סיפורי היום

חשד ל"פגע וברח": ילד כבן 6 נהרג מפגיעת משאית בעמנואל.
הוותיקן דיווח כי האפיפיור עשוי לקיים בירושלים פסגה היסטורית בנצרות בחודש יוני הקרוב.
זלנסקי: "רבבות נהרגו כנראה במריופול". קנצלר אוסטריה נוסע לקרמלין: "אומַר לפוטין – הפסדת".
לצד מפקד הימ"מ: אורי ומיקה בנקי שהקימו עמותה לזכרה של בתם שירה שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים, ידליקו משואה ביום העצמאות ביחד עם הרב החרדי קלמן סמואלס שייסד את עמותת "שלווה", יו"ר מרכז מורשת יהדות אתיופיה ד"ר שמחה גתהון ויו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן.
תייר ישראלי כבן 60, שטייל עם בנו, נפל בהר הגעש סטרומבולי, המכונה "המגדלור של הים התיכון". הוא חולץ במסוק ופונה לבית חולים.
(מתוך יוטיוב)

בנק ישראל העלה את הריבית ל-0.35%

לראשונה מאז 2018, בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, הודיע היום על העלאת הריבית הבסיסית במשק מ-0.1% ל-0.35%. חלק מהמומחים אף סברו כי הבנק עשוי להעלות את הריבית ל-0.5% בבת-אחת, אולם תחזית זו לא התממשה. בעקבות העלאת הריבית הבסיסית, גם ריבית הפריים תעלה ביום חמישי הקרוב, לאחר היערכות הבנקים לשינוי, משיעור של 1.6% לשנה ל-1.85%.
בתוך כך, בנק ישראל פרסם את התחזית המקרו-כלכלית המעודכנת שלו, לפיה שיעור הריבית צפוי לעמוד על 1.5% בעוד שנה. בבנק סבורים כי שיעור האינפלציה צפוי לעמוד על 3.6% ב-2022, גבוה מהתחזית הקודמת ב-2 נקודות האחוז, וב-2023 הוא צפוי לעמוד על 2%. בנוסף, התוצר צפוי לצמחו בשיעור של 5.5% השנה ובשיעור של 4% בשנה הבאה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)

לקריאה נוספת


"עודה רוצה לפזר את הכנסת"

הקריאה של ח"כ איימן עודה לשוטרים מוסלמים "להניח את הנשק ולחזור לבני העם המקוריים", עוררה סערה במערכת הפוליטית וגם בתוך החברה הערבית ואצל משרתים מקרבה בכוחות הביטחון.
יו"ר רע"מ מנסור עבאס לא התחבר לדבריו של עודה, מי שהיה שותפו עד לא מזמן. בשיחה עם ynet טען עבאס: "אני חושב שהרקע לדברים שאמר הוא פוליטי, כדי לקטוע את הדרך לחבירה או לשותפות".

מה צפוי מחר

נתיבי איילון ייחסמו בלילה שבין מחר (ג') ליום ד' ממחלף השלום ועד מחלף ההלכה.
התחזית
היום הורגשה ירידה קלה בטמפרטורות ומחר הירידה תהיה מורגשת יותר. בהמשך הטמפרטורות יהיו נמוכות יחסית לתקופה, אך מיום חמישי המגמה תשתנה - הטמפרטורות יתחילו לטפס ובחג צפוי להיות חם מהרגיל.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

נתונים מעודדים לקראת פסח מעדכון הבוקר של משרד הבריאות: 4,178 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול בישראל, המספר הנמוך ביותר מאז 12 במרץ. לשם השוואה ביום ראשון בשבוע שעבר אובחנו 10,794 חיוביים לנגיף וביום ראשון לפני שבועיים מספר החיוביים עמד על 15,864.
מקדם ההדבקה ממשיך לרדת והוא עומד על 0.72 – דבר המעיד על דעיכה של המגפה. בנוסף אתמול, לפי הנתונים של משרד הבריאות – אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 8.82% וזו הפעם הראשונה מאז 14 במרץ שהנתון הוא פחות מ-10%.

מה חיפשו היום בגוגל?

מרין לה פן. נשיא צרפת המכהן הגיע למקום הראשון בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות עם 27.8%, מנהיגת הימין הקיצוני מיד אחריו עם 23.1%. מנהיג השמאל הקיצוני מלנשון שלישי עם 22%. סקרים חוזים קרב צמוד בין מקרון ללה פן בסיבוב המכריע בעוד שבועיים: לפי סקר חדש, הוא מוביל עליה רק ב-2%. מועמדי שמאל וימין שנשרו מיהרו לקרוא לתומכיהם: "התאחדו והצביעו למקרון, הימין הקיצוני קרוב מאי פעם לשלטון".


סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

תופעת ניצול הנשים האוקראיניות שנמלטו מארצן אחרי הפלישה הרוסית. הכותרת, הפודקאסט היומי.
תושב טירה נעצר בחשד שהחזיק כלבים וסוסים בתנאים קשים.
בלא מעט סרטים של דיסני, האמא מתה והגיבור או הגיבורה נאלצים להתבגר לבד. אבל מה עם האבות?
מלייזה פאנלים ועד רון יוחננוב: מתכונים לחג של הבשלנים האהובים מהאינסטגרם.
ונטלי דדון מספרת על מסע החילוץ של התינוקת מאוקראינה: "לא טסתי כדי לצבור לייקים".