מחר: יום הבחירות, סבב 5. היום: "געוואלד"

מחר ב-07:00, בפעם החמישית בכשלוש שנים וחצי, ייפתחו יותר מ-12 אלף קלפיות ברחבי הארץ, ובעלי זכות הבחירה יוכלו לשלשל את הפתק שלהם עם האותיות של אחת מבין 40 המפלגות המתמודדות לכנסת. תהליך הספירה יתחיל מיד עם נעילת הקלפיות, מחר בשעה 22:00. כל ועדת קלפי תספור את קולות ההצבעה ותעביר אותם אחר כך במרוכז, ביחד עם תיבות הקלפי, לוועדת הבחירות האזורית, שם יאושר סופית פרוטוקול ההצבעה והתוצאות יוזרמו למחשבי ועדת הבחירות המרכזית בכנסת.
תוצאות ביניים ייוודעו במהלך הלילה. התוצאות הסופיות יתקבלו רק לאחר שייספרו את המעטפות הכפולות של מצביעי חו"ל, החולים, השוטרים והחיילים, כנראה לקראת יום חמישי בשעות הערב. וקולות ה"געוואלד"? אמנם כבר התחלנו לשמוע אותם בימים האחרונים - אך כעת הם צוברים תאוצה. בליכוד הודיעו כי "בעקבות העלייה באחוזי ההצבעה בשמאל, נתניהו מכנס ישיבת חירום במצודת זאב בתל אביב", ומנגד יו"ר מרצ זהבה גלאון צייצה כי "אנחנו מקבלים נתוני סקרים שמכניסים אותנו למצב חירום. זה הרבה מעבר לדאגה".
בריאיון לאולפן ynet אמרה: "זה לא געוואלד, זה האמא של הגעוואלד, אני מרגישה שזה צו 8". יו"ר ש"ס אריה דרעי טען כי "אם רבין היה חי, הוא היה מצביע לש"ס ולא למיכאלי", יו"ר העבודה ביקרה אותו בתגובה: "האיש שמתחבק עם בן גביר מעז לדבר על רבין". גם שר הביטחון בני גנץ הגיע לבליץ הבחירות של אולפן ynet ותקף את יו"ר עוצמה איתמר בן גביר, בהקשר לטענותיו על הפיגוע בקריית ארבע: "לא ירו על הבית של בן גביר, זה ניצול ציני של הפיגוע". גם הוא הגיב וכינה את יו"ר המחנה הממלכתי "שר הביטחון הכושל ביותר".

סיפורי היום

השיחה הסוערת בין הנשיאים: "זלנסקי דרש בשיחה עוד סיוע צבאי - וביידן השתולל".
תקלה עולמית באינסטגרם: משתמשים ננעלו מחוץ לחשבון.
הקלטות מעוררות חלחלה בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי: "חזירה".
מהפך בברזיל - מנהיג השמאל לולה הוא הנשיא הנבחר: "ניסו לקבור אותי בחיים". בולסונרו טרם הכיר בהפסדו.
134 נהרגו בקריסת הגשר בהודו, שתועדה: "נערים נענעו את הכבלים, והוא התמוטט".

התחזית

מחר, ביום הבחירות, יהיה קריר מהרגיל ומדי פעם יירד גשם מקומי, שעשוי להיות חזק. ההפוגות בין הגשמים יהיו ארוכות, כשבחצי השני של היום הסיכוי לגשם גבוה יותר.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

6,788,804 ישראלים זכאים להצביע בבחירות לכנסת ה-25. מאז הבחירות הקודמות, שנערכו לפני כשנה וחצי, נוספו עוד 210,720 בעלי זכויות בחירה.
מנתוני ועדת הבחירות המרכזית עולה כי ברחבי הארץ יוצבו 11,707 קלפיות רגילות. 222 קלפיות יוצבו בבתי חולים, 55 בבתי סוהר ובבתי מעצר, 102 קלפיות הוצבו בנציגויות ישראל בחו"ל וההצבעה שם כבר התקיימה. בנוסף יוצבו 232 קלפיות בבתי אבות ודיור מוגן, 279 קלפיות ברחבי הארץ מוגדרות קלפיות קורונה.
5,121 מסך כל הקלפיות הן נגישות ו-2,939 מסך כל הקלפיות הנגישות, הן קלפיות נגישות מיוחדות. בסך הכול – כך לפי ועדת הבחירות – בבחירות לכנסת ה-25 יש 12,495 קלפיות בסך הכול.

מה חיפשו היום בגוגל?

נוי והדר. לא הבחירות בישראל ולא אלה שהתקיימו בברזיל. הישראלים חיפשו היום בגוגל דווקא את נוי והדר קרקו, התאומות בנות ה-24 שהתארסו יחד וחגגו חינה יחד - הכריזו גם על הריון ראשון, איך לא, יחד. בראיון ל-Pplus מוקדם יותר השנה סיפרה נוי על הרצון שלה ושל הדר להיות אמהות צעירות: "אנחנו שואפות להיכנס להיריון ביחד, אבל בורא עולם מחליט".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מחר ב-22:00 זה יקרה - הרגע היוקרתי ביותר בטלוויזיה בישראל, שבו נסגרות הקלפיות ונחשפות תוצאות המדגמים. איך מגיעים לשם ומה קורה מאחורי הקלעים? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
נירו לוי בשיחה עם ynet אחרי התאונה: "בכל יום אני מרגיש יותר טוב, אחזור לשחק".
איך להפוך את הגינה המשותפת לאקולוגית יותר? מדריך.
לקראת המונדיאל - יורם ארבל עובר לרדיו: השדר הוותיק ינגיש את משחקי גביע העולם לעיוורים.
ואחרי שהקפידו להכחיש את השמועות - אביב גפן ושני פרידן נפרדים אחרי 23 שנה.