יומיים לפקיעת המנדט - תהיה ממשלת שינוי?

"נקים ממשלה אחת, לא שתי ממשלות": כך אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בהכרזה ראשונה לאחר הצהרת יו"ר ימינה נפתלי בנט לפיו פניו לממשלה עם לפיד. האחרון הודה כי קיימים מכשולים אבל הביע אמונה כי ייפתרו. גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס היום למו"מ הקואליציוני ואמר כי "אין ודאות שממשלה תקום, נעשה כמיטב יכולתנו".
"אתמול נתניהו נאם ואמר שאם הוא לא יהיה בשלטון זו סכנה לעם ישראל. לביטחון ישראל. לחיילי צה"ל. אם אתם רוצים לדעת למה אנחנו מוכרחים להחליף את השלטון בישראל. תלכו להקשיב לנאום הזה של נתניהו. זה היה נאום מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו". "לאיילת שקד הוצמדו אתמול מאבטחים. כי רוצים לרצוח אותה. נפתלי בנט עם מאבטחים. אני עם מאבטחים", אמר.
בתוך כך, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני לפיד דחה את דרישת ימינה להחליף בוועדה לבחירת שופטים את מרב מיכאלי באיילת שקד. מיכאלי עצמה אמרה כי לא התבקשה לוותר על מקומה בוועדה. בנוסף, כתבתנו הפוליטית, מורן אזולאי, חשפה הערב כי יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בשיחות סגורות שנותר מחויב לנתניהו, ואם אכן תורכב "ממשלת שינוי" - ינהל את ש"ס מבחוץ.
2 צפייה בגלריה
(צילום: גיל יוחנן)

כתבינו מחוץ לבית של אנשי המפתח בנט ולפיד
(צילום: שמוליק דודפור, ליהי קרופניק, משה מזרחי)

אש ברחבי הארץ

לאורך היום התממש החשש משריפות עקב השרב והיובש: מכבי אש השתלטו על אש בגדרה, אבל קטע מכביש 40 נחסם בהמשך - וכך גם מחלף נחשונים בכביש 6.
שריפה הייתה גם בחיפה כשהכבאים ניסו לבלום את הגעתה לבתים. בבית שמש הובילה שריפת יער לאש בבניין מגורים. בכפר רופין שבעמק המעיינות אחזה אש באזור הלולים.
2 צפייה בגלריה
שריפות בשומרון ובקעת הירדן
שריפות בשומרון ובקעת הירדן
שריפות בשומרון ובקעת הירדן
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
מחר תורגש התקררות קלה, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל. ביום רביעי הטמפרטורות יירדו עוד יותר, מזג האוויר יהיה נוח ואף קריר בערב בהרים. הים יהיה גלי ומסוכן לרחצה.
התחזית הלוהטת עם דני רופ
(צילום: משה מזרחי)

ארגנטינה הודיעה הלילה כי היא ויתרה על אירוח טורניר הקופה אמריקה, בשל הקורונה והתחלואה הגבוהה. ארגנטינה נמצאת במקום התשיעי בעולם מבחינת מאומתים מאז פרוץ המגפה. במדינה אובחנו עד כה למעלה מ-3,750,000 חיוביים. כ-77,450 מהם מתו. מבחינת מספר המתים הכללי מאז פרוץ המגפה עומדת ארגנטינה במקום ה-13 בעולם.
בימים האחרונים נשברו שיאים מדאיגים בקורונה בארגנטינה. ביום שישי האחרון אובחנו במדינה למעלה מ-41 אלף מאומתים לנגיף. למעשה מתחילת החודש אובחנו במדינה למעלה מ-776 אלף חיוביים לנגיף, ממוצע של כ-26 אלף ביום.
כמו כן, מאז תחילת החודש מתו בארגנטינה קרוב ל-13,600 חולי קורונה, ממוצע של כ-450 מתים ביום.
נחל האסי. המדינה מסרה אתמול את עמדתה במאבק על הכניסה לנחל שעובר בתוך קיבוץ ניר דוד, והיא סבורה כי יש לאפשר לאלתר את כניסת הציבור לנחל דרך כניסות צדדיות, באופן שלא יפריע לתושבי הקיבוץ. המאבק נמשך שנים והגיע לשיאו בשנה האחרונה, כשתושבים מבית שאן הסמוכה לקיבוץ, ואנשים נוספים שהצטרפו אליהם בעקבות התעצמות המאבק, דרשו לאפשר להם כניסה לנחל.
לאחר שאתמול הבטיחה את האליפות באופן סופי, רק המשטרה הצליחה לעצור את החגיגות של אוהדי מכבי חיפה בשעות הלילה. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראו דולב חזיזה ועומר אצילי מצטרפים לשירי נאצה של אוהדי מכבי חיפה. מאוחר יותר השניים התנצלו.
ד"ר שקשוקה והאני קראוון מציגים את פסגת הפיוס של יפו.
ד"ר שקשוקה ואבו חסן
(צילום: טל שמעוני)
ואתם מתכננים לטוס לחו"ל? בדקנו כמה עולה בדיקת קורונה בכל מקום.