הדמוקרטים סיכלו "גל אדום" בבית הנבחרים, ההכרעה בסנאט תידחה בחודש?

בארה"ב המשיכו היום לספור את הקולות בבחירות אמצע הכהונה, ואף שטרם הוכרע איזו מפלגה תשלוט בבית הנבחרים ובסנאט, כבר עתה ברור שלדמוקרטים היה לילה מוצלח למדי בהתחשב בכך שהסוקרים חזו להם בשבועות שקדמו לבחירות סיכויים נמוכים לשמור על הרוב הדחוק שלהם בסנאט. שם הצליחו הדמוקרטים לשמור על המושבים שעליהם הגנו ואף לקטוף מושב רפובליקני חשוב בפנסילבניה. גם בבית הנבחרים הצליחו הדמוקרטים לסכל "גל אדום" נרחב, כזה שחזו חלק מהסקרים, אבל שם ההערכות הן שהרפובליקנים יצליחו עדיין להשיג רוב – גם אם קטן יחסית – שיאפשר להם לסכל כל יוזמת חקיקה של הנשיא ג'ו ביידן ולמרר את חייו בשנתיים הבאות עם חקירות נגדו ונגד מקורביו.
לפי ספירת הקולות עד כה במרוצים הרבים, הצליחו הרפובליקנים להעביר לידיהם בקרב על בית הנבחרים 5 מושבים יותר מהדמוקרטים, והם נמצאים עדיין בדרך הנכונה לניצחון שם, אבל בקרב על הסנאט הם לא הצליחו לכבוש לפי שעה ולו מושב דמוקרטי אחד. דווקא הדמוקרטים הצליחו להעביר לשליטתם מושב רפובליקני: המועמד שלהם בפנסילבניה ג'ון פטרמן, שמחלים בימים אלה משבץ מוחי, גבר שם על ד"ר מהמט אוז, הרופא הידוע שהתפרסם בתוכנית "המופע של אופרה ווינפרי". ניצחונו של פטרמן מגדיל את סיכויי הדמוקרטים לשמור על הרוב הדחוק שלהם בסנאט.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

פייסבוק מאשרת את הדיווחים: תפטר 11 אלף עובדים ברחבי העולם.
ראש הממשלה המיועד נתניהו נוטה להכניס להסכמים פסקת התגברות, הכוונה: השבעת ממשלה עד השבוע הבא.
נשיא המדינה הרצוג שאל על אופציית ממשלת האחדות, יש עתיד: "לא נשב עם נאשם". המחנה הממלכתי אמר: "ראינו איך זה נגמר".
הזמרת הברזילאית גל קוסטה הלכה לעולמה בגיל 77.
וביצים הושלכו על המלך צ'רלס והמלכה-רעיה קמילה.

מה צפוי מחר

מחר יימשכו התייעצויות נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראשי הסיעות לשמוע על מי הם ממליצים לראשות הממשלה.
קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב תארח מחר ב-21:05 את ברצלונה הספרדית במסגרת המחזור השביעי של היורוליג. שתי הקבוצות מגיעות למשחק עם מאזן של ארבעה ניצחונות מול שני הפסדים.
מחר ככל הנראה תתתקיים אזכרה לח"כ לשעבר מאיר כהנא בירושלים שנרצח לפני 32 שנה. ייתכן ששני שרים מיועדים - איתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף ינאמו בה.

התחזית

המערכת החורפית הראשונה נמשכה היום והובילה בין היתר להצפות בכפר קאסם עקב בעיות הניקוז הקבועות בעיר. בראש העין שבסמוך נצפתה זרימה חזקה בנחל רבה. מחר הטמפרטורות יעלו מעט ובשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי וקל. בסוף השבוע תורגש התחממות נוספת עם רוח מזרחית ויהיה יבש.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

משרד הבריאות עדכן היום כי כ-160,000 ישראלים בני 65 ומעלה ובעלי גורמי סיכון - כבר התחסנו לקורונה בחיסון המותאם לזן האומיקרון. המשרד לא מפרט בדף הנתונים שלו על מקבלי החיסון החמישי, וזו למעשה הפעם הראשונה שבה הוא מעדכן בנתון המתחסנים במנה זו.

מה חיפשו היום בגוגל?

שופינג איי אל. אירוע מכירות האונליין ביוזמת גוגל ישראל הגדיל השנה את מספר המשתתפים ב-11% כולל אדידס ו-H&M ואלפי עסקים קטנים - רק שלא כל ההנחות עמוקות. חלק מהרשתות הגדולות מציעות הנחה על פריטים מהשנה שעברה או הנחות מתעתעות וחצי מהחנויות שמשתתפות דיווחו שהעלו מחירים לצרכנים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מי יאייש את לשכת השר במשרד שחולש על כל הררי הכסף שלנו? בזמן שהמשחק הפוליטי בין נתניהו לשותפיו לקואליציה המיועדת וחבריו לליכוד בעיצומו, ביקשנו לנתח איך בעצם פועל משרד האוצר. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
עשרות פסלי ברונזה בני כ-2,000 שנה התגלו בבוץ בטוסקנה.
שנתיים אחרי הקמפיין של טראמפ נגד טיקטוק, בוושינגטון גוברים הקולות הקוראים להחרמת הרשת החברתית שבבעלות סינית.
ופסטיבל הצלילה חוזר לאילת: הצצה לתערוכת הצילומים התת-ימית.
1 צפייה בגלריה
תערוכת הצילומים בפסטיבל הצלילה בים האדום
תערוכת הצילומים בפסטיבל הצלילה בים האדום
תערוכת הצילומים בפסטיבל הצלילה בים האדום
(צילום: נועם קורטלר)