בית המשפט קבע: ניתן לשחרר את רומן זדורוב באיזוק אלקטרוני

15 שנה אחרי שנעצר באשמת רצח הילדה תאיר ראדה ז"ל, רומן זדורוב עשוי לחזור לראשונה לביתו: בית המשפט המחוזי בנצרת החליט לשחררו בכפוף לשורת תנאים מגבילים, כל עוד מתנהל נגדו המשפט החוזר. "המדינה לא הראתה כי קיימות נסיבות המצדיקות את המשך החזקתו במעצר", כתב השופט. פרקליטו: "חש סיפוק, אבל המטרה הגדולה עדיין לא הושגה - לזכות את רומן".
בית המשפט הציב שורת תנאים לשחרורו של זדורוב: חוות דעת של מינהלת האיזוק האלקטרוני, פיקוח 24 שעות ביממה, כל יציאה תדרוש אישור בית המשפט ותיעשה בליווי מפקח. הוא יידרש להפקיד 150 אלף שקל ועוד 200 אלף שקל ערבות עצמית. כמו כן יוצמדו לו מפקחים, וכל אחד מהם יחתום על ערבות של 150 אלף שקל.
לאחר הקראת ההחלטה אולגה זדורוב, רעייתו של רומן זדורוב, חשה ברע ופונתה מבית המשפט. מאוחר יותר התייחסה להחלטת בית המשפט: "אני מאוד שמחה ומאושרת למרות שזה עוד לא הסוף. רומן עוד לא עומד איתי פה אבל אנחנו מתכוננים ומתכננים את התנאים למעצר הבית. מקווים שהוא יהיה פה בקרוב ונקווה שגם המשפט החוזר יסתיים בבשורה כזו טובה".
3 צפייה בגלריה
אולגה זדורוב
אולגה זדורוב
אולגה זדורוב
(צילום: יריב כץ, גיל אליהו)


ריאיון עם הפרשן המשפטי של אולפן ynet
(צילום: שמיר אלבז, משה מזרחי)

לקריאה נוספת


4 ספינות דיווחו על אובדן שליטה מול חופי האמירויות: "חשש לחטיפה"

ארגון סחר בריטי העוקב אחרי פעילות ימית דיווח אחר הצהריים על תקרית ימית מול חופי פוג'יירה באיחוד האמירויות. הארגון, UKMTO, קרא לכלי שיט באזור לגלות זהירות מרבית ומסר שלא מדובר במקרה של פיראטיות ימית. בדיווח נוסף על התקרית מסר הארגון כי קיים חשש שמדובר בחטיפה.
זמן קצר אחרי הדיווח של הארגון הבריטי דיווחו לפחות ארבע ספינות שנמצאות באזור שהן איבדו שליטה, ולא מסוגלות להמשיך בפעילות. שתיים מהספינות הן המכלית The Golden Brilliant, שמובילה חומרים כימיים ונושאת את דגל סינגפור, והספינה Kamdhenu מאיי קוק שמובילה אספלט וחצץ. באיראן דיווח כי ייתכן שהמכלית מסינגפור פגעה במוקש ימי, אך אין אישור לדיווח הזה.

משרד הבריאות יחייב בבידוד את החוזרים מרשימת מדינות חדשות מיום רביעי הבא

משרד הבריאות החליט אחר הצהריים לדחות את תחילת מועד הבידוד מ-18 המדינות החדשות שהתווספו הבוקר לרשימה. במקום ביום שישי הקרוב, יחויבו החוזרים ממדינות אלה להיכנס לבידוד רק מיום רביעי בשבוע הבא - 11 באוגוסט.
18 המדינות שהחוזרים מהן יחויבו לשהות בבידוד החל מיום רביעי הבא הן אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.
בתוך כך, עומס חריג נרשם היום במוקד משרד הבריאות, עקב בלבול של נוסעים לחו"ל שביקשו לקבל עוד מידע על היעדים המחייבים בידוד. הנוסעים שצבאו על המוקד הטלפוני קיבלו תשובות חלקיות בלבד משום שאיש לא טרח לעדכן כראוי את המוקדנים.
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בקבינט הקורונה בפתח ישיבת קבינט הקורונה: "אם קצב ההתחסנות יהיה מהיר מספיק, לא נגיע לסף אי הספיקה - משמע המטרה הושגה. במידה שלא - נלך לצעדים רחבים יותר ולהגבלות חמורות יותר". לדבריו, "הכל תלוי בנתונים ובאפקט של הצעדים בשטח".

3 צפייה בגלריה
רשימת המדינות שמהן תידרש חובת בידוד מלא
רשימת המדינות שמהן תידרש חובת בידוד מלא
רשימת המדינות שמהן תידרש חובת בידוד מלא
(צילום: משרד הבריאות)



המומחים במסר לקבינט: סגר לא יעלים את הנגיף, מבצע החיסונים מדשדש
(צילום: משה מזרחי)

גל גברעם העידה בכנסת: "ביקשתי עזרה מהמשטרה וקיבלתי סטירה מצלצלת"

כשברקע נערמות תלונות נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, התכנסה הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת לדון ביחס המשטרה כלפי נפגעות עבירות מין, תחת הכותרת "למה באת רק עכשיו?". בדיון השתתפה כוכבת הריאליטי גל גברעם, מתלוננת נגד אביטל ששמה את הנושא על סדר היום כאשר העלתה בשבוע שעבר סרטון שבו תיארה את היחס שקבלה מהמשטרה כשבאה להתלונן.
גברעם אמרה לחברי הכנסת כי לא התכוונה להפוך לסמל. "אני לא פוליטיקאית, אני מייצגת את עצמי והאזרחים. במקום מסוים, הקהל שלי נתן לי סמכות מסוימת, כוח. בוחרים לעקוב אחריי, ובוחרים לשמוע אותי. יצאתי מתוך המשטרה נסערת, ועשיתי מה שאני רגילה - פתחתי את הטלפון ודיברתי. קשה לי שמודים לי על זה כי לא התכוונתי. התכוונתי להגיש תלונה, אבל לא התכוונתי שידעו שזה אני. לא רציתי לתאר את החוויה שלי ולא רציתי שזו תהיה נחלת הכלל. זה בא בעל כורחי כי הייתי מתוסכלת מההתנהגות. הייתי עצבנית ומתוסכלת", אמרה.
יו"ר הוועדה עאידה תומא סלימאן הודתה לגברעם: "אני חושבת שמגיע לכל אישה או נערה, או גבר או נער, שהרגישו מה שאת הרגשת, לעמוד מול המשטרה, כי אתם האזרחיות והאזרחים, לא משנה מה אתם עושים, מגיע לכם לקבל יחס נאות".
יחס המשטרה כלפי נפגעות עבירות מין מדובר רבות בשנים האחרונות, והוא תואר לא פעם כחסם עבור הנפגעות להתלונן. למרות זאת לא נעשה מספיק כדי להפוך את המערכת לנגישה יותר עבור המתלוננות, וההערכות הן שרבות מהן מעדיפות בגלל סיבות אלה לא להגיע להתלונן כלל.
3 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
גל גברעם
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לקריאה נוספת





מחר יתקיים מקצה הגמר 200 מטר גברים בטוקיו.
היום הורגשה עלייה נוספת בטמפרטורות והיתה הכבדה בעומס החום שהיה כבד עד קיצוני. גל החום הכבד יימשך כל השבוע והשיא עוד לפנינו והוא צפוי החל ממחר ועד שבת.
בשרב הכבד: הדוור שצועד בחום 12 קילומטרים ביום
(צילום: משה מזרחי)

ביממה הקרובה יאובחן בעולם האדם ה-200 מיליון שיהיה חיובי לקורונה. מנתוני אתר worldometers, המרכז נתונים מרחבי העולם, עולה כי 100 מיליון החיוביים האחרונים לנגיף אובחנו בתקופה של קצת יותר מחצי שנה.
מהנתונים עולה כי ב-31 מדינות ברחבי העולם אובחנו מאז פרוץ המגפה למעלה ממיליון חיוביים לנגיף. בארצות הברית אובחנו קרוב ל-35.9 מיליון, בהודו למעלה מ-31.7 מיליון ובברזיל כמעט 20 מיליון.
לאחר מכן נמצאות ברשימה: רוסיה (כ-6.3 מיליון), צרפת (כ-6.1 מיליון), בריטניה (כ-5.9 מיליון), וטורקיה (כ-5.8 מיליון).
ישראל מדורגת במקום ה-34 בעולם במספר המאובחנים, אחרי יפן ולפני הונגריה. בדירוג של מספר מאובחנים למיליון תושבים מדורגת ישראל במקום ה-26, והיא במקום ה-16 בקרב המדינות שבהן למעלה ממיליון תושבים.
ארטיום דולגופיאט, האלוף האולימפי שנחת היום בחזרה בישראל. דולגופיאט בן ה-24 נולד בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה, והחל להתאמן בהתעמלות בגיל שש. גם אביו התאמן בהתעמלות בצעירותו. בשנת 2009, כשהוא בן 12, עלה לישראל עם משפחתו, ונשר מהתיכון בגלל קשיי השפה ועומס האימונים. בשירותו בצה"ל שירת כספורטאי פעיל, בבסיס תל השומר. כיום הוא מתגורר עם אביו בראשון לציון.
הפשיעה בחברה הערבית היא הבעיה של כולנו. אמג׳ד שביטה, מנכ״ל שותף בעמותת סיכוי, על אחד האתגרים הגדולים ביותר של החברה הישראלית. הכותרת, הפודקאסט היומי.
מנה ורבע במחיר של מנה אחת: איפה מצא המונה טועם פלאפל מעולה?
המונה טועם 
(צילום: משה מזרחי)
נועה קירל נדבקה בקורונה. כוכבת הנוער אובחנה כחיובית ונמצאת בבידוד בביתה. בימים האחרונים השתתפה במופע הילדים "סופרסטאר" לצד סטטיק ובן אל, מרגי ועוד כוכבי נוער.
תיעוד: סוס דוהר לצד כלי הרכב בנתיבי איילון.