הליכוד נגד בן גביר: "לא חייב להישאר בממשלה". הוא השיב: "תפטרו אותי"

משבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בליכוד זועמים בעקבות החלטת השר להחרים את ההצבעות בכנסת במחאה על התגובה הישראלית לשיגורי הרקטות מרצועת עזה. "איתמר בן גביר לא חייב להישאר בממשלה", אמרו בליכוד.
לבן גביר כבר הייתה בטן מלאה על ההתנהלות של הקואליציה בתקופה האחרונה. להערכת המצב שקיימו אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וקציני הצבא, ביקש בן גביר להגיע - אולם לא הוזמן. מרגע שנודע לו על קיום הדיון, הוא יצר קשר עם לשכת ראש הממשלה, ודרש להגיע בדחיפות לבסיס גלילות, אך לא נענה.
כזכור, לאחר ליל אזעקות ותקיפות, סמוך לשעה 04:00 דווח כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים. כעבור כשעה וחצי נשמעה שוב אזעקת צבע אדום בשער הנגב - אך זמן קצר לאחר מכן פיקוד העורף הודיע על "שגרה מלאה". הלימודים התקיימו כרגיל.
בן גביר אמר לאחר הדברים כי בעיניו, הממשלה אמורה להכריע את החמאס, להגיב לכל טיל, לפנות את חאן אל אחמר, לתת מענה לטרור ולהעביר רפורמה משפטית. "עזה מפגיזה אותנו פעם אחר פעם והתגובה רפה וחלשה. את הרפורמה המשפטית מנסים למסמס, חאן אל אחמר לא מפונה והממשלה נותנת תגובה מבישה לבית המשפט העליון", אמר. שלשום הבטיח שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי המאחז הבלתי-חוקי יפונה למרות הדרישה החריגה של ממשלת הימין למחוק את העתירה שהוגשה בנושא ולהימנע כרגע מפינוי.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יאיר שגיא, רויטרס)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

איל נהרג בתאונת אופניים, משפחתו במסר לנהגים: "תכבדו זה את זה".
רצח חמישי תוך יממה: צעיר נורה למוות בשפרעם.
מינויים במטכ"ל: אלוף פיקוד דרום חדש, תא"ל עופר וינטר שוב לא קודם - ועשוי לפרוש.
רוסיה טוענת כי קייב ניסתה לתקוף את הקרמלין בכטב"מים, זה ניסיון התנקשות בפוטין.
ואחרי המהומה - תובע ההתאחדות לכדורגל החליט: הפועל באר-שבע, מכבי חיפה ו-12 שחקנים יעמדו לדין.


מה צפוי מחר

מחר יחול "יום השיבוש הלאומי" בו מתוכננים שני גלים של שיבושים ברחבי הארץ, בשעות הבוקר - והחל משעות אחר הצהריים. יום השיבוש יחל כבר ב-07:30, עם מיצג של מחאת ההייטק ברחבת הבימה בתל אביב. ההפגנות יתחדשו שוב ב-15:30, עם "הפגנת שוויון" בצומת צמח שבכינרת. לאורך כל היום יתקיימו הפגנות רבות ומיצגים כמו גם חסימות כבישים בכל רחבי הארץ.

התחזית

מחר יתחמם ובמהלך היום יתפתחו תנאי שרב. בבוקר תהיה רוח מזרחית חזקה בצפון ומאחר הצהריים תנשב רוח צפונית חזקה בחוף ובשפלה. ביום שישי יהיה שרבי והטמפרטורות ינועו בין 35 ל-45 מעלות. בצפון ינשבו בבוקר רוחות מזרחיות חזקות ואחר הצהריים הרוח תתחזק והשרב יישבר בהדרגה. הרוח תתחזק, ויהיה אביך לצד סופות חול בדרום. בשבת הטמפרטורות צפויות לרדת באופן קיצוני. בבוקר יהיה מעונן חלקית ועדיין מעט אביך. בראשון ובשני יהיה קריר עם גשם מקומי בצפון ובמזרח.

מה חיפשו היום בגוגל?

רונה לי שמעון. ביממה האחרונה פורסם כי השחקנית רקדנית נמצאת בתחילתו של קשר עם סטטיק, השתגרש זה מכבר משרית פולק.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

משרד הבריאות פרסם אזהרה לטרנד החדש שנולד בטיקטוק והפך לשיגעון עולמי - הרולאפס.
2 צפייה בגלריה
רולאפס
רולאפס
רולאפס
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
תוקנה חולשת אבטחה חמורה שהתגלתה בטיקטוק
קבלו הצצה למלון הנורבגי המטורף שכיכב בפרק 5 ב"יורשים".
הסרת הפרק של "קופה ראשית" - והתיקון החריג: "יוחזר לשידור בקרוב".
ומה הקשר בין הענבים שגידלו בנגב לפני כ-1,100 שנה ליין המיוצר היום?

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?