הערכה: הפיצוץ באילת - מפגיעת כטב"מ ששוגר מתימן

פיצוץ אירע בשעות אחר הצהריים בבית ספר באילת כתוצאה מכטב"מ ששוגר על ידי החות'ים בתימן. בפיצוץ נגרם נזק למבנה בית הספר, אך 37 התלמידים שהיו בו לא נפגעו. צעיר אחד פונה לטיפול לאחר שאיפת עשן ועוד מספר אנשים לקו בחרדה. פרשננו רון בן ישי ציין כי מדובר בכטב"מ תימני מתוצרת החות'ים על פי דגם איראני מוכר סמאד-3, וכי הנזק שנגרם הוא מראש קרב של כ-10 עד 20 ק"ג.
תיעוד ממצלמות האבטחה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

הבית הלבן: ישראל מסכימה להפוגה הומניטרית של 4 שעות בכל יום בצפון הרצועה - החל מהיום

ישראל הסכימה לאפשר מדי יום הפוגות של ארבע שעות בלחימה בצפון רצועת עזה, וכי ההכרזה עליהן תיעשה שלוש שעות לפני שייכנסו לתוקף. "נאמר לנו שלא יהיו מבצעים באזורים האלה בזמן ההפוגות וזה יתחיל החל מהיום", כך אמר לפנות ערב דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, בתדרוך לכתבים.
הוא הדגיש כי ארה"ב נמצאת במגעים מול ישראל בנוגע להגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה ושחרור החטופים. צה"ל אישר את הדברים.

צה"ל מפריך את השמועות: סרטון הזוועות לא דלף לרשת

במשך לא מעט שעות קבוצות ווטסאפ של הורים סערו היום תוך בקשה לאסור על ילדים את "סרטון הזוועות" על אירועי השבת השחורה ב-7 באוקטובר לילדים כיוון שהוא מסתובב ברשתות החברתיות השונות. בנוסף צוין הנזק הנפשי שעלול להיגרם מצפייה בסרט. רק שדרכה של כל שמועה, לא נמצא לה כל בסיס.
דובר צה"ל הודיע כי הסרטון לא הודלף לרשת. גם במערך הסייבר הלאומי הבהירו כי הסרטון לא הודלף לרשת, ומטיקטוק נמסר כי בניגוד לשמועות הסרטון לא הופץ באמצעות הפלטפורמה.
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

הטרור הפסיכולוגי של הג'יהאד האיסלאמי: שלח אות חיים משני חטופים נוספים. חנה קציר בת ה-76 ויגיל יעקב בן ה-12 מניר עוז.
לוחמת מג"ב רוז לובין שנפלה בפיגוע בירושלים הובאה למנוחות. בסיום ההלוויה הודיעו במשטרה על הדחת אחד הלוחמים בצוות כי נטש את העמדה.
צה"ל מתקרב לבית החולים שיפא: כוחות חי"ר, שריון והנדסה של אוגדה 162, בסיוע חיל האוויר וכוחות מיוחדים פשטו על הרובע הביטחוני של חמאס בלב העיר עזה, סמוך לבית החולים שיפא.
צה"ל חשף אתר לייצור טילים וכטב"מים בבניין מגורים, ליד חדר ילדים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד:  לוחמי צה״ל איתרו אתר לייצור ואחסון אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בתוך בניין מגורים
תיעוד:  לוחמי צה״ל איתרו אתר לייצור ואחסון אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בתוך בניין מגורים
(צילום: דובר צה"ל )
מפרוץ המלחמה שוגרו לעבר שטח ישראל כ-9,500 רקטות וטילים, ביניהם גם עשרות כלי טיס - מרצועת עזה, לבנון, סוריה ותימן.
2 צפייה בגלריה
פעילות מערך ההגנה האווירית מתחילת הלחימה
פעילות מערך ההגנה האווירית מתחילת הלחימה
(צילום: דובר צה"ל )
במערך ההסברה אמרו היום כי רואים בחומרה רבה את תופעת הצטרפותם של צלמי עיתונות העובדים עם כלי תקשורת בינלאומיים לסיקור מעשי הטבח ב-7 באוקטובר. ארגון HonestReporting פרסם אתמול תחקיר על צלמי עיתונות של כלי תקשורת בינלאומיים – שבשבת הזוועות הצטרפו למחבלים.
שרה נתניהו נפגשה עם נציגים ממשפחות החטופים.
התגמול היומי המינימלי למילואים יעלה ל-300 שקלים.
סרטון הזוועות של חמאס הוקרן בפני גורמים בהוליווד. מחוץ למקום התפתחה קטטה אלימה בין מפגינים פרו-פלסטינים למפגינים עם דגלי ישראל.
משרד התחבורה מפעיל מאז פרוץ המלחמה רכבות ואוטובוסים בסוף השבוע - חלקם אף בחינם. המשרד לא מפרסם את שעות הפעילות בשום אתר רשמי.

פרשנויות ודעות היום

6 סיבות שבגללן אסור לישראל להסכים להפסקת אש | רון בן ישי
"ישראל יכולה להסכים לכל היותר להפוגה הומניטרית בת 5-4 שעות. זה הזמן שנחוץ כדי להעניק לתושבים הלא-מעורבים והלא-לוחמים ברצועה את הסיוע הדרוש. כשבוחנים את הסוגייה על כל משמעותיה מבינים למה חמאס כל כך מתעקש לקבל "הפסקת אש" ליומיים-שלושה. היא תעניק לו יתרונות משמעותיים מבלי שהוא ייאלץ לתת כמעט דבר בתמורה, למעט כמה חטופים בודדים בעלי אזרחות זרה או כפולה מתוך כ-240 השבויים ובני הערובה". לטור המלא
הלייקים לא יעזרו. "ההסברה" הישראלית תיכשל שוב | ד"ר ברוך לשם
"לא רק בימי מלחמה כמו אלה, גם בשגרה אין כלים "הסברתיים" שיכולים להתמודד עם בעיית הדימוי המרכזית של ישראל בעולם – הסכסוך מול הפלסטינים. דיפלומטים ומדינאים יכולים להתראיין במדינות היעד, גולשים יכולים להציף את הרשתות בתוכן ומשפיענים יכולים להיפגש עם מי שנחשבים מובילי דעת קהל. בסוף זו טיפה בים והשפעתה מינורית". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

מוחמד ברכה. ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, עוכב בגין ניסיון לארגן בנצרת הפגנה שלפי המשטרה "עלולה להוביל להסתה ולפגיעה בציבור". בהמשך עוכבו גם 3 ח"כים לשעבר מבל"ד, בהם יו"ר המפלגה סאמי אבו שחאדה.