סופסוף, מינויים חדשים בדרך. אחרי שהיועמ"ש אילץ את השר לביטחון פנים אוחנה להודיע על בחירת מפכ"ל עד לסוף החודש, לאחר שנתיים ללא מינוי קבוע, החליט השר כי ניצב קובי שבתאי יהיה מועמדו לפיקוד על המשטרה. הבחירה עדיין כפופה לוועדת גולדברג למינויי בכירים בשירות הציבורי, ולאישור הממשלה המסוכסכת. בנוסף הודיע על מינויה של גונדר קטי פרי לנציבת שב"ס.
5 צפייה בגלריה
קובי שבתאי
קובי שבתאי
קובי שבתאי, הערב ליד ביתו
(צילום: נחום סגל)
ניצב שבתאי, 56, נשוי ואב ל-3, התגייס לפני כ-30 שנה למשטרה כלוחם בימ"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בצנחנים. כיהן בעברו כמפקד תחנה ומפקד שני מרחבים בטרם מונה לתפקידו האחרון כמפקד משמר הגבול. במהלך שירותו נפצע מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004. מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן, הודיע על פרישתו וכתב באיגרת לשוטרים: "נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים".
מוקדם יותר דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד, ד', לתפקיד ראש המוסד הבא - כשגם מינוי זה דורש את אישורה של ועדת גולדברג. כמו בשורת החלטות, נתניהו לא עדכן את שר הביטחון בני גנץ על המינוי - וגנץ התקשר אליו והביע את מחאתו על כך. ד' שירת בעבר בסיירת מטכ"ל ועשה את כל המסלול במוסד. בשירותו עבר בין היתר באגף המבצעים של הארגון ובאגף צומת, העוסק בגיוס ובהפעלה של סוכנים. ד' נחשב לבן טיפוחיו של ראש המוסד הנוכחי יוסי כהן וצפוי להחליפו ביוני הבא.
לקריאה נוספת

סוף טראגי. גבר בן 76 ירה אחר הצהריים למוות באשתו - חולה סופנית בת 74 שהייתה מאושפזת במצב קשה בבית החולים אסף הרופא. מיד לאחר מכן שם קץ לחייו. הגבר החזיק באקדח ברישיון במסגרת עבודתו כמאבטח. חולה מחדר סמוך נשרט ברגלו מקליע שחדר את הקיר.
(צילום: נדב אבס)

הגבר, תושב לוד, הגיע לבקר את אשתו החולה במחלה סופנית שהייתה מאושפזת מזה יומיים במחלקה הנוירוכירורגית. מנהלת בית החולים מסרה כי על פי הנהלים, הבעל הורשה להיכנס לבית החולים עם נשק מכיוון שהציג רישיון לשאת אקדח.
אובדנות היא תופעה שאפשר למנוע. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו לדבר איתו, ולעודד אותו לפנות לעזרה מקצועית. אפשר לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים:
סה"ר - סיוע הקשבה ברשת
• ער"ן - עזרה ראשונה נפשית בטלפון 1201
5 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
(צילום: קובי קואנקס)
ח"כ יפעת שאשא ביטון מצטרפת לגדעון סער. עזיבה ראשונה מהליכוד למפלגתו של סער - ח"כ שאשא ביטון הצטרפה למפלגתו ותהיה מספר 2. סער ושאשא ביטון יקימו מפלגה חדשה שלא תרוץ במסגרת "כולנו" של משה כחלון שאותה ייצגה בליכוד. ניהול המפלגה יהיה משותף וההנהגה תהיה משותפת.
נזכיר כי אתמול הודיעו יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת "דרך ארץ" על הצטרפותם למפלגה. בתגובה, פיטר ראש הממשלה החליפי בני גנץ את הנדל מתפקידו כשר התקשורת והחליט להעביר את האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
ייתכן שיאשרו סופית את החיסון של פייזר נגד קורונה לשימוש בישראל.
בלילה יהיה גשום מאוד עם ברקים ורעמים, ויש חשש להצפות במישור החוף ובשפלה. באזורים רבים כמו גוש דן, העמקים והגליל צפויים לרדת עד חצות כ-30 מ"מ גשם, ובחיפה ההערכה היא שיירדו אף יותר – בין 50 ל-100 מ"מ.
ביום רביעי יהיה חורפי, קר וגשום. יירדו עשרות מילימטרים של גשם וקיימת סכנת הצפות, בעיקר בערי החוף. בחרמון צפוי שלג קל. הגלים בים התיכון יהיו גבוהים. ביום חמישי הכול יירגע, רק בשעות הבוקר עוד ייתכן גשם מקומי קצר. בסוף השבוע כנראה לא יירד גשם, אבל עדיין יהיה קר יחסית.
"האם אוכל לפגוש את אבי בן ה-98 ללא חשש לאחר שאתחסן?" – שאלה אותי שלשום בת דודתי. היא מדברת איתו בטלפון לעתים קרובות, אבל, לא פגשה אותו כבר זמן רב. הוא בעצמו חושש ממפגשים פנים אל פנים מתוך הבנה שהוא נמצא בסיכון גבוה עקב גילו. החיסונים בדרך ובאוויר שוררת אווירה של "סוף קורונה". באחד מהמפגשים של מומחים לנגיפים, נשאל אחד מהמומחים על ידי המנחה האם הוא (המומחה) יוריד מסכה לאחר החיסון. תשובתו הייתה: לחלוטין לא!
ההסבר הוא במה שנסתר מעיני הדנים בתקשורת על החיסון של פייזר. המחקר של חברת התרופות היה מבוסס על כך שמשתתפי המחקר (אלה שקיבלו חומר פעיל – חיסון) ואלה שקיבלו אינבו (פלצבו – חומר לא פעיל) היו צריכים לדווח לחברה אם הם הרגישו תסמינים של המחלה. המסקנה היא, שהחיסון הוא אכן מאוד יעיל למניעת מחלה עם תסמינים, לרבות, מניעת מהלך קשה של המחלה, דהיינו, כלל לא נבדק האם החיסון מונע הדבקה בנגיף ונשאות של הנגיף בלי תסמינים. יצוין, שרוב המאומתים בעולם הם אנשים ללא תסמינים, ללא תלונות, שלא מרגישים חולים.
מצב זה כאמור, מחקר החיסון לא בדק. דיברנו בעבר ונמשיך להדגיש שנגיף הקורונה מצטיין בנוכלותו – נשאים שלא מרגישים חולים מפיצים את הנגיף. לכן, המומחה שלא מתכנן להוריד את המסכה אחרי קבלת החיסון – צודק, ותשובתי לבת דודתי, גם אחרי חיסון היא צריכה לשמור על מרחק ולעטות מסכה כשהיא תפגוש את אביה. כך נצטרך להקפיד עד אשר כל האוכלוסייה, או לפחות 60%-70% ממנה, יהיו מחוסנים. או שהנגיף ייעלם בעוד מספר שנים.
יותר אדום פחות ירוק: בדו"ח של המטה לביטחון לאומי, שפורסם הערב, נכתב כי מאז 2 בדצמבר חלה עלייה של 71% במספר היישובים האדומים, עלייה של כ-43% בכמות היישובים והכתומים ועלייה של מעל 100% ביישובים הצהובים.
נכון להערב 41 יישובים מוגדרים אדומים, ביניהם כמה ערים כמו סכנין, קריית ביאליק, באקה אל גרבייה ושפרעם. מספר היישובים הכתומים עומד על 46, ביניהם אפשר למצוא את ירושלים, קריית גת, קריית ים, נצרת, דימונה, אור יהודה, אשקלון, קריית שמונה, צפת, רעננה, כפר סבא, קריית מלאכי, עפולה, קריית מוצקין ומודיעין עילית.
(צילום: שחר גולדשטיין)
ויש גם מספר מועט של ערים – ששמרו על הצבע הירוק: יהוד (ציון רמזור 1.9), נתיבות (2.1), אילת (2.3), טבריה (2.7), ערד (2.8), ביתר עילית (3.1), הוד השרון (3.1), יבנה (3.1), רמת השרון (3.3), רהט (3.7) וטירה עם ציון רמזור 4.
רן דנקר. למה? כי אחרי שמונה שנות זוגיות, השחקן והזמר שיתף שהוא ובן זוגו איתי וייזר התחתנו בטקס מצומצם ואינטימי מאוד. דנקר בן ה-36, שברזומה שלו אפשר למצוא שלל אקסיות מפורסמות כמו נינט טייב, חשף לפני חמש שנים שהוא מנהל מערכת יחסים עם גבר. "פשוט התאהבתי", סיפר. בר המזל מאז ועד היום הוא וייזר, במאי תיאטרון ואב לשתי בנות בהורות משותפת.


צל"ש לצלם ישראלי בתחרות היוקרתית. עמית אשל זכה בציון לשבח על "חי את הרגע" המציגה גור של דוב חום מנופף לשלום בפינלנד בתחרות "צלם הטבע של השנה".
5 צפייה בגלריה
חי את הרגע
חי את הרגע
חי את הרגע
(Amit Eshel | NPOTY 2020)
המונה טועם בדק איפה יש מנה מעולה של מעורב ירושלמי בתוך תל אביב. כל התענוג עלה לו רק 32 שקלים והוא ממליץ מכל הלב ושאר האיברים הפנימיים.
(צילום: נדב אבס, שחר גולדשטיין)
מומחית למחלות זיהומיות בארגון הבריאות העולמי ביקשה להרגיע ילדים החוששים שנגיף הקורונה יפגע בסנטה קלאוס: "אני מבינה את הדאגה משום שהוא מבוגר. דיברנו איתו והוא יוכל לחלק מתנות".
מיה יצחקי, מגיהה בדסק החדשות: אם בא לכם לצפות בטלוויזיה אבל בקטע של לרענן את המוח וללמוד משהו חדש, אני ממליצה על "Connected". סדרה תיעודית מעולה בת 7 פרקים (אורך כל פרק כ- 39 דקות) שערוכה בצורה חווייתית, שמנגישה מדע לצופים בדרך מרתקת שתגרום לכם לראות את העולם בצורה חדשה לגמרי.
לאטיף שיראז נאסר - (לא האסיר מהטאליבן שמסתבר שנושא את אותו השם שלו) אלא חוקר, סופר ומגיש קנדי שמנחה בשנינות והומור את הסדרה, חוקר בכל פרק את הקשרים המדהימים סביבנו בעולם. למי שלא מתכוון לצפות בכל הסדרה ממליצה במיוחד על הפרק שעוסק בסודות האבק, כן כן אבק – אתם קוראים נכון, רוצים לדעת מה הקשר בין האבק לזה שאנחנו נושמים? צפו בפרק בו הוא עוקב אחרי מסלול התפזרות האבק בעולם, שמתחיל במדבר סהרה, עובר דרך האוקיינוס, ובסופו תגלו כיצד בכל מקום שאנחנו נושמים, אנחנו נושמים מקום אחר ואיך בעצם הוא הופך את כולנו למחוברים.