טלטלה בימין. ח"כ גדעון סער יכריז הערב על הקמת מפלגה חדשה וככל הנראה יודיע שלא יתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה לאחר הבחירות. מזה זמן רב סער שוקל את המהלך, לאחר שהבין כי אין לו מה לעשות בליכוד כל עוד ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד בראש המפלגה.
4 צפייה בגלריה
גדעון סער באולפן ynet
גדעון סער באולפן ynet
גדעון סער באולפן ynet
(צילום: אבי מועלם)
לפני מסיבת העתונאים שיקיים, עדיין לא ברור למי חובר סער, בין היתר מוזכרים חברי "דרך ארץ", הנדל והאוזר, ויפעת שאשא ביטון כאשר ההערכה היא שהיא לא תבוא לבד ותביא איתה לפחות 4 נציגים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, העריך כי סער עשוי לקחת איתו לרשימה החדשה חברי כנסת נוספים מהליכוד. "המסקנה שלי היא שהוא קיבל החלטה לרוץ בראש רשימה נפרדת על תשתית מפלגת 'דרך ארץ'", אמר בריאיון ל-103.
לקריאה נוספת
החיסון עומד בקריטריונים. צוות בודקים של ה-FDA עבר על חומר שהועבר על ידי פייזר ומצא כי החיסון נגד קורונה עומד בקריטריונים לאישור חירום ועל פי ההערכות החיסון יאושר כבר ביום חמישי. פייזר דיווחה כי שישה משתתפים בניסוי מתו - ארבעה מתחסני פלצבו, ושניים שקיבלו חיסון כששניהם היו מעל גיל 55 וסבלו ככל הנראה ממחלות לב וכלי דם.
(צילום: שחר גולדשטיין)
מבצע ההתחסנות הראשון בעולם יצא הבוקר לדרך בבריטניה כש-800 אלף האנשים הראשונים שיחוסנו נגד נגיף הקורונה יקבלו חיסון ראשון. הראשונים שיקבלו חיסון הם קשישים מעל גיל 80, המתגוררים בבתי אבות ונחשבים לקבוצת הסיכון העיקרית. אליהם יתווספו עובדי מערכת הבריאות שבאים במגע עם קשישים. אחריהם יחוסנו אנשים שסובלים ממחלות רקע ולבסוף שאר האוכלוסייה על פי גילאים, בסדר יורד. החיסון יינתן בזריקה - כשכעבור שלושה שבועות תינתן זריקה נוספת.
4 צפייה בגלריה
פייזר
פייזר
פייזר
(צילום: רויטרס)
ואילו בישראל, החיסונים הראשונים של פייזר צפויים לנחות בארץ כבר מחר. ממשרד הבריאות נמסר הערב לקופות החולים כי היעד לתחילת חיסוני הקורונה - 20 בדצמבר. נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום להגעה הצפויה של החיסונים ואמר כי הוא מוכן להיות האזרח הראשון שיתחסן.
"הוא גרם לי לעשות סמים מגיל 16 כשהוא פגש ילדה חמודה". חודשיים לפני יום הולדת 18 שוחחה יולי זולקוביץ' ז"ל עם חברה וסיפרה לה על הקשר עם בן זוגה איליה שקון, החשוד שגרם למותה ממנת יתר וסיפק לה סמים. את ההקלטה פרסם כתבנו איתי בלומנטל. היום הוארך בפעם השלישית מעצרו של שקון, עד ליום ראשון. "הוא מחק קעקוע עם השם שלי והוא אידיוט. היה מרביץ לי, הוא השתגע מהסמים, הוא שומע קולות בראש", אמרה זולקוביץ' בשיחה עם חברתה.
זולקוביץ נמצאה במצב אנוש בדירתה בתל אביב בשבת שעברה. שכן שניסה ליצור איתה קשר הביט דרך התריסים וראה אותה שרועה על הרצפה הזעיק את מד"א והמשטרה. בהמשך נקבע מותה בבית החולים. בן זוגה איליה שקון נעצר כעבור כמה ימים והוא חשוד בגרימת מותה ממנת יתר וכי תיעד אותה ברגעיה האחרונים.
4 צפייה בגלריה
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
לקריאה נוספת
לא מצליחים להחליט על כלום. הממשלה הייתה אמורה להתכנס הערב להחליט על ההגבלות שיוטלו במסגרת הסגר הלילי לשלושה שבועות. הישיבה תתקיים רק מחר בעקבות הקשיים המשפטיים שעולים מההחלטה. בממשלה בודקים חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית וסביר להניח שלא יהיה עוצר לילי.
כזכור אתמול החליט קבינט הקורונה על הטלת סגר לילי. מלבד זאת, השרים החליטו כי קניונים ושווקים, למעט בערים אדומות, ייפתחו ונתניהו הנחה לאפשר הפעלת "איי תיירות ירוקים" גם בסגר הלילי. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הביע חשש כי בשל עמדת משרד הבריאות נגד החלת סגר לילי, יהיה קשה להגן בבג"ץ על החלטה בעד ההגבלה הלילית. החשש התבסס בין היתר על דבריה של ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שהביעה הסתייגות מהסגר הלילי יחד עם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש.
לקריאה נוספת
מחר בבוקר עדיין קיים סיכוי לגשם מקומי. מיום חמישי ולתוך סוף השבוע יהיה חם מהרגיל עם הרבה עננים גבוהים - בעיקר משבת אחר הצהריים.
הכרעת דין בתיקה של כרמל מעודה, הגננת שמואשמת בהתעללות בילדים במשפחתון שניהלה בביתה בראש העין.
חידת ראש הממשלה. אנחנו מכירים שנים את השאלה המסורתית ששואל ראש הממשלה בחידון התנ"ך העולמי. חידות קשות חד ראש הממשלה, אבל כללי התחרות ברורים ובסוף יש תשובה ברורה. לעומת זאת, החידות שחד ראש הממשלה במהלך הקורונה לציבור כולו מסתוריות לעתים. מה שהכי מזיק זה שאין הסבר ברור מדוע ולמה זה טוב. ראש הממשלה גם מגוון, פעם זה סגר, פעם הגבלות, פעם עוצר לילי.
בסגר הראשון קיבלנו הסבר – כדי לשטח את העקומה. בסגר השני – כדי למנוע קריסת מערכת הבריאות העמוסה. בין לבין, הגבלות במוקדי התפרצות (למה הגבלות ואיזה הגבלות ולא סגר אזורי?) וממחר, סגר לילי. מה הסיבה? ישנה עובדה ברורה. מספר המאומתים לא יורד וד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, מדברת על תחילת הגל השלישי. האם סגר לילי הוא תחליף לסגר נוסף, מזיק ומיותר? בין הראשונים שהשתמשו בסגר לילי הייתה הרשות הפלשתינית וניתן היה להבין זאת על רקע התקהלות האוכלוסיה בשעות הערב. גם בצרפת מטרתו של הסגר הלילי הייתה למנוע התקהלות במסעדות ובמקומות בילוי בערבים.
בישראל המסעדות סגורות, אין מקומות בילוי לילי, לפחות לא באופן גלוי. ניתן להסביר סיבת סגר לילי בישראל בחנוכה המתקרב, כדי למנוע הדלקת נרות בנוכחות קהל רב. אז צריך לצאת ולהסביר זאת לכולם. מדוע צריך להמשיך ולהעמיק את משבר האמון בהחלטות הממשלה?
בבריטניה, כאמור, התחילו לחסן היום אזרחים בחיסון של פייזר. בריטניה מדורגת במקום השביעי בעולם במספר הנדבקים מאז פרוץ המגפה. כ-1,740,000 חלו בקורונה, כ-61,400 מתו. שיעור התמותה במדינה עומד על 3.5% - כלומר אחד מכל 28 חולי קורונה בבריטניה – מת. הגל הראשון בבריטניה הכה בחודשים מרץ עד יוני, אך אז מספר הנדבקים החדשים ביום המקסימלי עמד על כ-7,800. בגל השני, שהחל באמצע ספטמבר נדבקו יותר בריטים בנגיף ובאחד הימים אובחנו לא פחות מ-27 אלף מאומתים.
מבחינת המתים, הגל הראשון היה קטלני יותר. מפרוץ המגפה ועד סוף יוני מתו בבריטניה כ-40 אלף חולי קורונה. מאז סוף ספטמבר ועד היום גבה הנגיף את חייהם של עוד כ-20 אלף בריטים. בין סוף יוני ל-21 בספטמבר מתו במדינה כ-1,700 חולי קורונה.
בית"ר ירושלים. בגלל העסקה ההיסטורית שבה קנה שייח אמירתי חצי מהקבוצה הישראלית. היום ערכו השייח חמד בן חליפה ומשה חוגג מסיבת עיתונאים משותפת בדובאי, שבה אמר חוגג כי מדובר בשעה היסטורית. השייח הוסיף שזו "אבן יסוד ביחסים הנרקמים בין המדינות". השייח רכש כ-50 אחוז מהבעלות על המועדון, כשההתחייבות להשקעה שלו תעמוד על יותר מ-300 מיליון שקל בעשר השנים הקרובות.
מיאו ששווה מיליונים. מדוע חתולים במוזיאון רוסי ירשו המון כסף ממיליונר צרפתי?
4 צפייה בגלריה
חתול ליד המוזיאיון
חתול ליד המוזיאיון
חתול ליד המוזיאיון
(צילום: shutterstock)
ברוכים הבאים לעידן הטיקטוק, שבו הכוכבים הגדולים הם קשישים בני 90, חרדיות שמנפצות את כל הסטיגמות ואנשים על הספקטרום האוטיסטי. אז מה קורה בטיקטוק? סדרת כתבות. חלק שני.
המונה טועם הגיע לסמטה בראשון לציון ואכל בגט חם עם שקשוקה רותחת. המחיר מצא חן בעיניו - הטעם אפילו יותר.
זוכרים את השיר "פרפרים" שלא הפסקנו לזמזם? מזל טוב, הוא בן 20.
אופיר שמיר, עורך ומבזקן בדסק החדשות: הקורונה אילצה את כולנו לחפש תחליפים. אין קולנוע - אז נטפליקס. אין ברים - אז קונים בירות ומזמינים חברים. אין הופעות - אז מזמינים זמרים הביתה. אבל כמה שלא ניסיתי, לא הצלחתי למצוא תחליף לאווירה המיוחדת של ארוחה טובה במסעדה – עד שהתוודעתי לשפים דודי אשכנזי ומאור סיסו.
השניים, שהחזיקו לפני הקורונה עסק קטן לקייטרינג לאירועים, זיהו את הגעגוע של אנשים לחוויה קולינרית אמיתית – ובחודשים האחרונים הם פותחים "מסעדה בבית הלקוח". האוכל חם, טרי וטעים – אבל זה לא הכל: עיצוב השולחן יפיפה והאווירה כולה מזכירה את הימים הלא רחוקים שבהם ארוחה טובה הייתה יכולה להפוך כל בילוי לערב מוצלח.
המנעד של דודי וסיסו מגוון, וכולל תפריט איטלקי, תפריט בשרי, תפריט קינוחים ועוד. אנחנו אכלנו את האיטלקי, שהפך את הדירה הקטנה שלנו למסעדה מפונפנת למשך שעתיים תמימות. וכמה שהיינו צריכים את זה. ליצירת קשר: דודי 050-2571252, בעמוד הפייסבוק: Dudiandsiso, באינסטגרם: @dudiandsiso (תציצו בתמונות, שווה!).