לראשונה מאז תחילת אוגוסט: פחות מ-400 חולי קורונה במצב קשה

מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לרדת והערב עמד מספרם על 385. מדובר בפעם הראשונה מאז 9 באוגוסט שמספר החולים הקשים הוא פחות מ-400. מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-75% מהחולים הקשים אינם מחוסנים. 169 מהחולים קשים מחוברים למכונות הנשמה. 83 מהחולים במצב קשה הם בני פחות מ-50. קרוב ל-90% מהם, 74 חולים, אינם מחוסנים.
מחצות אובחנו 882 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-51 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 1.6%. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,966 חולי קורונה. לפי עדכון של משרד הבריאות אתמול נפטרו חמישה חולי קורונה ולא שניים כפי שפורסם הבוקר על ידי דוברות המשרד, אך ככל הנראה המספר למרבה הצער גבוה יותר. היום נפטרו שלושה חולי קורונה נוספים. מתחילת החודש נפטרו 181 חולי קורונה.
7,261 ישראלים התחסנו היום במנת החיסון השלישית ואילו 1,671 קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת החודש קיבלו 75,155 ישראלים את המנה הראשונה של החיסון.
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
(צילום: רויטרס)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: לקראת סוף הגל הרביעי
(צילום: אריק מרמור, אסף חן)

לקריאה נוספת

ראש אגף המבצעים בוועדת החקירה: ביקשתי הגבלת קהל במירון - המפכ"ל סירב

ניצב אמנון אלקלעי, שהיה ראש אגף המבצעים במשטרה בזמן האסון במירון, הופיע הבוקר בפני ועדת החקירה הממלכתית, התייחס למסמכי ההתרעה שנחשפו על ידי כתבנו אלי סניור ותיאר כיצד המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, דחה את ההמלצה שלו ושל מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא, להגביל את כמות הקהל בהילולת ל"ג בעומר המרכזית.
אלקלעי הסביר כי דחף לכך שמספר המשתתפים יצומצם כחלק מתקנות הקורונה - דבר שהיה נותן מענה הן לחשש הבריאותי מהתפרצות הנגיף באירוע הענק והן לסוגיה הבטיחותית, אך בדיון מכריע שנערך שבועיים וחצי לפני ההילולה המפכ"ל שלל לאלתר את ההצעה, והודיע כי מבחינתו יש רק שתי אפשרויות לקיום האירוע – "שחור או לבן", כלומר, או לבטל את האירוע לחלוטין או לקיימו ללא הגבלת קהל כלל. ניצב בדימוס אלקלעי, שהודיע זמן קצר אחרי מינוי שבתאי למפכ"ל שברצונו לפרוש מהמשטרה וסיים את תפקידו ב-1 במאי, למחרת האסון, מתח בוועדה ביקורת מרומזת על התנהלות המפכ"ל, ותיאר משבר אמון ביניהם.
עדות אמנון אלקלעי, ראש אגף המבצעים לשעבר בוועדת חקר אסון הר מירון
(צילום: לע"מ)
לקריאה נוספת

הותר לפרסום: נעצר חשוד בירי לעבר ביתו של כתב ynet חסן שעלאן

המשטרה עצרה תושב השרון בחשד לעבירות אלימות בנשק חם נגד כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" חסן שעלאן. בין היתר מדובר בירי לעבר ביתו ורכבו של שעלאן והנחת מטען חבלה שהתפוצץ בביתו. החשוד נעצר במסגרת חקירה סמויה שנוהלה בתקופה האחרונה ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433. לפי החשד, האלימות הופנתה לעבר שעלאן על רקע עבודתו כעיתונאי.
בהודעת המשטרה נאמר כי "בעקבות אירועים פליליים מחודש יוני האחרון, בהם אירוע ירי והנחת מטען, אשר כוונו לכאורה נגד הכתב לענייני החברה הערבית ב-ynet חסן שעלאן, החלה חקירה סמויה ומאומצת ביאחב"ל, במהלכה הצטברו חומרי חקירה אשר הובילו הבוקר למעצרו של חשוד תושב באקה אל גרבייה בגין מעשי האלימות שתוארו".

3 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
חסן שעלאן
(צילום: יריב כץ )

לקריאה נוספת

הרוצח שירה בחץ וקשת והרג 5 בנורבגיה: אזרח דנמרק שהתאסלם ועבר הקצנה

משטרת נורבגיה חשפה כי הרוצח שירה אמש למוות בחמישה בני אדם בעיירה קונגסברג – מתקפה שבמהלכה השתמש בחץ וקשת – הוא אזרח דנמרק בן 37 שהתאסלם, ושהמשטרה עמדה איתו בעבר בקשר בשל החשש שהוא עובר תהליך של הקצנה דתית.
טרם נקבע רשמית המניע למתקפה בקונגסברג, השוכנת כ-68 קילומטרים דרומית-מערבית לבירה אוסלו. הרוצח החל לירות בסניף סופרמרקט מקומי של Coop Extra בשעה 18:13, ומאותו הרגע ירה בכמה זירות שונות ברחבי העיירה. מסע הירי שלו נמשך 34 דקות, עד ששוטרים הגיעו למקום, ניהלו איתו עימות – והכניעו אותו. לפי הערכות היורה פעל לבדו.
הטבח אירע ממש ביומה האחרון של ראש הממשלה ארנה סולברג בתפקיד, והיא הביעה זעזוע מהמעשה. היום יושבע לתפקיד ראש הממשלה מנהיג השמאל יונס גאר סטור, שבחודש שעבר ניצח בבחירות הכלליות.

חשיפה: חמאס שחרר את המחבל שרצח את בראל ממעצר הגנתי

כחודש וחצי לאחר שלוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, נהרג מירי של פלסטיני חמוש באקדח, לפרשננו לענייני ערבים אליאור לוי נודע מפי גורמים פלסטיניים ברצועת עזה כי המחבל שביצע את הירי אינו איש חמאס אלא פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. המחבל הצליח להגיע לחרך הירי על גדר הגבול עם עזה ולירות דרכו בראשו של בראל, שהיה ממוקם כצלף מול אותו חרך במהלך עימותים אלימים שיזם חמאס על הגדר. בשבועות שחלפו מאז האירוע הקשה הוטל ברצועת עזה איפול מוחלט על זהותו של המחבל, מחשש שיחוסל על ידי ישראל.
לאחרונה, זמן מה אחרי שהדי התקרית הקשה שככו מעט, החליט חמאס לשחרר את היורה ממעצרו ההגנתי. המקורות ציינו שמאז ששוחרר, המעיט המחבל את תנועותיו בעיקר באזורים פתוחים ופומביים מחשש שיחוסל, והוא מתנהל בזהירות רבה בתנועותיו.

חמאס שחרר ממעצר הגנתי את המחבל שרצח את בראל שמואל אליאור לוי מדווח
(צילום: אסף חן)

נאור ציון התפרץ בבית המשפט: "היו קללות, הוא קילל לי את הצורה"

בית משפט השלום בתל אביב דן בהרשעתו של הקומיקאי נאור ציון, שתקף אדם בקניון רמת אביב בעיר. השופט שאול אבינור דן בטיעונים לעונש, לקראת גזר הדין שיינתן בעוד חודש. "במסגרת ההסדר בתיק הנוכחי הוא הודה והורשע בתקיפת סתם, תקיפה מתמשכת ושתי מכות אגרוף", סיכמה נציגת התביעה המשטרתית. "מקום התקיפה בקניון בסביבת אנשים לא הרתיע את הנאשם לבצע את התקיפה". ציון הורשע בהסדר טיעון שבו הוסרה עבירת איומים שיוחסה לציון בכתב האישום המקורי.
נאור התפרץ בדיון וקרא: "היו קללות, הוא קילל לי את הצורה. בחיים לא הייתי הולך לגישור אם לא היו מוסיפים את זה", ונענה על ידי השופט: "זו כבר פעם שלישית שאדוני מתפרץ בדיון". נאור השיב כי הוא מתנצל ואמר: "בדקתי את עצמי היטב אחרי האירוע. ללא ספק לא משנה מה הוא אמר לי, עברתי עבירה. לא הייתי צריך לעשות מה שעשיתי. לא משנה נסיבות אמא שלי".
לקריאה נוספת

בסוף השבוע בערוץ החדשות של ynet: "כניעה מוחלטת" או "מעשה נכון": בחזרה למו"מ שהביא לשחרור שליט. רה"מ לשעבר אולמרט כועס כשנשאל על העסקה לה הסכים נתניהו ("לא הייתי שוקל את זה אפילו"). שר הביטחון דאז ברק מתנגד לשחרור מחבלים "באופן סיטונאי", ודוד מידן שניהל את המו"מ עומד מאחורי העסקה, אך מבהיר: הדיון בשאלת המחיר חייב להתקיים. בחזרה לרגעי הדרמה.
מזג האוויר היום עדיין היה חם יחסית ובסוף השבוע ייעשה מעט חם יותר. בשבוע הבא הטמפרטורות ירדו בהדרגה, כאשר מיום שני תורגש התקררות - בעיקר בהרים. מאמצע השבוע הבא הטמפרטורות ירדו אף יותר, ויהיו הנמוכות ביותר שנרשמו מאז תחילת הקיץ. קיים סיכוי לגשם מקומי.
היום אובחן המאומת ה-240 מיליון לקורונה מאז פרוץ המגפה בדצמבר 2019. כלומר כ-3% מאוכלוסיית העולם כבר נדבקה בנגיף. על פי אתר wordometers, בשתי מדינות יותר מ-20% מהתושבים נדבקו בנגיף מאז פרוץ המגפה – מדובר באיי סיישל ובמונטנגרו. ישראל מדורגת במקום ה-14 בעולם בשיעור הנדבקים מתוך סך כל האוכלוסייה. בארץ 14% מהתושבים – כמעט אחד מכל שבעה – נמצא מאומת לנגיף מאז הגיע החולה הראשון לארץ בפברואר 2020. סין, שם פרצה המגפה, מדורגת בתחתית הרשימה. בסין פחות מ-0.07% מהתושבים אובחנו כחיוביים לקורונה בשנה ו-10 חודשים האחרונים.
צפרה. מסעדת צפרה האסייתית של השף אבי קונפורטי שנמצאת בתל אביב, תיסגר בעוד כשבועיים אחרי 15 שנים של פעילות.
המקרה המזעזע של ליטל יעל מלניק בת ה-17, שעל פי החשד נרצחה בידי עובד במוסד פסיכיאטרי שבו אושפזה, הוא לא רק מחדל נקודתי של בית החולים - אלא עדות נוספת למשבר העמוק במערכת כולה. הדר גיל-עד פורטת את הכשלים של המדינה בטיפול בנושא. הכותרת, הפודקאסט היומי.
הזוהר הצפוני יורד דרומה בזכות השמש.
מבזק חדשות טובות 141021
(צילום: אסף חן)
פיתוח חדש עשוי לאפשר לכלי שיט לחמוק מגילוי בסונאר באמצעות השמעת הדים חוזרים מזויפים.
מכורות ומכורים לשיין? המחיר הקטלני של תעשיית האופנה המהירה.
פורסם לראשונה: 18:39, 14.10.21