כמה שאנחנו מתכוננים - אנחנו אף פעם לא ערוכים לגשם. למרות ההתראות הרבות מהגשם שיגיע וההכנה המוקדמת, כוחות הכיבוי וההצלה טיפלו היום בכ-140 הצפות בבתים ובמכוניות. בהוד השרון ובהרצליה חולצו עשרות תושבים - מהם 40 ילדים בגנים. בתל אביב הוצפו דרך נמיר ושדרות קק"ל לאחר שמוקדם יותר נחסם צומת גלילות - מה שיצר עומסי תנועה כבדים מאוד כמו שבכל חלקי הארץ. מערכות מחשב ומבנים ניזוקו בהצפות בבסיסי הקריה וגלילות.


3 צפייה בגלריה
פינוי גן בעקבות ההצפות בהוד השרון
פינוי גן בעקבות ההצפות בהוד השרון
פינוי גן בעקבות ההצפות בהוד השרון
(צילום: יאיר שגיא)
הבשורות הטובות הן שמפלס הכינרת עלה ביממה האחרונה ב-2.5 ס"מ ועמד הבוקר על 209.955- מטר מתחת לפני הים. באזור ירדו קרוב ל-30 מ"מ גשם ולמפלס העליון חסרים 1.155 מטר. שיא הגשם מתחילת המערכת ירד בקיבוץ נגבה שבמישור החוף הדרומי. 118 מ"מ נמדדו שם - מתוכם יותר מ-100 מ"מ ירדו עד הבוקר. ברמת השרון הגיעו לכמות משקעים תלת-ספרתית וגם אשקלון בשיאניות. בשישי ובשבת צפוי להיות קריר ומעונן חלקית אך יש עדיין סיכוי לגשם מקומי קצר.

(צילום: רועי עידן, משי בן עמי, ירון ברנר)

לקריאה נוספת:

נפרדים ממראדונה. יממה לאחר מות אגדת הכדורגל, בלגן גדול בפרידה מהכוכב בבית נשיא ארגנטינה ומהומות בין מעריצים לשוטרים. עשרות אלפים ניסו להיכנס על מנת לחלוק כבוד אחרון כשכוחות הביטחון במקום זרקו עליהם בקבוקים. אחרי זמן רב הרוחות נרגעו ומראדונה צפוי להיקבר בהמשך היום בבית קברות בפרברי בואנוס איירס לצד הוריו. עובד בית הלוויות במקום, אגב, הצטלם עם גופתו.
אתמול בערב החלו הדיווחים ראשונים בנוגע למצבו של מראדונה. תחילה נמסר כי הוא הובהל לבית החולים במצב קשה בעקבות אירוע לבבי, אך דקות לאחר מכן כבר נמסר בכל כלי התקשורת בארגנטינה שמראדונה הלך לעולמו בגיל 60.
לקריאה נוספת

המשך אי היציבות הפוליטית. היועץ המשפטי לממשלה תומך בעתירה שדורשת למנות מפכ"ל. בעקבות כך הורה בג"ץ לקבוע דיון דחוף בעתירה עד ליום חמישי הבא. כזכור, כבר קרוב לשנתיים משמש ניצב מוטי כהן ממלא מקום זמני. "הסכמות קואליציוניות (כמו גם מחלוקות קואליציוניות) אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע", סבור היועץ.
הערב התפרסם כי ארבעה מנכ"לים לשעבר של משרד הביטחון מסרו לאחרונה תצהירים מפורטים בפרשת הצוללות. מהתצהירים עולה שכולם מסכימים על דבר אחד: מדינת ישראל חייבת לחקור לעומק את הפרשה.
מוקדם יותר ח"כ מיקי זוהר מהליכוד וח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן התעמתו באולפן ynet בנושא תקציב המדינה, ההסכם הקואליציוני ואפשרות הבחירות הרביעיות. "אני מאמין שניתן לקיים את הרוטציה", אמר זוהר, ואילו גינזבורג אמר "רה"מ לא רוצה להיפרד מהתפקיד".

(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)


בסוף השבוע מזג האוויר יהיה מעונן חלקית וקריר. מדי פעם ייתכן גשם מקומי בעיקר לאורך החוף בשישי ובהרים ביום שבת. בראשון ובשני לא צפוי גשם ותורגש עלייה בטמפרטורות.
15 קניונים ייפתחו לקהל הרחב כפיילוט לצורך הפעלתם בהמשך.
פרויקט מיוחד של ynet: עשר שנים עברו מאז השריפה הגדולה בכרמל, שגבתה את חייהם של 44 בני אדם וכילתה דונמים רבים של יער וחורש טבעי. חזרנו אל האסון הנורא. אל בני המשפחות שהחליטו להמשיך את דרכם של יקיריהם שנספו בשריפה, אל המסלולים האהובים שהשתנו בגלל הלהבות והנזק הקשה שלא מספיק מוכר. וגם נבדוק - האם ישראל ערוכה לעוד שריפה בסדר גודל כזה?
בית ספר לדוגמה. ביום ראשון הקרוב אמורים לחזור התלמידים, שעד היום נותרו מאחור, לבתי הספר. סוף כל סוף. ילדים חוזרים להיפגש עם החבר'ה. חינוכית, חברתית ונפשית אין תחליף למסגרת הבית ספרית. כולי תקווה שלא יישארו הרבה תלמידים בבתיהם, מרותקים למסכים ומנותקים מהחברה וששיטת האקורדיון לא תרוקן את בתי הספר שוב. מטבעי ובהתאם למקצועי, ברצוני לדבר על בריאות הילדים. לחינוך בילדות יש השפעה רבה על בריאות הילדים, המתבגרים והמבוגרים. זאת גם בטווח הארוך. אבל, אם אנו חושבים על הטווח הקצר, השאלה החשובה היא, לאילו תנאים בבתי הספר חוזרים הילדים?
השבוע עברתי ליד גימנסיה הרצליה בתל אביב. ראיתי הרבה כסאות פלסטיק פרוסים על כל השטח מחוץ לבניין וילדים מכיתות גבוהות כשמסכות על פניהם. מספרים לי שהרבה שעות לימוד בגימנסיה מתקיימות באוויר הפתוח. את זה יש לזקוף לזכותו של מנהל הגימנסיה, ד"ר זאב דגני. ראיתי גם הודעות שלו על פריסת הלימודים במקומות שונים ברחבי תל אביב.
זו שיטת לימודים לדוגמה. הילדים שלנו איבדו חודשים יקרים, במהלכם, ניתן היה לקיים כל הלימודים באוויר הפתוח. שזה ללא ספק עדיף בזמן מגפה זו. אך, גם עכשיו ישנם ימים המתאימים ללימודים מחוץ לכותלי בית הספר. כל יום כזה יש לנצל. אם למנהלי בתי הספר הייתה יותר עצמאות בקבלת החלטות, הן הילדים והן הוריהם היו יוצאים נשכרים. תודה לד"ר דגני שמשמש דוגמה לניהול נכון של בית ספר בעידן המגפה.

קרוב ל-60 אלף פלסטינים המתגוררים באזורים שבשליטה פלסטינית ביהודה ושומרון אובחנו בחודשים האחרונים כנדבקים בקורונה וכך גם כ-16,700 מתושבי רצועת עזה. מנתוני המל"ל עולה כי ברצועת עזה מתו 78 חולי קורונה ואילו ביהודה ושומרון מתו 591 חולים. מקדם ההדבקה (R) ברצועת עזה עומד על 1.29 ואילו ביהודה ושומרון 1.4.
ברצועת עזה, כך על פי נתוני המל"ל, למעלה מ-7,000 פלסטינים נדבקו בשבועיים האחרונים בקורונה ברצועת עזה, לעומת כ-8,500 ביהודה ושומרון באותו פרק זמן. מבחינת החולים הפעילים ביהודה ושומרון, 30% מהם מתגוררים במחוז שכם, 15% בבית לחם, 11% בחברון, 10% ברמאללה, 9% בג'נין, 6% בטול כרם, 6% בקלקיליה, 4% בטובאס והיתר בשאר המחוזות.
אתמול אובחנו 216 נדבקים חדשים בשכם, 177 בחברון, 147 בבית לחם, 131 ברמאללה, 107 בג'נין, 100 בקלקיליה, 95 בטול כרם, 44 במחוז ירושלים, 43 בסאלפית, 35 בטובאס ו-12 ביריחו.
אריק איינשטיין. למה? הזמר הכי ישראלי שידענו הלך לעולמו לפני שבע שנים, כשהוא בן 74. לכבוד יום פטירתו יבצעו חברי "זהו זה" את שירו "עצים" שכתב עם שלום חנוך למופע משותף אליו יצאו בסוף שנות השבעים, שנים ספורות לפני שאיינשטיין הפסיק לעלות על במות. הוא היה חבר בלהקות הנח"ל, בצל ירוק, שלישיית גשר הירקון והחלונות הגבוהים – ואחראי על השירים הכי יפים שנכתבו פה.
בת 11 נשאה בידיה כריש והצילה את חייו. הזוי ככל שזה נשמע.

3 צפייה בגלריה
בילי והכריש שנלכד
בילי והכריש שנלכד
בילי והכריש שנלכד
(צילום: אבי גילברט, רויטרס)

ייאוש באילת. כשבוע לאחר שבתי המלון נפתחו, התפוסה בעיר עומדת על כ-30 אחוזים בלבד, והתנועה בחופים דלילה.
פקחי רשות הטבע והגנים דיווחו השנה על יותר מ-2,000 חיות בר שנדרסו, ביניהן תנים, שועלים וצבאים, ואלו מספרים חלקיים בלבד. מה ניתן לעשות כדי לצמצם את התופעה?

מעין רודה, ראש מערכת החדשות של ynet: אם יש לכם לב וקראתם את ארבעת הכרכים של "החברה הגאונה", אתם מאוהבים עד כלות בספרים של אלנה פרנטה. אם לא התחשק לכם לגור כל חייכם בנאפולי המטונפת אחרי הקריאה, אתם יצורים משונים למדי. מי שרצה עוד קצת פרנטה והלך לספרים מוקדמים יותר שלה (כמו "ימי נטישה"), לא מצא שם את החמלה ואת הקסם שאפיינו את "החברה הגאונה", אבל "חיי השקר של המבוגרים" החדש הוא תענוג מוחלט.
התחושה אחרי הקריאה היא שקיבלתם עוד קצת מלילה ולנה, אבל עם דמויות וסיפור אחרים. הוא מרגיש כמו ספר המשך ל"החברה הגאונה", וזה בדיוק מה שרציתי לקבל כשקראתי אותו.
3 צפייה בגלריה
"חיי השקר של המבוגרים" מאת אלנה פרנטה
"חיי השקר של המבוגרים" מאת אלנה פרנטה
"חיי השקר של המבוגרים" מאת אלנה פרנטה
(עטיפת הספר)