מתווה רוטמן שעוסק כרגע בוועדה לבחירת שופטים מעורר סערות

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הציג אמש בוועדה בראשותו מתווה חדש לוועדה לבחירת שופטים, כחלק מהמהפכה המשפטית. לפי המתווה, הקואליציה תוכל למנות למעשה שני שופטי עליון - ובהמשך לבחון אפשרות ששופטים נוספים ייבחרו בהסכמה רחבה יותר. לגבי שאר "חקיקות הרפורמה" - אלו יחכו למושב הקיץ. מאז פרסום המתווה הרוחות סוערות ואין כל הסכמה מכל כיוון כשגם נציגי המחאה שוחים את המתווה, גם באופוזיציה יוצאים נגדו, וגם חברי הליכוד הביעו אי שביעות רצון אם כי הוא יעבור בהצבעה במליאת הסיעה.
בדיון בוועדה אמרה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה כי השינויים המוצעים ב"מתווה המרוכך" יובילו לפוליטיזציה של הוועדה לבחירת שופטים. "לא בטוח שנגיע לאפשרות שהאופוזיציה תוכל לקחת חלק בבחירת השופטים. באופן הבחירה היום השיקולים המקצועיים עומדים במוקד, ההצעה הזו לוקחת אותנו לכיוון השני".
בצמרת המשפטית רואים במתווה מכה גדולה לעצמאות בית המשפט העליון, וחוששים שאותו מתווה יגרום גם לפוליטיזציה של בתי המשפט בערכאות הנמוכות. המתווה שאושר בלילה על ידי ראשי הקואליציה, צפוי לדברי אותם גורמים להוביל למשבר חוקתי וניהולי. גורמים משפטיים הבהירו כי בהצעת המתווה החדש תוך שנה וחצי יהיה רוב לשמרנים, ורוב הפסיקות יהיו בכיוון זה. ראש הממשלה נתניהו הבהיר אתמול כי ללא פשרה - שר הביטחון יואב גלנט יתפטר. לדבריו, גלנט הבהיר לו שהמצב בצבא בעייתי מאוד בעקבות הרפורמה וקיים חשש ממשי מהתפשטות הסרבנות, לאחר שמאות אנשי מילואים מחיל האוויר הודיעו שלא יתייצבו לאימונים.
לעומת גלנט, השר לוין נחוש להעביר את הרפורמה וכאמור פחות מעוניין להתפשר וכפי שציין בני גנץ, עליו לתמרן בין שר ביטחון שמאיים בהתפטרות, לשר משפטים שמאיים בהתפטרות. עוד אמר גנץ כי הוא קורא "למשפטנים הגונים לא להתמודד לבית המשפט העליון אם החקיקה תעבור".
לקריאה נוספת

סיפורי היום

הלך לעולמו אור אשכר, שנפצע אנושות בפיגוע בדיזנגוף: "מאבק הירואי, של איש ברזל".
3 צפייה בגלריה
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
( באדיבות המשפחה)
משרד החוץ הירדני תקף את שר האוצר הישראלי, שטען כי "אין עם פלסטיני" בנאום שנשא לצד מפת ארץ ישראל השלמה - שכוללת גם את שטח ירדן. ישראל נאלצה להבהיר מאוחר יותר בגלל סמוטריץ': "מכירים בשלמות הטריטוריאלית של ירדן".
מסמך משטרתי סותר את הכרזת בן גביר: 9 מיליארד? המשטרה תקבל רק מיליארד.
במקביל לקידום החקיקה: השקל צנח מול הדולר והאירו.
וגל הקיצוצים נמשך: אמזון תפטר 9,000 עובדים נוספים.

מה צפוי מחר

מחר תתקיים הצבעה בוועדה המיוחדת לחוק הנבצרות לקריאה שנייה ושלישית וביום רביעי החוק יובא למליאה.

התחזית

היום היה היום (לפחות הרשמי) האחרון של החורף. מחר יהיה מעונן חלקית עם סיכוי קטן לגשם מקומי חולף. ברביעי תחול עלייה בטמפרטורות, ובחמישי ושישי מזג האוויר יהיה חמים אך מעונן. בשבת קיים סיכוי לגשם, שצפוי להיות חזק בערבה ובאזור ים המלח עם סכנת שיטפונות בנחלים.

מה חיפשו היום בגוגל?

רביד פלוטניק. שני ענקי ההיפ-הופ רביד פלוטניק וטונה הכריזו היום רשמית על מופע משותף שייערך ב-18 במאי בלייב פארק ראשון לציון. דקות לאחר ההודעה אתר ההזמנות קרס ודווח כי אזלו הכרטיסים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כוכבי התוכנית "זהו זה!" הכריזו היום במהלך מסיבת עיתונאים בתל אביב על מסע הופעות מוזיקלי ברחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
חברי "זהו זה!" (מימין לשמאל: גידי דוב, אבי קושניר, שלמה בראבא, דוב'לה גליקמן, מוני מושונוב)
חברי "זהו זה!" (מימין לשמאל: גידי דוב, אבי קושניר, שלמה בראבא, דוב'לה גליקמן, מוני מושונוב)
(מימין לשמאל: גידי דוב, אבי קושניר, שלמה בראבא, דוב'לה גליקמן, מוני מושונוב)
(צילום: מוטי קמחי)
ירושלים בין 50 היעדים הטובים בעולם של מגזין "טיים".
טיל שהודפס במדפסת תלת מימד ישוגר לחלל: "אין בו פלסטיק".
ומי אתם שתיקחו בעלות על המזרחיות הדרומית של נינט טייב? לכתב התרבות והבידור שלנו, רן בוקר, יש מה להגיד.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?