יש מחליפה לג'ונסון: ליז טראס נבחרה לראש ממשלת בריטניה

שרת החוץ הבריטית ליז טראס רשמה ניצחון מוחץ בבחירות להנהגת המפלגה השמרנית, ועוד השבוע היא תתמנה למחליפתו של בוריס ג'ונסון בראשות הממשלה. כך התברר בצהריים עם ההכרזה על התוצאות. טראס, שסומנה בשבועות האחרונים כפייבוריטית המובהקת במרוץ, גברה על שר האוצר לשעבר רישי סונאק בפער של כ-15%: היא גרפה 57.4% מהקולות, והוא 42.6%.
בנאום הניצחון בוועידה השמרנית בצהריים הבטיחה טראס שכראש הממשלה היא תייצג את עמדתם של השמרנים: "אני מתכוונת לקיים את מה שהבטחנו למצביעים בבחירות הכלליות ב-2019. איישם תוכנית מעמיקה של קיצוצי מיסים ואצמיח את הכלכלה שלנו. אטפל בבעיות ארוכות טווח כגון הספקת האנרגיה, ואביא לשמרנים ניצחון גדול בבחירות הכלליות הבאות, ב-2024". המפסיד סונאק מסר זמן קצר אחר כך: "כעת עלינו להתאחד מאחורי ראש הממשלה החדשה, ליז טראס, בעודה מנווטת את המדינה בזמנים קשים אלה".
1 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס
(צילום: AFP)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

שיפור חל במצב נהג האוטובוס שנפצע בפיגוע בבקעה. בת זוגו: "חולמת שיפתח את העיניים ויחייך".
צה"ל משנה כיוון: "סבירות גבוהה ששירין אבו עאקלה נורתה בשוגג ע"י לוחם". משפחתה: "יודעים כבר ארבעה חודשים שחייל ישראלי הרג אותה".
כתבנו חסן שעלאן אחרי רצח חברו העיתונאי: "איפה השוטרים? הילדים שלי מפחדים". דובר המשטרה: "תמיד טיפלנו באיומים". אלפים הגיעו להלווייתו של נידאל אגבאריה.
אביגדור ליברמן הגיש לבית המשפט קובלנה פלילית נגד יוסי כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם יו"ר ישראל ביתנו וטען כי שמע ממנו כי הוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה.
נשיא גרמניה בטקס הזיכרון לטבח הספורטאים במינכן: "הייתה לנו אחריות להגן עליהם".
ראש הממשלה יאיר לפיד האשים הבוקר את ראש האופוזיציה נתניהו ואת חברי המחנה שלו ב"התקפה על העולם המשפטי, שמטרתה להרוס אותו".

מה צפוי מחר

לאחר הפוגה של מספר שבועות מחר יתחדשו הדיונים בבית המשפט בתיקי האלפים של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, והדס קליין, מי שהייתה יד ימינו של ארנון מילצ'ן, תשוב לדוכן העדים.

התחזית

מחר ומחרתיים תורגש הקלה בעומס החום, בעיקר בפנים הארץ ובהרים. ביומיים הקרובים ייתכן גם גשם מקומי קל בשעות הבוקר בצפון ובחוף. בסוף השבוע הטמפרטורות יחזרו לעלות.

מה חיפשו היום בגוגל?

אביר קארה. סגן השר, שעזב את "הרוח הציונית" אחרי חילוקי דעות על מיקומו, הכריז אמש על הקמת מפלגת "חופש כלכלי".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הרצי הלוי יעבור בקרוב ללשכה הבכירה יותר בקומה ה-14 בקריה, ויקבל לידיו צבא שסובל מחוסר אמון ציבורי וממחסור באימונים בעקובות הקורונה. איך המשבר הפוליטי עשוי להשפיע על כהונתו, וכיצד יתמודד עם האתגרים הצפויים לצה"ל בשנים הקרובות? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
שוחזרו פניה של אישה שחיה לפני 5,700 שנה במלזיה.
מקרר מחליף צבעים, כיפת מציאות מדומה: כתבנו מדווח מברלין על החידושים של תערוכת IFA 2022.
ובקונדיטוריה משפחתית קטנה בשוק מחנה יהודה בירושלים הרוגלך הוא ספינת הדגל וכחלק משיגעון הפיסטוק ששטף את המדינה, התחילו להכין שם רוגלך פיסטוק ששבר את הרשת והפך ללהיט.
(צילום: אורי דוידוביץ')