופן חריג תוכל לחקור את עד המדינה בחקירה נגדית. המשמעות - בחקירה שכזו ניתן לשאול שאלות שיובילו לסתירות בדברי העד או להכריח אותו לענות על שאלות מהן הוא מנסה להתחמק, וזאת בניגוד לחקירה ראשית שבה נדרש החוקר, במקרה הזה -התובע, לשאול שאלות פתוחות בלבד. עם התחדשות העדות של פילבר, לאחר הפסקה בת חצי שעה, החלה החקירה הנגדית החריגה של התביעה.
פילבר העיד גם היום במשפטו של נתניהו. עד המפתח בתיק העיד על הצד הרגולטורי בעסקת השוחד לכאורה בין נתניהו לאיש העסקים שאול אלוביץ'. "בשלה העת לאפשר לנו לחקור אותו חקירה נגדית", הכריזה עו"ד תירוש, זאת על אף שהחקירה הראשית הייתה אמורה להימשך עוד ימים ארוכים. נבהיר כי מוקדם לדעת כיצד ההכרזה תשפיע, אם בכלל, על הסכם עד המדינה עם פילבר. עם תחילת החקירה הנגדית הודה פילבר: "כמו שאמרתי בחקירה - אני מכיר בעובדה שההתנהלות שלי מול בזק הייתה חריגה וגם לא תקינה".
בחקירתו הנוספת פילבד העיד על פגישה בביתו של אלוביץ' על מתווה הסיבים: "פגישה חריגה, יכול להיות שהעדתי שזו הייתה 'חציית קו אדום'".
1 צפייה בגלריה
יהודית תירוש, שלמה פילבר
יהודית תירוש, שלמה פילבר
יהודית תירוש, שלמה פילבר
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
לקריאה נוספת


מה צפוי מחר

המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
התחזית
מזג האוויר היום התחמם בהדרגה. מחר ומחרתיים לא יהיו הרבה שינויים. מיום חמישי הטמפרטורות יעלו עוד, ובסוף השבוע ותחילת השבוע הבא יהיה שרבי וחם מאד.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בימים האחרונים ירד מקדם ההדבקה R – שעמד לפני כמה ימים על 1.43 – ל-1.2 – דבר המעיד על התפשטות מתונה יותר של המגפה.
אז האם מדובר בגל שישי או בחלק של הגל החמישי? בשיא הגל החמישי עמד מקדם ההדבקה על יותר מ-2, כך גם היה בשיא הגל השני בספטמבר 2020 ואפילו בגל הראשון בתחילת 2020. מקדם ההדבקה בגל השלישי – שהיה ארוך יותר – לא התקרב ל-2, אך עלה באופן הדרגתי.

מה חיפשו היום בגוגל?

פיקוד העורף. במהלך הבוקר נשמעו אזעקות באזור ירושלים כחלק מתרגיל מוכנות של הפיקוד.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שני הפיגועים הקשים הדליקו נורת אזהרה בוהקת במערכת הביטחון, אבל גם רוב רובם של הערבים בישראל יודעים שהתנועה הקיצונית שעלולה להרים ראש היא סכנה ממשית. הכותרת, הפודקאסט היומי.
דיסני+ יושק בישראל ביוני. המחיר: 39.90 שקל לחודש. ומה יש לראות שם?
וויל סמית' התנצל בפני כריס רוק: "עברתי את הגבול וטעיתי".
טהוניה רובל חושפת: "העבודה שלי אזלה. אין לי כסף, אין לי עבודה".
ותעלומה בתל אביב: חתולי ספינקס ננטשים ברחוב.