יממה לפני פתיחת הלימודים הושג הסכם בין האוצר למורים

כמו תמיד זה לקח עד הרגע האחרון אבל לבסוף הודיעו הבוקר משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים כי הושג הסכם בין הצדדים בתום משא ומתן ממושך. "הצדדים סיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה", נמסר. "לאור ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מבית הדין לעבודה. הסכם מפורט יסוכם בימים הקרובים". עוד הוסכם על "שקט ומיצוי עד 31 בדצמבר 2026". עם זאת, הכריז יו"ר ארגון המורים רן ארז על סכסוך עבודה, ומאיים שלא לפתוח את שנת הלימודים בתיכונים כסדרה.
בין עיקר ההסכמות - שכר לעובד ההוראה המתחיל יעלה ל-9,000 שקלים ותינתן תוספת של 1,100 שקלים לכל הפחות לכל עובד הוראה. כמו כן, יינתן מענק התמדה בסך 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. שכר המנהלים המתחילים הועלה ל-19 אלף שקלים. בנוסף, יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל תגמול בשווי של 400 עד 1,000 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, תינתן למנהלים אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
בין הצדדים נרשמה הסכמה גם בנושא צמצום החופשות - במסגרתה ירדו למורים שלושה ימי חופש של אסרו חג, יתקיימו לימודים גם בל"ג בעומר ובתענית אסתר. ימי האסרו חג יומרו לגשר בין יום כיפור לסוכות. בנוסף, המורים יוכלו לבחור שני ימי חופשה בהתאם לצרכיהם. בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את "בית הספר של הקיץ" עד ל-31 ביולי והרחבתו עד לכיתות ד'.


לקריאה נוספת

סיפורי היום

סמל איתן פיכמן, לוחם בגדוד 82 בחטיבה 7 של חיל השריון, התמוטט ומת במהלך תרגיל פלוגתי ברמת הגולן הלילה.
המעונות יתייקרו בעד 481 שקל לחודש; ליברמן ושאשא ביטון: "נפעל לסבסוד".
משפחות חללי מינכן חתמו על הסכם הפיצויים: "מהלך של צדק, אנושיות ואחריות".
לאחר שכיתרו את ביתם: כוחות הביטחון עצרו חשודים בפיגוע הירי ליד רמאללה.
נחנך כביש גישה חדש לירושלים: "בשורה אדירה לעיר".

מה צפוי מחר

ולאחר הספקות, המריבות ואי הוודאות, מחר תחל שנת הלימודים במוסדות החינוך כאשר עדיין לא ידוע נכון לשעה זו אם התיכונים ישבתו.

התחזית

בימים הקרובים תורגש ירידה הדרגתית בטמפרטורות ובעומס החום כשבמהלך סוף השבוע יהיה הרבה פחות חם, בעיקר בהרים. בירושלים למשל צפויות להיות 29 מעלות ביום שבת - צניחה משמעותית מ-38 מעלות שנמדדו בבירה במהלך השבוע האחרון.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

172 חולי קורונה נפטרו בישראל במהלך אוגוסט מסיבוכי הנגיף. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. המספר הזה עלול לעלות כיוון שהמשרד מעדכן לעתים נתונים באיחור.
ב-1 באוגוסט נפטרו בישראל 17 חולים, המספר היומי הגבוה ביותר. ב-16 באוגוסט נפטרו 13 חולי קורונה.
לשם השוואה, בחודש יולי נפטרו 425 חולי קורונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

מיכאיל גורבצ'וב. מנהיגה האחרון של ברית המועצות, הלך אמש לעולמו בגיל 91. הוא הותיר אחריו את בתו אירנה ושתי נכדות. הוא נחשב לאיש ש"סלל את הדרך לאירופה החופשית" ואף זכה בנובל לשלוםב-1990, אך ברוסיה לא סלחו לו על הפתיחות הפוליטית שהוביל, שבניגוד לכוונתו תרמה לפירוק ברה"מ.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הדוכסית מייגן השוותה את החתונה שלה לשחרורו של נלסון מנדלה - וחטפה.
עובדת גוגל שהובילה מחאה נגד הסכם עם ישראל התפטרה.
כמה יעלה לראות את מסי בישראל? פורסמו מחירי המינויים לצ'מפיונס
ובלי מארחת ובלי מלצרים: מה קרה כשהמבקרצ'יק אכל במסעדה בשירות עצמי?