בן אנד ג'ריס: מפסיקים למכור גלידות בהתנחלויות

חברת הגלידות המפורסמת בן אנד ג'ריס הודיעה הערב כי היא מפסיקה למכור את מוצריה בהתנחלויות. באתר האינטרנט של החברה נכתב: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא תואמת את ערכינו, וקיבלנו פניות גם מהלקוחות והשותפים שלנו". החברה, שנוסדה בשנת 1978 על-ידי היהודים בן כהן וג'רי גרינפלד, מסרה כי היא הודיעה לזכיין הישראלי כי החוזה הקיים - שמסתיים בסוף השנה הבאה - לא יוארך וכי יימצא הסדר חדש למכירת המוצרים בישראל.
מהזכיין הישראלי נמסר כי "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור - הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית". "גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

3 צפייה בגלריה
(צילום: מירב קריסטל)
לקריאה נוספת


משרד הבריאות רוצה להחזיר את התו הירוק

ראש הממשלה בנט התייחס בישיבת הממשלה הבוקר לנתוני מגפת הקורונה והמספרים העולים ואמר כי הממשלה נערכת לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. בנט הבטיח כי הוכנה לטובת זאת תוכנית סדורה.
"נודיע עליה בזמן הקרוב באופן מסודר, בלי הנחתות של הדקה ה-90 כדי שיהיה לכולם זמן להיערך", הבטיח. "מטרתנו המרכזית - לפתוח את השנה בצורה חלקה. עברנו שנה שבה החינוך היה הדבר הראשון להיפגע, וראינו מיליוני תלמידים שמשלמים את המחיר ודוהים מול הזום בבית.
"מגפת הדלתא ממשיכה להתפשט במהירות בעולם, זאת מוטציה מדבקת הרבה יותר מקודמותיה. העולם הולך ונצבע אדום ומטרתנו כממשלת ישראל לשמור על החיים ועל שגרת החיים", אמר. "החיסון לבד לא מספיק. מסכות וחיסונים מנצחות את הדלתא. המבוגרים בינינו נמצאים במצב פגיע. שמרו עליהם. החלטות הממשלה הן לא המלצות, הן מחייבות. מי שיפר - ישלם. החל מיום רביעי הגעה לאירועים תתאפשר למחוסנים למחלימים ולמי שמביא אישור שלילי לקורונה. זו חובה, לא המלצה".
מנכ"ל משרד הבריאות הביע בשעות הערב את אכזבתו מהתמונות החוזרות ונשנות של התורים הצפופים בנמל התעופה - וקרא לציבור להקפיד על עטיית מסכות: "נראה כמו חוסר היענות להנחיות". אש הזהיר משאננות ואמר כי המשרד ממליץ על החזרת התו הירוק כדי לשמור על שגרת החיים לצד התחלואה.

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: AFP)


אדיר ינקו דיווח יומי על מצב הקורונה
(צילום: משה מזרחי)


לקריאה נוספת

הדלפת ענק חושפת את היקף השימוש בכלי הריגול הישראלי

הדלפת ענק על ידי שורה של כלי תקשורת בעולם חושפת את ממדי השימוש של ממשלות ברחבי תבל בתוכנת ריגול ישראלית שמאפשרת פריצה לטלפונים ניידים ואף השתלטות עליהם מרחוק. מההדלפה, שכוללת מספרי טלפון של 50,000 גורמים מ-45 מדינות, עולה כי על הכוונת של לקוחות החברה הישראלית NSO היו, בחלק מהמקרים, עיתונאים, פוליטיקאים בכירים ואנשי עסקים. התוכנה הישראלית, "פגסוס", מאפשרת לפי הדיווחים לפרוץ למכשירי אנדרואיד ואייפון ולשלוף מהם הודעות טקסט, תמונות ואי-מיילים, להפעיל באופן סודי את המיקרופון או את המצלמה ולעקוב אחר מיקומו המדויק של מחזיק הטלפון.
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה בצהריים (יום ב') כי אם נכונים הדיווחים שלפיהם תוכנת הריגול הישראלית "פגסוס" שימשה משטרים אוטוריטריים ברחבי העולם למעקב אחר עיתונאים, פוליטיקאים ופעילים חברתיים ולרדיפתם, יהיה זה דבר "לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת".
לקריאה נוספת

מסתמן: מס קנייה על כלי פלסטיק - המחיר לצרכן יוכפל

משרדי האוצר והגנת הסביבה מתכננים מס קנייה חדש שיזרים כמה מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה, ויגרום לצרכנים לשלם יותר: שר האוצר ליברמן והשרה להגנת הסביבה זנדברג, מגבשים תוכנית להטלת מס קנייה על כלי פלסטיק חד-פעמיים. המטרה: הפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים בכ-41%. המס כנראה לא יוטל על כלי הפלסטיק באיכות נמוכה שנפוץ יותר בעשירונים נמוכים, אלא על פלסטיק מעל עובי של 2-1 מ"מ, שהצריכה שלו רבה בעשירונים הגבוהים יותר, שם השימוש הוא בפלסטיק באיכות גבוהה יותר. לפי הנתונים, כל העשירונים צורכים פלסטיק חד פעמי בכמות גבוהה.
כך, הממשלה תטיל מס קנייה על יבוא וייצור מקומי על בסיס משקל המוצרים, שיהיה דומה באופיו למס המוטל על סיגריות ומשקאות אלכוהוליים. עם זאת יש לציין שהממשלה לא תשלוט על המחיר לצרכן, אלא תטיל מס שככל הנראה יגולגל למחיר לצרכן. גובה המס המדויק ייקבע בהמשך, תוך בחינת מגוון שיקולים של רשות המיסים.
3 צפייה בגלריה
חד פעמי
חד פעמי
חד פעמי
(צילום: shutterstock)
לקריאה נוספת

מחר יחול חג הקורבן, או בערבית: עיד אל-אדחא (عيد الأضحى), המכונה גם "החג הגדול". זה חג מוסלמי המציין את המועד לקיום החג׳, העלייה למכה. החג נחגג מהיום העשירי של חודש ד'ו אל-חיג'ה (החודש האחרון בלוח המוסלמי) ונמשך ארבעה ימים.
היום היה היום החם ביותר מתחילת גל החום הנוכחי. החל ממחר תורגש ירידה קלה בעומס החום, וביום רביעי מזג האוויר יחזור להיות רגיל לעונה.
אזורים נקיים מקורונה? יש דבר כזה! בכמה מדינות קטנות, רובן איים, אין אף חולה קורונה פעיל. מדובר במיקרונזיה, סמואה, איי מרשל, ונואטו, איי שלמה, גרנדה, הותייקן ועוד כמה טריטוריית איים עם מעט מאוד תושבים.
בנוסף נמצאת ברשימה גם צפון קוריאה, שם עדיין לא דווח באופן רשמי על אף מקרה קורונה, למרות שייתכן מאוד שהמציאות שונה מאוד מהדיווחים של המשטר.
משה קלוגהאפט. היועץ האסטרטגי שב לייעץ לראש הממשלה בנט - כך דווח אתמול בערב. קלוגהפט כבר יעץ בעבר לבנט, ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ולשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג.
הקורונה מתפשטת בטוקיו, מתעמלת אמריקאית נדבקה.
דיווח משליחנו לאולימפיאדה אורן אהרוני
(צילום: משה מזרחי)
ירוחם חולמת להפוך לבירת הקנאביס של הנגב - והשכנים הבדואים כועסים
יעל שלביה מדברת: "ברנדון ואני רוצים להיות ביחד כל החיים".
ושלד של חזרזיר מלפני 2,700 שנה התגלה בחפירות בירושלים