נתניהו פיטר את דרעי: "בלב כבד ובצער רב, עקב החלטה שמתעלמת מרצון העם"

מצד אחד, בישיבה השבועית הבוקר פיטר ראש הממשלה נתניהו את אריה דרעי מתפקידיו כמשנה לראש הממשלה, כשר הפנים וכשר הבריאות. מצד שני, אין סוף לנסיונות ההכשרה וכעת מנסה הממשלה לעקוף את פסיקת בג"ץ. "בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר אני נאלץ להעביר אותך מתפקידך", אמר נתניהו וטען כי החלטת בג"ץ "מתעלמת מרצון העם".
דרעי הגיב באומר כי ימשיך להנהיג את ש"ס, וטען כי לא חשב לרגע לא לקיים את פסק הדין. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן דמעה בממשלה בעת פיטורי דרעי. היא אמרה שחלק מבני משפחתה מצביעים ש"ס והבהירה: "נילחם בדיכוי".
ראשי סיעות הקואליציה נפגשו כבר בצהריים, לאחר פיטורי דרעי. בהודעת הליכוד נכתב כי ראשי הסיעות "דנו בנושאים השוטפים, וחיזקו את דרעי. בישיבה נכחו כל ראשי המפלגות והיא התקיימה באווירה טובה וחמה".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)

סיפורי היום

בית המשפט התיר לפרסם את זהותן של ארבע הצעירות החשודות ששימשו כבלדריות וניסו להחדיר בטיסה לנתב"ג קוקאין וקטמין במשקל 15 ק"ג.
3 צפייה בגלריה
 האכת מעצר
 האכת מעצר
האכת מעצר
(צילום: מוטי קמחי)
יומיים לאחר הפינוי שהוביל למשבר קואליציוני: ניסיון נוסף להקים את המאחז "אור חיים".
55 שנים להיעלמות הצוללת דקר: יומן המבצעים נחשף לראשונה.
אזהרת הנגידים: כך המהפכה המשפטית יכולה לפגוע בדירוג האשראי - ובכלכלה.
ושר הספורט מיקי זוהר מוציא לדרך את תוכנית מהפכת הספורט: מהימורי לייב חוקיים שיגיעו לישראל, דרך דרישה משחקני נבחרת "להכיר בעיקרון המדינה היהודית והדמוקרטית" ועד תיעוד במצלמות של אלימות משטרתית.

מה צפוי מחר

בתי החולים ומרפאות הקהילה יפעלו במתכונת שבת מצומצמת בלבד - כמחאה על אירועי האלימות האחרונים נגד רופאים ואנשי צוות.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה צפויים להעיד בתביעת הדיבה שהגיש מקורבו של נתניהו דוד שמרון נגד דוד ארצי. האחרון טען כי שמרון הציג לו חוזה שבמסגרתו נתניהו התחייב לערב את רעייתו במינויי בכירים ולא לנסוע ללילה בלעדיה. שמרון הגיש נגד ארצי תביעה בסך 420 אלף שקלים על סרטון שפורסם במרץ 2021, שבו טען לראשונה פומבית שראה הסכם בין בני הזוג.

התחזית

במהלך השבוע הטמפרטורות ימשיכו להיות גבוהות יחסית לעונה במהלך היום, ובלילות יהיה קר. כרגע אין צפי למערכת גשם והאוויר יהיה יבש.

מה חיפשו היום בגוגל?

אוסקר גלוך. לאחר שפורסם כי קבוצת זלצבורג האוסטרית החליטה להפעיל את סעיף השחרור של הקשר בן ה-18 ולרכוש אותו ממכבי ת"א תמורת 7 מיליון יורו, באתר הקטלאני sport.es פורסם היום כי לא אחרת מאשר ברצלונה נחושה להנחית את הכוכב של הצהובים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

דיווח: טיקטוק מקדמת סרטונים מסוימים באופן מלאכותי.
מטאוריט במשקל 7.6 ק"ג התגלה באנטארקטיקה.
שתי מכוניות מעופפות, שפותחו על–ידי חברות ישראליות, ממתינות לאישור מינהל התעופה האמריקאי לניסויי הפעלה. רוצים לקנות את ה-Aska A5 שנראית כאילו יצאה מסרט של ג'יימס בונד? עניין של כ–800 אלף דולר ותוכלו להחנות אותה ליד הבית.
ולראשונה מאז 2018: ביונסה הופיעה במלון בדובאי.
3 צפייה בגלריה
מתוך ההופעה של ביונסה בדובאי
מתוך ההופעה של ביונסה בדובאי
מתוך ההופעה של ביונסה בדובאי
(GettyImages)

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?
פורסם לראשונה: 18:53, 22.01.23