ביידן: מחויב לביטחונה של ישראל; לפיד: לבנות קואליציה של מדינות מתונות

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית קיימו פגישה שנמשכה כ-50 דקות במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. בתום הפגישה אמר ביידן כי השניים שוחחו על הידידות האישית שנרקמה ביניהם, וכי "בשיחה כנה" שקיימו התחייב בשם הממשל האמריקני לביטחונה של ישראל.
"דיברנו על הבעיות וההזדמנויות שיש במזרח התיכון, וגם על השיחה שנקיים עם הודו ואיחוד האמירויות", אמר ביידן בתום הפגישה, שציין כי שוחח עם לפיד גם על בייסבול אמריקני. לפיד ציין כי בשיחה עסקו השניים גם בסעודיה, ובצורך להקים קואליציה של מדינות מתונות במרחב שיעמדו מול איראן. "דיברנו על האיום האיראני", הוסיף רה"מ. "אנחנו חושבים שזה לא עניין רק של ישראל, אלא עניין עולמי". גורם אמריקני אמר במהלך היום כי "טיסות ישירות למכה ומעבר בשטח סעודיה למטוסים ישראליים - בקרוב". השניים חתמו על "הצהרת ירושלים", שבה התחייבו בין היתר "לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני לעולם".
אחר הצהריים, נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל את ביידן בבית הנשיא והעניק לו את עיטור הנשיא - העיטור הגבוה ביותר שיכול נשיא המדינה להעניק. בטקס, הרצוג מסר לביידן את פרוטוקול פגישתו עם גולדה מאיר לפני 50 שנה: "תודה שתמיד עמדת לצידנו". לאחר פגישתו עם הרצוג, נפגש ביידן עם ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו. בערב ימשיך הנשיא האמריקני לטקס הפתיחה של המכביה באצטדיון טדי בירושלים. הוא ייפגש עם משלחת של 250 ספורטאים יהודים-אמריקנים, ויצפה מהיציע עם הנשיא הרצוג ועם ראש הממשלה לפיד במצעד המשלחות.

2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ויאיר לפיד בפגישתם
ג'ו ביידן ויאיר לפיד בפגישתם
ג'ו ביידן ויאיר לפיד
(צילום: אבישג שאר-ישוב/לע"מ)


(צילום: לע"מ)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

בדרך לכתב אישום ברצח ספיר נחום: הראיות שיש, ואלו שעדיין חסרות.
עבריין המין ניסו שחם קיבל אישור להשתחרר לפני הזמן, הפרקליטות הגישה בקשה לעכב את ההחלטה.
נעמה יששכר בריאיון ראשון אחרי ששוחררה מהכלא: "לא היו חלונות בתא, הימים התערבבו אחד בשני".
לפי הודעת ועדת המחירים, מחירם של לחם אחיד ולחם לבן יעלה ב-36% ל-6.96 שקל ומחירה של חלה תעלה ב-21% ל-6.26 שקל.

מה צפוי מחר

מחר יבקר הנשיא ביידן בבית לחם ולאחר מכן יסיים את סיורו כשיטוס מישראל לג'דה שבסעודיה. ב-13:00 יתקיים טקס פרידה מהנשיא בנתב"ג.
מחר בצהריים יינתן הסימן הראשון לזינוק באינפלציה. כשהחזאים צופים עלייה של מדד יוני ב-0.4% עד 0.6%, מה שיביא את השיעור השנתי של עליות המחירים בישראל לעלייה מ-4.1% לסביבות 4.5% בשנה.

התחזית

היום הורגשה ירידה קלה בטמפרטורות, במיוחד בהרים, והן היו סביב הממוצע לתקופה. הים גבוה ומסוכן לרחצה, וגובה הגלים יותר ממטר. עד סוף השבוע לא צפוי שינוי במזג האוויר.

מה חיפשו היום בגוגל?

לגו. חנות לגו רשמית ראשונה בישראל נפתחה אתמול בדיזנגוף סנטר בתל אביב בשטח של 240 מ"ר.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ארומה שוב מעלה מחירים: קפה טייק אווי התייקר ב-37% בשנה וחצי.
תקלה עולמית: טוויטר קרסה למשך כמעט שעה אחר הצהריים (שעון ישראל).
תחקיר של ארגון גרינפיס: דייגים דגים כרישים צעירים ב"שיטה הרסנית".
45 שניות למנה: הרובוט שמבשל במסעדה.