דיווח ערביים שונים על המבצע לאיתור מידע על רון ארד

האתר "א-ראי אל-יום" דיווח כי במסגרת המבצע לאיתור מידע על גורלו של רון ארד, חטף המוסד גנרל איראני מסוריה - והעביר אותו לאחת ממדינות אפריקה. שם, נטען, נחקר ולאחר מכן שוחרר. לפי הדיווח, סביר להניח שהאיראנים עקבו אחרי הפעולה לאחר שהתרחשה, וגילו מהיכן נוהלה. בדיווח לא צוין אם ה"גנרל האיראני" מכהן כרגע או שהוא גנרל לשעבר.
האתר, יש לציין, מכריז בעמוד כי "ישראל היא האויב שלנו". מדובר באתר בין-ערבי שמקום מושבו בלונדון. מהימנות הדיווחים של העיתון בנושאי איראן והזירה היא נמוכה, ויש לקחת אותם בעירבון מוגבל. באתר טוענים גם כי "סביר להניח שישנו קשר בין האירוע שישראל דיווחה עליו בקפריסין, לבין דמויות שיש להן קשר ישיר לאותה פעולה של המוסד".
לפי דיווח ב"אל-ערבייה" אחר הצהריים, המוסד ביצע בחודש שעבר שני מבצעים - האחד על אדמת סוריה והשני על אדמת לבנון במטרה לחפש מידע על אודות מקום הימצאה של גופת ארד. לפי הדיווח המבצע בלבנון התמקד בכפר נבי-שית. גורמים ציינו בשיחה עם רשת הטלוויזיה הסעודית כי "נלקחו דגימות DNA מגופה הקבורה בכפר כדי לבדוק האם מדובר בגופתו של ארד".
אתמול חשף ראש הממשלה נפתלי בנט בכנסת את המבצע - ואמר כי היה "מבצע מורכב, רחב-ממדים ונועז". בנאומו במליאת הכנסת הוסיף ראש הממשלה: "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי וגם בשם תמי ויובל ארד, שעמן שוחחתי, על המסירות, על המחויבות, ועל אחוות הלוחמים גם אחרי כל כך הרבה שנים".
פרשננו רון בן ישי גילה היום כי חשיפת המבצע היה מיועד להעביר מסר לאיראנים ולסורים שכנראה הבחינו בפעולה של המוסד. המסר של בנט הוא שהפעולה הזו לא הייתה חלק מהמב"מ (המערכה שבין המלחמות) וגם לא פעולת תגמול ישראלית על ניסיונות לפיגועי נקם של איראן נגד ישראלים בקפריסין ובקולומביה לאחרונה.
2 צפייה בגלריה
רון ארד
רון ארד
רון ארד
(צילום: אלבום פרטי)



ריאיון עם אלוף במיל' יעקב עמידרור
(צילום: משי בן עמי)

לקריאה נוספת


כמה שעות בלי וואטסאפ ופייסבוק וכולם השתגעו

תקלה עולמית השביתה מאמש את הפלטפורמות של פייסבוק, כולל וואטסאפ ואינסטגרם. משתמשים דיווחו על תקלה שלא מאפשרת להיכנס לרשתות, מהאפליקציות או ומהאתרים. אחרי חצות פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול, וסמוך לשעה 02:00 גם אפליקציית המסרים וואטסאפ שבה לתפקד.
"אנחנו מתנצלים בפני כל מי שלא יכול היה להשתמש בוואטסאפ", צייצה החברה, "וואטסאפ מתחילה לחזור לפעול לאט ובזהירות. תודה על הסבלנות". קודם לכן נכתב בחשבון של פייסבוק: "לקהילה הענקית של האנשים והעסקים ברחבי העולם שסומכים עלינו - אנחנו מצטערים".
הבוקר הסבירה פייסבוק כי הסיבה לקריסה הארוכה ביותר שלה מאז 2008 היא שינויים בהגדרות התצורה של הנתבים שמתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה. "ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות - מה שגרם לעצירת השירותים שלנו". עם זאת, לא ברור אם מדובר בטעות אנוש או בחבלה מכוונת.
מה הוביל לקריסה הגדולה של פייסבוק?
(צילום: משי בן עמי)

לקריאה נוספת

המשך משפט האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
היום לא חל שינוי משמעותי בטמפרטורות. התחזית דומה גם מחר. מיום חמישי תורגש עלייה בטמפרטורות ובעומס החום וביום שישי יהיה אפילו חם מהרגיל לעונה עם טמפרטורות שיחצו את רף ה-30 מעלות בהרים ובפנים הארץ.
בזכות הירידה במספר המאומתים בימים האחרונים, ירדה ישראל למקום ה-23 בעולם ביחס מאומתים למיליון תושבים בשבעת הימים האחרונים. לפני כמה שבועות דורגה ישראל במקום הראשון במדד.
עתה תוספת את המקום הראשון סרביה, שבימים הקרובים צפוי להיות מאובחן בה המאומת המיליון. אחריה כמה מדינות קטנות כמו אנטיגואה וברבודה שבים הקריבי, דומינקה שגם כן נמצאת באותו אזור ובברדוס.
בין המדינות הנוספות המקדימות את ישראל ביחס הזה: מונטנגרו, ליטא, רומניה, לטביה, אסטוניה, בריטניה, קובה, סלובניה, גאורגיה וסינגפור.
טדי שגיא, המיליארדר שנטען כי ניצל מניסיון התנקשות בקפריסין. הונו האישי של שגיא בן ה-59 מוערך על פי מגזין פורבס בכ-5.2 מיליארד דולר, ויש לו עסקים בין השאר בתחומי נדל"ן, הייטק ופיננסים. הוא נולד בתל אביב, וריצה בעבר תשעה חודשי מאסר על עבירות ניירות ערך. ב-2009 רכש אזרחות קפריסאית. אחיו הורשע ברצח יועץ השקעות בשנות השמונים. בעבר היה בן זוג של בר רפאלי, יש לו חמישה ילדים מבת זוגו יעל נזרי, ובת נוספת מאמה של הדוגמנית קורל סימנוביץ'.
יותר משנתיים חלפו מאז שעבר החוק הנוגע לפיקוח על מסגרות החינוך לגיל הרך - אבל גם השנה, רוב המוסדות לא רשומים, ולא מפוקחים. כתבת הרווחה הדר גיל-עד - הכותרת, הפודקאסט היומי.
שחקנית קולנוע ובמאי שוגרו לחלל לצורך צילומי הסרט הראשון בחלל.
2 צפייה בגלריה
בדרך לסויוז. פרסילד ושקפלרוב
בדרך לסויוז. פרסילד ושקפלרוב
בדרך לסויוז. פרסילד ושקפלרוב
(צילום: AFP)
איפה מסתתרת פיתה ענקית עם קציצת ערוק מושלמת? המונה בודק טעם.
ו"אלוף הבגטים" של פריז מסתבך