חשש: רוסיה תפגע בעליית יהודים לישראל

על רקע ההאשמות מכיוון מוסקבה, ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיכים לפעול ביחד כדי לפתור את המשבר מול רוסיה, שעלולה לסגור בקרוב את פעילות הסוכנות היהודית בה. השניים הכינו תוכנית עבודה לניהול המשבר בדיסקרטיות, כשהרצוג הופקד על ניהול המגעים מול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - וגייס לעניין גם גורם בינלאומי עם קשרים לקרמלין. בינתיים, בישראל חוששים שאחרי סגירת הסוכנות היהודית, רוסיה תפגע בעלייה היהודית לארץ.
לפיד והרצוג סיכמו גם על דרכי פעולה וגם על "לקחת כמה ימי שקט ולפעול באופן מסודר". גורם ישראלי לא שלל אפשרות שהרצוג ישוחח עם פוטין בהמשך, אך העריך שהדבר לא יקרה לפני הדיון על פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה בבית המשפט במוסקבה ביום חמישי. ברוסיה, נזכיר, טוענים שמדובר בסוגיה משפטית שאינה קשורה ליחסים עם ישראל. רק היום חזר על הטענה הזו גם דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, והוסיף כי "למוסקבה יש שאלות משפטיות הנוגעות לסוכנות היהודית הדורשות הכרעה. אין צורך לעשות פוליטיזציה של המצב. כל הארגונים ברוסיה חייבים לציית לחוקי המדינה".
1 צפייה בגלריה
הסוכנות היהודית במוסקבה
הסוכנות היהודית במוסקבה
(צילום:ניב מוסמן לע"מ, רויטרס, EPA)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

פרשת ההיעלמות של מוישי קליינרמן: המשטרה עצרה שני חשודים.
הסופר אורי אורלב הלך לעולמו בגיל 93.
דו קיום? קריאות הבוז הכריעו ומונס דאבור פרש מנבחרת ישראל.
סגן ראש מח"ש לשעבר לא יערער על פיטוריו: "להעמיד את עצמי לבחירה לכנסת".
קרחון נמס הזיז את גבול איטליה-שווייץ.

התחזית

השבוע יהיה החם ביותר מאז תחילת הקיץ, ושיא החום יורגש לקראת סוף השבוע, שיתאפיין בעומס חום כבד עד קיצוני. בחוף ובשפלה יהיה לח מאוד.

מה חיפשו היום בגוגל?

רומי אברג'יל. כוכבת הרשת רומי אברג׳יל הגשימה לאחרונה את חלום חייה והשלימה את הליך ההתאמה המגדרית בעזרת ניתוח שעברה בתאילנד. אברג'יל שיתפה את עוקביה במסע הלא פשוט אך המרגש שעברה, וחזרה לישראל מאושרת. אתמול רשמה הכוכבת הישג אישי נוסף, כשצעדה כדוגמנית על מסלול תצוגת אופנה של מעצבת שהציגה את קולקציית שמלות הכלה והערב שלה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

על גל הפיטורים בהייטק שמעתם אולי בשיחות מסדרון, שיחות סלון או בתקשורת. אבל מה באמת קורה במגזר הטכנולוגיה ומה זה אומר? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
המונה טועם ביקר במסעדת פועלים מקסיקנית בתל אביב ועף בשיגעון על הטעמים, על הצבעים ועל הריחות, ולא פחות חשוב מזה - על המחיר.
יצורים שלא נראו בעבר התגלו במערות לבה עתיקות בהוואי.
הכירו את הנווד הישראלי שביקר ב-109 מדינות, כולל באיראן.
וקומפלקס המגורים הכי מעניין באמסטרדם פתוח לציבור.