פעימה שישית לשחרור חטופים - גם היום הילדים הכי קטנים שבשבי ואימם לא ברשימה

ישראל קיבלה הלילה את רשימת הפעימה השישית שתתקיים היום. יוסי שניידר, בן דודה של שירי ביבס שנחטפה מקיבוץ ניר עוז על ידי ארגון הטרור יחד עם בעלה וילדיה, אמר הבוקר כי משפחתו לא עודכנה שהיא תוחזר הערב לישראל. "אני יודע שהרשימות הגיעו לכל מיני גורמים במדינה, אבל המשפחה לא קיבלה הודעה רשמית", אמר. בשעות אחר הצהריים פעל חמאס בטרור פסיכולוגי אכזרי וטען שילדי המשפחה ואימם אינם בחיים. צה"ל הגיב כי הוא בוחן את מהימנות המידע."האחריות לבטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס. חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל".
ולא רק משפחת ביבס. "לא יודעים אם הם בחיים, מרגישים שהם הופקרו", נכתב לנתניהו ולמעורבים במשא ומתן לשחרור החטופים על עאישה (17) ובלאל (18) אל-זיאדנה. עם זאת, בכיר חמאס אבו מרזוק הודיע כי ישוחררו מהשבי גם בעלי אזרחות רוסית - כאות הערכה "לעמדותיו הראויות לשבח של פוטין". ככל הנראה מדובר בשתי ישראליות שמחזיקות באזרחות כפולה. השחרורים אינם חלק מעסקת החטופים.
2 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
משפחת ביבס
חמאס הודיע הבוקר כי: "משא ומתן על שחרור חיילים - רק אם תיעצר המלחמה". לצד זה, הודיע למתווכים שיסכים להאריך את ההפוגה ב-4 ימים נוספים. בין מי שישראל תשחרר היום תהיה גם עהד תמימי, תושבת נבי סלאח, שנעצרה בתחילת החודש בעקבות פוסט מסית באינסטגרם.

זעם בקואליציה על סמוטריץ': שר האוצר התנגד - חוק "ממדים ללימודים" ירד מסדר היום

בגלל התנגדות משרד האוצר לא תעלה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק "ממדים לימודים". ההתנגדות של השר סמוטריץ' עוררה זעם באופוזיציה - וגם בקואליציה. בניגוד לטענותו, בלשכתו אמרו כי הצעת החוק "טרם הגיעה" אליו - ובהמשך הפילו את האשמה על אגף התקציבים. ההצעה מאפשרת 100% מימון לתואר ראשון ללוחמים משוחררים. היא נועדה לסייע ללוחמים משוחררים.
חברי כנסת הטיחו היום בקואליציה כי בשעה שיש כסף למשרד למשימות לאומיות של אורית סטרוק - אין כסף עבור תואר ללוחמים. "שוב אנחנו רואים איך סדרי העדיפויות הבעייתיים של האוצר מנהלים את הסיפור הזה באופן עקום".

נתניהו על מזוודות הכסף: "לא חיזקתי את חמאס, רציתי למנוע אסון בעזה"

ראש הממשלה הכחיש את הטענות כי שנים הוא אפשר את מימון חמאס ואת התחזקותו של ארגון הטרור – במטרה לפלג ככל שניתן בין שלטון חמאס ברצועת עזה לרשות הפלסטינית בגדה המערבית. בראיון לאתר "פוליטיקו" אמר נתניהו כי מדובר בטענות "מגוחכות". "אתה לא יוצא למלחמה שלוש פעמים נגד חמאס, או עושה מבצעים צבאיים גדולים, אם אתה רוצה לבנות את חמאס".
"רצינו למנוע קריסה הומניטרית אזרחית של מחלות, רעב ודברים אחרים שהיו יוצרים מצב הומניטרי בלתי אפשרי", טען נתניהו. לדבריו זו הסיבה שממשלות ישראל, בזו אחר זו, "אפשרו לכסף הזה להיכנס. זה לא היה כדי לחזק את חמאס, לא רצינו לחזק את חמאס בכלל, רצינו להחליש אותו ולפגוש ביכולות שלו ככל שיכולנו".
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

במבצע שארך יותר מ-16 שעות, כוחות הביטחון חיסלו את מפקד כוח המחבלים במחנה הפליטים ג'נין מוחמד זביידי. לפי צה"ל, שב"כ ומג"ב, יחד איתו חוסל המחבל חוסאם חנון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל "חד משמעית" תחזור ללחימה בעזה אחרי החזרת החטופים. "אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה".
נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס כתב בחשבון ה-X שלו כי כל האזרחים הפיליפינים שוחררו משבי חמאס.
על רקע קשריה של קטאר עם חמאס ומעורבותה בתיווך עסקת החטופים, סמנכ"ל האגף האסטרטגי במשרד החוץ יוש זרקא, הצהיר כי "כרגע אנחנו זקוקים לה, אבל כשהדבר הזה יחלוף מן העולם - אנחנו נבוא איתה חשבון".
ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין אמר היום: "נתניהו היה בהלם קרב בשבועיים הראשונים, התרחיש היה ידוע מראש".
מתחילת המלחמה נרשמה עלייה של כ-30 אחוזים בכמות המתמודדים עם דיכאון וחרדה. כך עולה מנתוני קופת החולים מכבי.

פרשנויות ודעות היום

ישראל מתכוננת לחידוש הלחימה. בינתיים "היום שאחרי" מתעצב בלעדיה | נדב איל
"נכון לאתמול לא הייתה כל הצעה ברורה של חמאס לשחרור של כולם תמורת כולם וסיום המלחמה, וממילא אין איש בקבינט המלחמה שמוכן לקבל הצעה שכזו. בין אם מדובר בבנימין נתניהו או גדי איזנקוט, ההסכמה היא שאסור שהמלחמה תסתיים בהישג אדיר לחמאס – שחרור אסירים פלסטינים בהמוניהם – בעוד האיום על מדינת ישראל נותר בעינו, ההרתעה איננה משוקמת ויחיא סינוואר נשאר שליט עזה. ובמילים של קצין בכיר לשעבר: מי שיסכים להחזיר את האוגדות מעזה, במצב הנוכחי, יגלה שאחת מהן תעלה ישירות לירושלים". לטור המלא
פוליטיקה עכשיו. שיקום הפריפריה אולי אחר כך | עודד שלום
"אם אני אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אני עולה מיד לכנסת, מצרף אליי את ראש עיריית אופקים יצחק דנינו, את ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן ואת כל ראשי המועצות האזוריות לאורך גבול לבנון ובעוטף עזה, מקים מול הכנסת אוהל מחאה וקורא לעם ישראל להצטרף אליי. זו התגובה המתבקשת לתקציב השערורייתי שעבר השבוע בממשלת ישראל. תקציב שיש בו מיליארדי שקלים של כספים קואליציוניים, בזמן שישראל נתונה במשבר חייה". לטור המלא
למה ה"שמאל" ה"ליברלי" תומך בחמאס | ד"ר מרק מלקוביץ'
"בעידן הפוסט-אימפריאליסטי (או פוסט-קולוניאלי) מקובל להוקיע את העבר כתקופת חושך. האדם המערבי המודרני מתחנך על ברכי האנטי-קולוניאליזם ומכה על חטאי אבותיו. ובהתאם, ישראל נכנסת היטב למשבצת של החזק והמנצל את הפלסטינים. בעיני השמאל הליברלי היא פרויקט אימפריאליסטי נטול הצדקה". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

איה כורם. הזמרת שאחד משיריה המפורסמים הוא "יונתן שפירא", פרסמה אתמול גרסא חדשה לשיר - שיר הערצה לדובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי.