דו"ח חסר תקדים: אירועי מזג אוויר קיצוניים יתגברו בקצב מהיר

מדענים מזהירים משינויים חסרי תקדים באקלים של כדור הארץ עקב ההתחממות הגלובלית, שנגרמת מפליטת מזהמים - כך עולה מדו"ח חדש של הפאנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים של האו"ם. בנוסף סבורים המדענים כי הטמפרטורות הממוצעות בכדור הארץ יגיעו לרמה של 1.5 מעלות צלזיוס יותר מאשר במהפכה התעשייתית עד שנת 2041. בהסכם פריז, שעליו חתמו מדינות העולם לפני כחמש שנים וחצי, נקבע כי יש לעשות הכול כדי למנוע מלהגיע לרמת התחממות כזו.
מהדו"ח עולה כי רבים מהשינויים שתועדו באקלים כדור הארץ הם חסרי תקדים מזה אלפי, אם לא מאות אלפי שנים. גלי חום שתדירותם הייתה בעבר פעם ב-50 שנה, יתרחשו פעם בעשור וזאת בשל ההתחממות הגלובלית. גם אירועים של גשם חזק ומנגד בצורות יהפכו לשכיחים הרבה יותר. .
לפני שלוש שנים, האיש החזק בעולם דאז, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס לדו"ח שניבא כי ההתחממות הגלובלית תגרום להחמרת אסונות הטבע שיפקדו את כדור הארץ ותעלה לכלכלה האמריקנית מיליארדי דולרים: "ראיתי את זה, קראתי חלק מזה, וזה בסדר", אמר. כשנשאל על ההשפעה החמורה הצפויה על הכלכלה בעקבות ההתחממות הגלובלית, הוא השיב: "אני לא מאמין לזה".
טראמפ פרש ב-2017 מהסכם פריז וביטל את הרפורמות שקודמו בתפקיד, ברק אובמה, קידם בתחום השמירה על הסביבה. בינואר 2021, שעות לאחר שנכנס לבית הלבן, חתם ביידן על מכתב שמחזיר את ארצות הברית להסכמי האקלים. היום כבר אמר השליח המיוחד לענייני אקלים של ארצות הברית, ג'ון קרי: "מה שהעולם דורש כעת הוא פעולה אמיתית. כל הכלכלות הגדולות חייבות לפעולות אקלים אגרסיביות במהלך העשור הקריטי הזה".
תיעוד: כך נראתה הבריחה מהאי היווני הבוער
(צילום: מהרשתות החברתיות)

1 צפייה בגלריה
יוון שריפה שריפות יער בפרברי אתונה
יוון שריפה שריפות יער בפרברי אתונה
יוון שריפה שריפות יער בפרברי אתונה
(צילום: רויטרס )

לקריאה נוספת

מנכ"ל משרד הבריאות: "בשלב הזה אין מניעה לפתוח את הלימודים בזמן"

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה אמר פרופ' אש כי אף שהמצב מדאיג, אין חובה לדחות את תחילת הלימודים לאוקטובר: "נבחן מהלכים נוספים כגון צעדי ריחוק ותו הסגול". אש גם שב וקרא להתחסן ולהימנע מנסיעות לא מחויבות לחו"ל: "בימים הקרובים נשקול להוריד את גיל המקבלים את החיסון השלישי".
"ישנם מיליון איש שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנחנו מחליטים על סגר. סגר הוא לא מטרה, הוא אמצעי, ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מהשימוש בו", אמר. ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס אמרה מוקדם יותר בדיון בוועדת החוקה של הכנסת כי המתווה החדש של התו הירוק לא יעצור את המגפה, אך יסייע "להוריד את המהירות". על האפשרות שניכנס לסגר בקרוב אמרה: "זו לא גזירת גורל. מנסים לא להגיע לדבר הזה".
ברקע המסרים הסותרים המתקבלים בעניין קיומו של סגר רביעי, אמר היום שר האוצר ליברמן כי "סגר הוא הדבר הכי לא נכון". מנכ"ל האוצר, רם בלינקוב: "ההסתברות שתהיה בקרב הציבור היענות לסגר - מאוד נמוכה. אבל העסקים כן ייסגרו, לכן אנחנו לא הולכים לשם"
"בימים הקרובים נבחן צעדים נוספים כמו הגבלת התקהלות ותו סגול"
(צילום: לע"מ)


לקריאה נוספת

"בת ז...": הקללה שקטעה את אלרעי פרייס בכנסת

בדיון בוועדת החוקה של הכנסת בנושא המתווה החדש של התו הירוק נדהמו הנוכחים לשמוע את אחד המשתתפים בזום פולט את הקללה "בת ז..." במהלך דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס. זהותו של המגדף אינה ידועה ואולי לא נדע לעולם.
התקרית אירעה בזמן שאלרעי פרייס הסבירה לנוכחים בדיון על מערך החיסונים ועל נתוני החולים שמאושפזים במצב קשה וקריטי. הבכירה במשרד הבריאות השתתקה לרגע. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב נחלץ כאמור לעזרתם ובסבר פנים חמורות ביקש להשתיק את המשתתפים בזום.
בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור, מאיר פרייס, הגיב בחריפות בטוויטר ותקף את יו"ר הוועדה קריב: "אפס פחדן קילל את אשתי ואת חמותי המנוחה. אותו אפס, מקווה מאוד שמשטרת ישראל תשים את ידה עליו בהקדם. אני רוצה להתייחס לראש הוועדה, שלא מצא לנכון להפסיק את הדיון, למצוא את הדובר, לסלק אותו מהדיון ולהגן על עובד ציבור. תעודת עניות ובושה לכנסת, לוועדת החוקה ולמפלגת העבודה". כאמור, הדבר ככל הנראה לא צפוי לקרות.
מי מקלל את שרון אלרעי פיירס?
(צילום: ערוץ כנסת)

לאחר שראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, נבחר לכנסת מטעם סיעת "תקווה חדשה", מחר יתקיימו בחירות בעיר. הבולטים במתמודדים הם מי שהחליף את הלוי - סגנו אלי לנקרי, ומולו ראש העיר לשעבר, גבי קדוש.
היום נמשכה מגמת ההקלה בעומס החום. החל מיום חמישי ובמהלך סוף השבוע שוב תורגש הכבדה בעומסי החום בכל הארץ.
למרות שהתלמידים נמצאים בחופש, מעדכוני משרד הבריאות עולה כי רק אתמול אובחנו 1,261 תלמידים ו-104 אנשי צוות חינוכי כחיוביים לקורונה.
מהנתונים עולה כי שיעור החיוביים בקרב התלמידים אתמול עמד על 3.7%, בעוד שהשיעור בקרב אנשי הצוות היה 3.4%. אגב, שיעור הבדיקות החיוביות הכללי אתמול עמד על 3.9%.
עוד עולה מהנתונים כי 11,648 מהחולים הפעילים, רובם ככולם במצב קל וללא תסמינים, הם תלמידים. לשם השוואה, בתחילת החודש מספר התלמידים שהוגדרו כחולים פעילים עמד על 7,240. בנוסף עדכן משרד הבריאות כי למעלה מ-60 אלף תלמידים נמצאים בבידוד.
ליאו מסי. כוכב ברצלונה שעזב את הקבוצה אחרי 21 שנים, צפוי לחתום בפריס סן ז'רמן. הקבוצה עוד לא הודיעה רשמית על צירופו, אבל כל הסימנים מראים שזה קרוב לכך. ככל הנראה הוא יגיע רק מחר כדי לחתום בקבוצה ובאזור הצהריים יוצג רשמית.
מה מעמדו האמיתי של חיזבאללה בקרב הציבור הלבנוני? האם אנו מתקרבים לנקודת הרתיחה שבה נסראללה יידרש להתמודד עם חזית מבית? ליעד אוסמו ופרופ' עוזי רבי על המצב השברירי אצל השכנה מצפון. הכותרת, הפודקאסט היומי.
ה-Pplus של החרדים: סערה במגזר בעקבות אירוע "היפים והנכונים".
מיוחד: לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט בריאיון משותף.
ריאיון משותף עם האלופים האולימפיים לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט
(צילום: שחר גולדשטיין)
ובשורה למי שהתגעגע לבודפשט - הונגריה פותחת את שעריה לתיירים מישראל בפעם הראשונה מאז תחילת משבר הקורונה והיא גם נמצאת ברשימת המדינות מהן ניתן לחזור ללא בידוד.