דיווח בטורקיה: נעצרו 15 אנשי מוסד שריגלו לטובת ישראל

טענות בטורקיה על מעצר של מי שהם מכנים "אנשי מוסד", במבצע נרחב בכמה מחוזות: לפי דיווח בעיתון "סבאח", 200 מאנשי המודיעין הטורקי השתתפו במבצע שבשיאו נעצרו 15 אנשי מוסד, שפעלו לפי הטורקים בחמישה תאים שונים, במשך שנה. בדיווח פורסמו תמונותיהן המטושטשות של חלק מאותם עצורים, שחשודים בריגול לטובת ישראל. מבצע המעצרים התקיים לפני שבועיים, ב-7 באוקטובר, בארבעה מחוזות שונים. לפי הדיווח, כל אותם אנשי מוסד לכאורה שנעצרו הם ממוצא ערבי.
חברי רשת הריגול הונחו לכאורה לאסוף מידע על פלסטינים הלומדים באוניברסיטאות בטורקיה. הרשת השתמשה במידע שאספה כדי להכין פרופילים על אותם יעדים, ולשלוח אותם לקציני המוסד בחו"ל באמצעות תוכנות רשת מוצפנות. חברי רשת הריגול גם עקבו אחר ארגונים שונים שפועלים בטורקיה ושיתפו את הממצאים עם המודיעין הישראלי. אותם אנשי מוסד השתמשו בשירות הדואר האלקטרוני פרוטון-מייל (ProtonMail), שמאפשרת הצפנה של קבצי וורד, להעברת המידע. פרוטון-מייל נוסדה בשנת 2013 בז'נבה שבשווייץ על ידי מדענים שנפגשו במתקן מחקר של מרכז CERN.
תוכנה נוספת שבה הם השתמשו לכאורה היא SafeUM, שמייצרת מספרי טלפון פיקטיביים שחברי הרשת השתמשו בהם ליצירת קשר עם מפעיליהם במוסד בתוכנות כמו וואטסאפ, מבלי שיתגלו. הכסף הועבר לחברי הרשת באמצעות חברות העברת כספים כ"ווסטרן יוניון", ולעתים הם קיבלו גם מטבעות ביטקוין עבור עבודתם. לפי הטענות, הם נפגשו פנים אל פנים בחו"ל עם קציני המוסד - ולא בישראל. פרט לציריך וזאגרב, הם קיבלו את ההוראות גם בבירת רומניה בוקרשט ובירת קניה ניירובי.
3 צפייה בגלריה
טורקיה דיווח ב עיתון סבאח נעצרו סוכני מוסד פרשת ריגול
טורקיה דיווח ב עיתון סבאח נעצרו סוכני מוסד פרשת ריגול
טורקיה דיווח ב עיתון סבאח נעצרו סוכני מוסד פרשת ריגול
לקריאה נוספת

לראשונה מפרוץ המגפה: תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לישראל מ-1 בנובמבר

ישראל תאפשר כניסת תיירים בודדים, מחוסנים ומחלימים, החל מ-1 בנובמבר. כך הוחלט בדיון אצל ראש הממשלה נפתלי בנט. ההחלטה כפופה לאישור קבינט הקורונה. למתווה הוכנסה הסתייגות בעקבות גילוי הווריאנט החדש - והוחלט שלא להכיר בינתיים בחיסון הרוסי. כמו כן נכון לעכשיו לא תאושר כניסה של תיירים ממדינות שבהן יש התפשטות של תת-הזן AY4.2.
לפי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים, נכון לשעות הצהריים, מאושפזים בישראל 454 חולי קורונה, 331 מהם במצב קשה. ב-22 בספטמבר היו 740 חולי קורונה במצב קשה. 159 מהחולים היום, כלומר קרוב לחצי, מחוברים למכונות הנשמה. מהנתונים עולה כי למעלה מ-77% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 0.75. מפרוץ המגפה נפטרו מסיבוכי המחלה 8,030 ישראלים.
במסגרת בדיקת ריצופים חוזרת התגלו חמישה מקרים נוספים "ותיקים" של הווריאנט. לפי ההודעה, "וריאנט זה סווג עד עתה כווריאנט הדלתא, ורק לאחרונה סווג כווריאנט נפרד. בעקבות הגילוי שבן 11 נדבק בו, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות כמה חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא. כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו חמישה מקרים 'ותיקים' נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש".
פייזר ושותפתה הגרמנית חברת BioNTech הציגו היום נתונים מניסוי שלב 3 שהראה כי המנה השלישית של החיסון מקפיצה בחזרה את יעילות החיסון למעל 95%, גם נגד וריאנט הדלתא.
3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)

פרופ' גרוטו מתייחס לווריאנט החדש בריאיון
(צילום: אבי חי)

לקריאה נוספת


אום אל פחם שובתת: "חוסר הביטחון מוחלט"

לאחר ששני תושבי העיר הערבית נרצחו יום אחרי יום - בעיר הערבית אום אל פחם התקיימה היום שביתה כללית במחאה על האלימות המשתוללת. "לצערי הרב יש חוסר ביטחון מוחלט, הביטחון האישי הוא לא מצרך שקיים בעיר אום אל פחם", אמר ראש העיר סמיר מחאמיד.
על השביתה הוכרז בעקבות מקרי הרצח של חליל ג'עו שלשום ושל עמרו ג'בארין אתמול - אשר העלו את מניין הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה ל-108. באום אל פחם לבדה נרצחו השנה שמונה בני אדם, ואף אחד מהמקרים לא פוענח. במסגרת השביתה לא פועלים בתי הספר, העסקים ומוסדות הציבור. בשבת גם תיערך הפגנה מול תחנת המשטרה בעיר.
"אנחנו כעירייה צריכים לעשות משהו, אנחנו כחברה צריכים לעשות משהו", הוסיף ראש העיר מחאמיד. "המשטרה צריכה לעשות המון בפענוח של רציחות, לא יעלה על הדעת ששמונה רציחות באום אל פחם במשך פחות משנה, שלוש בשבוע האחרון, ואפס פענוחים. זה מצד אחד. מצד שני, אנחנו גם כחברה צריכים לקחת את המושכות לידיים".
שביתה בעקבות גל הרציחות והצעירים שעוזבים את העיר: ריאיון עם ראש העיר ועד ראיה
(צילום: אבי חי)

3 צפייה בגלריה
אינפו רציחות חברה ערבית
אינפו רציחות חברה ערבית
אינפו רציחות חברה ערבית
לקריאה נוספת


ראש הממשלה נפתלי בנט יטוס לסוצ'י לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
ערוץ האוכל של ynet ינסה למצוא עבורכם את הפיצות הכי טובות בארץ.
בימים הקרובים לא צפוי שינוי ניכר, כך שבמהלך היום יהיה נעים - אבל בשעות הערב, בעיקר בהרים, יהיה קריר.
כמו בישראל, גם ברשות הפלסטינית, התמודדו בשבועות האחרונים עם גל תחלואה קשה, וכמו אצלנו – גם אצל הפלסטינים התחלואה ירדה.
לפני כשבועיים דורגה הרשות הפלסטינית במקום הראשון בעולם ביחס מאומתים לתושבים, מקום שאותה תפסה ישראל באמצע החודש שעבר. בשיא גל התחלואה, בסוף החודש שעבר, אובחנו בשטחי הרשות הפלסטינית כמעט 3,000 מאומתים ביום. מאז המספר ירד והיום נמסר כי אובחנו 530 מאומתים.
מאז פרוץ המגפה אובחנו בשטחי הרשות הפלסטינית מעל 420 אלף מאומתים לקורונה, 4,343 חולים מתו.
מגי אזרזר. השחקנית חשפה את בטן ההיריון עם תאומים בסרטון א-לה ביונסה.
מגי אזרזר חושפת היריון ראשון

היחסים בין ארצות הברית וסין הולכים ומסתבכים - והמתיחות גוררת למערבולת הגלובלית הזו מדינות נוספות. האם יש כאן סכנה לעימות ממשי - ומה מקומה של ישראל בסיפור? אסף אוריון ורותם אורג מסבירים. האזינו לכותרת - פודקאסט החדשות היומי.
כליה של חזיר הושתלה בהצלחה באישה.
מבזק חדשות טובות 211021
(צילום: אבי חי)
וקבלו הצצה למבנים המשוגעים של תערוכת האקספו בדובאי.