"הפוליטיקאים מעורבים ושותפים למגעים, הפערים קטנים"

"אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם" - אמר היום נשיא המדינה יצחק הרצוג ל-100 ראשי ערים ומועצות מקומיות על מנת לקדם מתווה להידברות בנוגע למהפכה המשפטית. בסביבת הנשיא יש אופטימיות שניתן להגיע להבנות, אחרי שבועות שבהם הרצוג ומכוני המחקר ישבו בחסות בית הנשיא והגיעו למתווה כמעט סופי.
התגובה לא איחרה לבוא כשראש האופוזיציה יאיר לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התייחסו בהודעה משותפת למהפכה ומסרו כי "כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב. אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות".
יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' הגיב ואמר כי "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או פשרות ושהמחאה שלהם היא פוליטית לחלוטין ונועדה ליצור כאוס ולפגוע במדינת ישראל כדי להביא להפלת ממשלת הימין ולבחירות שישיות. וזה לא יקרה".
לקריאה נוספת

סיפורי היום

הרמטכ"ל ייפגש עם טייסי וקציני מילואים: "ידבר על ההכרח למנוע קריאות לסרבנות". ראש הממשלה נתניהו אמר הערב כי "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו". פרשננו רון בן ישי סבור כי "הסרבנות אינה האיום החמור". עם זאת קיימת דאגה במערכת הביטחון: ההצהרות על סרבנות מחלישות את ההרתעה האסטרטגית. היום הודיעו יותר מ-200 רופאים: "לא נשרת עוד במילואים אם תימשך החקיקה הדורסנית".
לאחר דחיית הערעור: שי אביטל השתחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני.
"סערת הטייסים המחרימים": אל על תטיס את נתניהו, אבל לא בבואינג 777 עם מיטה.
ערן זהבי לא חוזר לנבחרת ישראל: "דחקו אותי החוצה, מאחל לה בהצלחה. הבקשה היחידה שלי הייתה לישון לבד בלילה שלפני משחק". אחיו תקף: "שני סמרטוטים מנהלים את הנבחרת".
והאמנית מיכל רובנר היא כלת פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית.

מה צפוי מחר

מחר יתקיימו אירועי עדלאידע בערים שונות ברחבי הארץ.

התחזית

בימים שלישי, רביעי וחמישי הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה, בסביבות 19 מעלות בחוף. בערב יהיה קריר בהרים ובלילה יהיה קר. בסוף השבוע הטמפרטורות יעלו ויהיה מזג אוויר אביבי.

מה חיפשו היום בגוגל?

מאי גולן. השרה (במשרד ראש הממשלה) מהליכוד נאמה במליאה, הח"כית מירב בן ארי מיש עתיד קראה קריאת ביניים - והרוחות התלהטו. "יום ולילה את מקרקרת מירב קוקוריקו, הפה שלך הכי מזוהם במליאה". בן ארי: "מי את שתדברי אליי ככה? חצופה, לא עשית כלום בחיים שלך".
(צילום: ערוץ כנסת)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שר פיטנס בצרות: החברה בחובות של 24 מיליון שקל, ביקשה צו עיכוב הליכים/
הורים לילדים בגנים תורניים בשדרות לחצו: ההצגה "מחסן השטוזים של דתיה" שכוללת משחק משותף של גברים ונשים - בוטלה.
מטמון מלפני 800 שנה ובו עגילי זהב ומטבע אסלאמי התגלה בגרמניה.
ובפעם השלישית: אסף גרניט קיבל כוכב מישלן.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?