ורק איתמר בן גביר יצעד לבדו עם דגל?

לאחר איומי חמאס והמתיחות הבטחונית, בתום ישיבה בין המשטרה למארגני מצעד הדגלים, הוחלט כי האירוע שתוכנן להתקיים ביום חמישי הקרוב יבוטל לחלוטין. המשטרה הציעה למארגנים לקיים את האירוע במסלול אחר ובמועד אחר - אך הם החליטו לבטלו.
זמן קצר לפני כן, סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אל-חיה איים מפורשות בהסלמה אם המצעד יצא לדרך. "אנחנו מזהירים את ישראל, המתווכים ואת כל העולם מפני התקרבות של צעדת הדגלים לירושלים ולאל-אקצה, ואנחנו מקווים שהמסר הברור הזה יגיע כך שיום חמישי לא יהפוך להיות כמו 11 במאי (היום השני למבצע "שומר החומות: שבו נורה המטח הכבד הראשון לגוש דן).
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף: "כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס". בין המגנים היו גם מירי רגב ויואב קיש. ח"כ בן גביר אמר על ביטול המצעד: "המפכ"ל נכנע לחמאס, אני מתכוון לצעוד ביום חמישי". ואילו השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר "אני עדיין סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני".
וכך, יומיים לאחר התראה של ראש השב"כ ארגמן על התגברות השיח האלים שלא זכתה לגיבוי מלא ויש מי שיצא נגד השב"כ, יוצאים חלק מאנשי הממשלה נגד המשטרה ואף נגד הממשלה עצמה, כשהיה מי שמצא לנכון להאשים את הממשלה העתידית שצפויה אולי לקום. ולאור הלחצים - נתניהו זימן הערב דיון בהשתתפות גנץ והמפכ"ל.
4 צפייה בגלריה
ריקודגלים בכותל בירושלים
ריקודגלים בכותל בירושלים
ריקודגלים בכותל בירושלים
(צילום: AFP)

האם ממשלת השינוי קרובה מתמיד?

בזמן שקואליציית השינוי ממתינה להודעת יו"ר הכנסת, יו"ר יש עתיד הודה שנכשל בצמצום מספר השרים, אך אמר כי הוא מאמין בנחישות של שותפיו החדשים ומאמין שהממשלה הבאה תחזיק מעמד ותטפל בצרכים של המדינה. "יש פה אנשים שמאמינים אחד בשני, זה חידוש".
שר הביטחון גנץ תקף מייד אחרי זה את ראש הממשלה נתניהו: "ממשלת השינוי תקום על אפו וחמתו של מי שניסה להונות את אזרחי ישראל פעם אחר פעם, והצליח לדרדר אותנו לכאוס משילותי בתקופת משבר. המשבר החמור מכל הוא העובדה שהחלטות ביטחוניות נחשדות על-ידי חלקים בציבור כמונעות משיקולים פוליטיים, גם אם לא כך המצב".
ואילו יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר כי "יש להתייחס במלוא הרצינות לאזהרת ראש השב"כ על הקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, שעלולה חלילה להגיע לכדי פגיעה בנפש".
אבל האם ממשלת השינוי קרובה מתמיד? חבר הכנסת מימינה, שנחשב למתלבט האחרון במפלגה, צפוי להודיע שיתמוך בממשלה בראשות בנט ואף לקבל בה תפקיד. אם אכן יצביע בעד הקמת "ממשלת השינוי", היא תקום ברוב של 61 ח"כים מול 59 מתנגדים. אחר הצהריים, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע בפתח ישיבת המליאה כי יאיר לפיד עדכן אותו בכך שעלה בידו להרכיב ממשלה - אך סירב להגיד מתי תתקיים ההצבעה. "המועד המאוחר ביותר הוא ה-14 ביוני", אמר.
ח"כ קארין אלהרר נגד יו"ר הכנסת לוין
(צילום: אורי דוידוביץ)

"הקצין שמת פגע קשות בביטחון המדינה - לא ממניעים כלכליים או אידאולוגיים"

פרשת קצין המודיעין שמת בחודש שעבר בכלא הצבאי, בשיאה של פרשה מסווגת שנחשפה ב-ynet על ידי כתבנו הצבאי יואב זיתון, הגיעה לבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב, שדן על התרת פרסום פרטיו של הצעיר.
בית הדין התיר לפרסם פרטים חדשים. החקירה בעניינו נפתחה בעקבות מידע בדבר פגיעה חמורה בביטחון המדינה. מהחקירה שהתנהלה בנושא עלו חשדות כי הקצין, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, ביצע באופן מודע כמה פעולות שפגעו קשות בביטחון המדינה. בהודעת הצבא הודגש כי "הקצין שיתף פעולה בחקירתו והודה ברבים מהמעשים שיוחסו לו". 
בצה"ל אמרו עוד כי "החקירה העלתה כי הקצין פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים, ולא ממניעים אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים. נדגיש כי הקצין לא הופעל על ידי גורם זר או עמד בקשר עם גורמים עוינים. לצד זאת, החקירה העלתה גם כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף ניסה להסתירם". 
בעניין חקירת נסיבות מותו של הקצין, נמסר מדובר צה"ל כי: "בלילה שבין 17-16 במאי 2021 נמצא הקצין בבסיס הכליאה הצבאי במצב רפואי קשה בתאו. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותו". "הקצין שהה בתא עם כלואים נוספים ולא בתנאי בידוד. במהלך שהותו בכלא זכה הקצין לזכויות כנדרש".
נציג צה"ל אמר לפני כן כי "חלק מהפרסומים הציגו מידע מטעה עם השלכות במישור הביטחוני, או הפרו צווי איסור פרסום. חלק מהפרסומים לא רק שעלולים לפגוע בביטחון אלא יש בהם גם הצגה לא מדויקת ביחס לקצין, בלשון המעטה".
ואילו מהמשפחה נמסר: "רב הנסתר על הגלוי, ממתינים למיצוי החקירה". משפחתו תדרוש להכיר בו כחלל צה"ל: "לאור תרומתו ונסיבות מעשיו".
4 צפייה בגלריה
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
(צילום: גיל נחושתן)

מדליית ארד לגפן פרימו באליפות העולם בג'ודו

הישראלית שמתחרה בקטגוריה עד 52 ק"ג רשמה יום קרבות מוצלח והשיגה מדליה דרך בית הניחומים אחרי ניצחון על דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן, בזכות שלושה עונשים שצברה היריבה.
מדובר במדלייה ה-11 אי פעם של ישראל באליפות העולם. שגיא מוקי ב-2019 וירדן ג'רבי ב-2013 זכו בזהב, ולישראל עוד ארבע מדליות כסף וארבע מארד. פרימו היא גם האישה הראשונה שעולה על הפודיום מאז ג'רבי עם הכסף ב-2014.

4 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
גפן פרימו
(צילום: AFP)

מחר תורגש עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. הימים החמים ביותר השבוע יהיו רביעי וחמישי, ועומסי החום יורגשו בעיקר באזורים הרחוקים מהים.
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
פינלנד היא המדינה האירופית שנפגעה הכי פחות ממגפת הקורונה. במדינה אובחנו מאז פרוץ המגפה מעל 93 אלף חיוביים לנגיף, 959 מתוכם מתו.
לעומת שבדיה השכנה, שבה אובחנו למעלה מ-10% מהתושבים כחיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה, בפינלנד עומד הנתון על כ-1.7%.
גם בדירוג מספר המתים למיליון תושבים נמצאת פינלנד במצב טוב, ורק נורבגיה ואיסלנד נמצאות במצב טוב יותר במדד זה.
היום דיווח משרד הבריאות הפיני על 55 חיוביים נוספים לנגיף שהתגלו. בסך הכול מאז תחילת החודש אובחנו במדינה כ-700 חיוביים לנגיף ושלושה חולים מתו.
גלעד שליט, שסרטון חדש שלו מהשבי הופץ אתמול על ידי חמאס ושודר ברשת אל-ג'זירה. שליט נחטף החודש לפני 15 שנה, ושוחרר חמש שנים מאוחר יותר. בסרטון נראה שליט בפעולות יומימיות בעודו בשבי – בין השאר אוכל ועושה ספורט. בתכנית סיפרו גורמים בחמאס כי טיפלו בשליט לאחר שהגיע לידיהם כשהוא פצוע. בעוד כשבועיים, ב-23 ביוני, יעמוד עם בת זוגו ניצן שבת מתחת לחופה, שנה וחצי אחרי שהשניים החליטו להינשא.
התיעוד החדש: ריאיון עם אליאור לוי
(צילום: אורי דוידוביץ)

בולען נפער בחניית בית החולים שערי צדק, לא היו נפגעים.
תיעוד הבולען
(צילום:נריה מכסימוף)
הכותרת - הפודקאסט היומי. האם אנחנו באמת בדרך ללגליזציה, מהם המכשולים שנותרו - ומה עשויות להיות ההשלכות? אורן ליבוביץ׳, עורך מגזין ״קנאביס״, משרטט עתיד ירוק.
פסטה, חומוס ובשר: משאיות אוכל ששווה לפגוש.
4 צפייה בגלריה
פוד טראק של החומוס הנודד
פוד טראק של החומוס הנודד
פוד טראק של החומוס הנודד
(צילום: אלעד גרשגורן)
ומדריך: כל מה שצריך לדעת ולעשות לפני שיוצאים מישראל או חוזרים אליה.